{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Alle de shettere, som gives væk... {{forumTopicSubject}}

Jeg synes p.t., jeg støder på sindssygt mange shettere eller minishettere, som foræres væk gratis, fordi folk ikke kan sælge dem; både nogen jeg bliver kontaktet direkte og tilbudt, og dem som jeg ser annoncer på herinde, på Gul&Gratis osv.

Selv om jeg på den ene side tager hatten af for, at man forsøger at finde et godt hjem til sin pony frem for bare at aflive den, så må jeg indrømme, at det høje antal "gives bort" annoncer på shetlændere og minishetlændere gør mig trist til mode...

Hvorfor er det, at disse små ponyer tilsyneladende tillægges så lidt værdi??

Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men mit indtryk er, at de små uldtotter bliver avlet i hobetal (størstedelen papirløse), fordi de er så let tilgængelige, og så bliver de let til kastebolde eller simpelthen bare "fanget i systemet", fordi der, som markedet ser ud p.t., simpelthen ikke er nok hjem derude til dem...

Er jeg mon den eneste, som synes, dette er et ret stort problem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alle de shettere, som gives væk...
  • #1   12. apr 2013 Jeg synes ikke jeg kan finde nogen? smiley

• #2   12. apr 2013 Tror der er særlig mange "gives væk" shettere fordi det er papirsløse små ponyer der nu skal have lavet pas og det koster penge.

Jeg har lige solgt mit lille hingsteføl for 9000,- og han var solgt da han var 1 dag gammel. Så jeg klager ikke smiley

Men ja hvis folk da bare ville lade være at oversvømme markedet med disse papirsløse små-ponyer.
    Bare fordi man har en lille Tulle rendende rundt derhjemme med et ekstra hul bagi, behøver det ikke betyde at hun absolut skal på besøg hos naboens lille Laban!

• #4   12. apr 2013 Jaa det er meget sørgerligt!
    Fik mine to forærret af min mors kollegas datter da de pludselig stod med dem igen efter at havde givet dem væk til en familie som så en måned efter ikke kunne have den alligevel da børnene havde mistet interessen og forældrene skulle skilles.

har haft dem i 1 år og 4 måneder nu og det er ikke fordi de er dyre i drift! de har kun fået ordnet deres hove 2 gange siden jeg fik dem.
    Smeden har set til dem hver gang han var her men vurderet at at det ikke var tid:)

• #5   12. apr 2013 Den tanke kører mange gange igennem mig når jeg kigger lidt rundt i markedet. Mega sørgeligt smiley

• #6   12. apr 2013 + de er perfekt selvskab for min hest Alfred når tiden kommer til forår og græs da han ikke tåler det. og de heller ikke har godt af for meget:)

Men er helt enig med hvad de andre skriver! smiley

• #7   12. apr 2013 Jeg har lige fået en foræret. Jeg manglede en selvskabspony, og har altid ønsket mig sådan en lille en til tricks.
    Det sørgelige synes jeg ikke er, at de bliver foræret væk. For hvem ved, måske får ponyen et drømmehjem med masser af kærlighed. Det sørgelige er, at mange tilsyneladende bare sender ponyen videre hvis de ikke gider have den mere.

Når man anskaffer sig sådan en "papirløs pony uden værdi" bør man føle sig forpligtet til at få papirerne i orden. Som Line siger er de ikke just dyre i drift, og hvis de heller ikke har kostet noget i indkøb, er prisen for pas og vaccination ikke meget.

Den dejlige lille pony jeg har fået, har jeg bare inden jeg anskaffede mig hende sagt til mig selv, at ponyen kommer til at koste det, som det kommer til at koste at få den gennemtjekket af en dyrlæge, vaccineret, chippet og ordnet pas på.
    Men jeg er enig i, at man bør stoppe med at avle på ponyer der i princippet ikke eksisterer. De skal også have ordentlige forhold.

• #8   12. apr 2013 jeg syndes også det er synd ._.

• #9   12. apr 2013 Jeg har selv en lille fyr (Bernhardt), som min kæreste og jeg fik forærende for et par år siden af en lokal landmand, som ikke kunne få ham solgt og SKULLE af med ham, fordi han var hingst og dermed ikke kunne blive ved med at gå sammen med sine forældre + hoppen var i fol igen. Alternativet var en kugle for panden, og det nænnede vi ikke, så vi tog ham ind. Han har selvfølgelig efterfølgende fået chip og grønt hestepas.

I år alene er jeg blevet tilbudt sammenlagt 7-8 minishetlændere/shetlændere ganske kvit og frit. En enkelt smuk, sortbroget hingst med fuld stamtavle og rødt pas, men ellers ganske rigtigt papirløse ponyer uden pas. Desværre har jeg ikke plads eller råd til alle de ponyer, for det gør ondt på mig at sige nej, og jeg ville gerne give de små krudtmuler et kærligt hjem... men man kan jo ikke redde alle.

Det er bare så trist, at det skal være sådan...

• #10   12. apr 2013 Du har fuldstændig ret - det er sørgeligt smiley

• #11   12. apr 2013 Jeg fatter heller ikke at et levende dyr, uanset hvilket er 0 kr værd! og i den modsatte ende er priserne chokerende.

• #12   12. apr 2013 egentligt syntes jeg der burde mere regler for avl af privatheste så man skulle have nogle tilladelser.. der er alt for mange ungheste og plager til salg sådan helt generelt!

• #13   12. apr 2013 Men man må nu sige at selvom jeg ikke har tid til at træne dem hver dag og have dem ude hver dag så spræder de nu altså virkelig bare sådan en god energi man kun bliver glad af smiley
    specielt den race hest vil jeg mene er god for folk med depressioner smiley

• #14   12. apr 2013 det er fordi at der er blevet avlet en hulens masse... Nu står vi med alt "affaldet", hvis du ser efter så er det meget ofte hingste og uden pas....
    Disse ender ofte i en fryser som min... Og helt ærligt er det måske bedre end at de ryger fra sted til sted... en død hest lider trods alt ikke smiley

• #15   12. apr 2013 Er der nogen der kan sætte et link?

• #16   12. apr 2013 Jeg er en af dem, der har en papirløs miniature, som søger nyt hjem og som er gratis.
    Jeg har nogle helt specifikke krav og vil derfor ikke tage penge for ham.
    Han er fra en dyrværnssag, hvor han intet fik at spise. Han har været min i 3 år, men jeg har ikke den tid til ham, som han fortjener - så derfor smiley

• #20   12. apr 2013 Ida, vi er helt enige ang. avl af shetlænder og miniature uden papirer! smiley

Desværre tror jeg, det er en problematik, som bliver noget nær umulig at komme til livs... smiley De små papirløse ponyer er alt, alt for let tilgængelige og dermed den nemmeste løsning, hvis man "bare" vil have et par