{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.002 visninger | Oprettet:

Ponyer gives væk som aldrig før. {{forumTopicSubject}}

Nøj hvor kan jeg blive sur..

Ved ikke om I andre også har lagt mærke til det, men lige nu er der virkelig mange ponyer der gives væk.

Og ingen af dem har chip og pas.

Jeg synes det er uacceptabelt at man bare fralægger ansvaret på den måde, og heller vil kaste ansvaret over på andre, end selv at få det gjort.

Hvad er jeres mening??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ponyer gives væk som aldrig før.
  • #2   18. feb 2012 det er jo på grund af den økonomiske krise, så synes egentlig kun det er godt de gives væk, i stedet for at folk beholder dem og ikke har pengene til at passe og pleje dem.

For ja, det er købers marked, og de færreste har mulighed for at sælge deres heste, så hellere give dem væk, end at aflive dem, som mange også gør.

• #3   18. feb 2012
    Hvorfor er det at fralægge ansvaret?
    De er intet værd, de heste der gives væk eller jo max 2000kr hvis kræet er redet og er hoppe eller vallak.

Men de der gives væk er hingste, hingsteplage og føl...

De har ikke nogen værdi - så hvorfor have dem til salg i flere år, uden at kunne sælge hvis de kan gis væk til et godt hjem ?

• #4   18. feb 2012 Det jeg mener er, at det for alvor er gået i udbrud, her efter den nye lov med chip og pas. Har man ikke råd til at få det gjort, burde man jo slet ikke have råd til at have den i første omgang?
    Så kunne man i det mindste ha' givet den væk noget før..

• #5   18. feb 2012 alså jeg syntes at det er synd at købe en pony uden man overhoved ved om man har ansvaret, man kunne jo evt. prøve at få part til at starte med, eller hvis man har prøvet det før og så videre... smiley

• #6   18. feb 2012 Synes det er fint de bliver givet væk til flok der har tid og lyst til dem, heller det end de står et sted og ikke bliver passet ordenlig og ikke bliver aktiveret..
    og med hensyn til pas og chip, så synes jeg det er noget fis fra starten, så om en hest eller pony har det eller ej det gå jeg overhovede ikke op i, det er ikke vigtig i min verden.

• #7   18. feb 2012 det er jo ikek kun pga af økonomi. det er i den grad også folks trang til at avle på alt og ikke tænke på at man jo ikke kan beholde alt. til sidst er markedet mættet...

• #8   18. feb 2012 Misforstå mig ikke - jeg har ikke noget imod at ponyer bliver givet væk - det ville jeg også med min til det rigtige hjem.

Men jeg synes det er forkert at give dem væk, bare fordi man ikke gider anskaffe chip og pas.

• #10   18. feb 2012 tror nu ike at de bliver give væk pga den ikke har chip og pas. det er jo kun et problem i det øjeblik den skal ud til store stævner eller aflives. og i de fleste tilfælde kan man godt få den aflivet alligevel

• #11   18. feb 2012 desværre er der så også mange, der tænker, weee en gratis (eller næsten gratis) pony, den må vi da ha
    Så havner den - måske - hos folk, som ikke er bevist om hvad det koster og kræves at have en pony gående
    Håber og tror på det er de færreste, men de findes, ingen tvivl om det

• #12   18. feb 2012 Det er da bedre at give dem væk til et godt hjem end at aflive dem.

• #13   18. feb 2012 Sanne E: Man kan sagtens få heste aflivet selvom de ikke har pas - problemet er at få dem fjernet, Daka henter ikke heste, der ikke kan identificeres.

• #14   18. feb 2012 Synes langt fra det er at fragive sig et ansvar! Derimod er det netop at tage ansvar, fordi man indser at man ikke har tid/råd til ponyerne. Det bliver dyrere at have hest, og derfor er der mange der må skære ned. Desuden er markedet helt i bund med hensyn til prisen, og jeg tvivler altså lidt på at vi har nået bunden endnu.

• #15   18. feb 2012 Syntes hellere man skal give ponyen væk vis man ikke har penge/overskud til at passe den

• #16   18. feb 2012 jeg ved hvertald med shetter, at de på ingen måde kan betale sig og få slagtet de små dyr, det er tit deror olk vælger og gi dem videre, da de færeste vil gi mange penge for og få dem slagtet. jeg må indrømme jeg vil hellere smide dem til de evige græsmarker end og gi dem væk, men kan sagtens forstå dem dem som gir dem væk

• #17   18. feb 2012 Maibrit - De skal da ikke slagtes bare fordi man ikke kan have dem mere..

• #18   18. feb 2012 Ja, men jeg synes bare det er grotesk.. Jeg fandt før en annonce med to små ponyer - Uden chip og pas. Hvor der så står at kommer der ikke snart nogen og henter dem, så bliver de aflivet.. Altså det kan jeg bare ikke sætte mig ind i sådan noget.

• #19   18. feb 2012 Og jeg synes ikke det er iorden at ligge ansvaret for pas og chip over på nogle nye ejere, eftersom det allerede ér lovpligtigt.

• #20   18. feb 2012 Kan godt følge trådstarter - jeg har set et par annoncer rundt omkring, hvor hestene ikke havde pas/chip fordi ejerne ikke havde råd.. Nu kan man jo havne i økonomisk knibe af mange årsager, men synes det er tragisk at være hesteejer og ikke havde råd til pas/chip, tænk hvis hesten en dag kom til skade og skulle have dyrlæge smiley Bliver endnu mere ked af de annoncer, hvor der står at hvis hesten f.eks. ikke er hentet inden søndag, bliver den aflivet smiley

Synes ikke man kan sige at det er uansvarligt, folk ville nok have ageret anderledes hvis de havde midlerne til det.. Jeg ville aldrig med min gode vilje give en hest væk sådan bare lige, medmindre jeg kendte de nye ejere... Men folk kan jo blive så pressede at de må flytte fra hus og hjem og leve af ingenting - og så kan man ikke passe en hest med smed, dyrlæge, godt foder osv. osv.. Folk er nok helt derude, når de opretter sådanne annoncer, andet kan jeg ikke forestille mig... Ville have det så dårligt, hvis jeg bare skulle af med Zorro NU for enhver pris.. Nu vil jeg selvfølgelig aldrig aldrig sælge ham, men hvis det endelig skulle være, ville jeg da tage al den tid det skulle tage at finde det perfekte hjem, som jeg selvfølgelig ville se med mine egne øjne og jeg skulle have det rigtige indtryk af de nye ejere og så videre.... Men det er bare ikke alle der har økonomisk overskud til at følge deres mavefornemmelser smiley

Tragisk tragisk..

Vh Natasja

• #21   18. feb 2012 Natasja - Jeg kan faktisk godt følge det du siger.

Jeg har heller ikke spor god økonomi, og jeg bliver også nød til at se i øjnene, at jeg kan komme på kanten til at blive nød til at sælge Nicko, fordi jeg ikke kan blive ved med at byde ham det bedste.

Men det jeg synes er chokerende, er at det her efter den nye lov for alvor er gået amok med "gives væk" annoncerne.

• #23   18. feb 2012 jeg mener det er mere humant og give dem fred end de blir smide rem og tilbage på div markeder, det er min holdning,

• #24   18. feb 2012 Jeg forstår skam godt at man kan have økonomiske problemer - tro mig, det gør jeg.

Men som sagt - Jeg ser intet galt i at give sine ponyer væk. Men jeg synes det er forkert at gøre det, uden pas og chip, når det er lovpligtigt. Så må man få det ordnet, og så bare tage de penge for det, som det nu koster.

• #25   18. feb 2012 jeg gav min shetter pony til min veninde, da jeg stod i det sted jeg ellers ville aflive ham så han ikke skulle fra hjem til hjem, men jeg følte det var min fligt og ha ALLE ting og papirene iorden, om han skulle den ene eller den anden vej.

• #26   18. feb 2012 Maibrit - Præcis, det er det jeg mener! smiley

• #27   18. feb 2012 Jamen for delen! Om man køber en pony hvor det hele er ordnet, og man bare betaler prisen, eller om man køber en uden noget som helst og man så selv skal igennem hele bøvlet, til samme pris?? Jeg ved godt hvad jeg ville foretrække..

• #28   18. feb 2012 HEJ jeg synes det er okay at give dem væk eller aflives evt zoo ,som vi nok de fleste har set i bubbers program ,meget human som det blev gjort .Men det er ikke det sidste ,der kommer mere kan flok ikke få dem afsat .Så ender det med ,de kørere dem ud til resteplads og binder dem ,så kører man bare det var oppe i denne uge i tv ,som nogen nok har set mvh winni

• #29   18. feb 2012 JEg har en pony på 90 cm og 9 år, med knælås på det ene bagben, han trives fint og løber og leger fint- han er super sød og børnevenlig
    - han er sådan set "intet værd" andet end som selskab eller kæle pony - jeg har lige ofret dyrlæge til at udfylde papirer, chip + hestepas og inden man får set sig om er 1000.- kr + brugt.
    Det er i mine øjne spild af penge.
    I folden er der også en på 34, som nok holder 3-6 mdr. Den skal også have heste pas - det er penge ud i luften - der er også en på 18 , hvis den bliver forfangen igen er der kun aflivning.....
    derfor kan nogen vælge aflivning eller "give væk" det er jo helt huli hovedet at bruge penge på chip m.m. på sådanne heste...

synes de skulle have lavet loven for alle nye føl og frem...

der er der gerne en som måtte overtage min lille søde pony, hvis jeg kunne bibeholde kontakten - man kan jo bare kalde det udlån...

• #31   18. feb 2012 Nu er diskutionen jo ikke hvor vidt loven er dum eller ej - hvilket jeg til dels vil give dig ret i at den er smiley

Men jeg kan også bare sige, at havde min ikke chip og pas da jeg ville købe ham, er jeg altså ikke sikker på jeg ville ha' købt ham - Og jeg betalte stort set kun for tidligere ejers udgifter med kastration, pas og chip. Det ville jeg til hver en tid foretrække, fremfor at få en pony gratis, og så selv skulle stå for det hele.

• #32   18. feb 2012 sofie - enig

• #33   19. feb 2012 hmm det kan godt være jeg er sær, men jeg ville heller have en pony og så selv sætte chip i den end at betale 2000 kr for en der lige har fået det gjort og derfor koster det smiler... For mig har det ingen betydning om den har det eller ej.. Og det ville på ingen måde kunne være en afgørene faktor på som jeg ville have hesten eller ej..

Kommentér på:
Ponyer gives væk som aldrig før.

Annonce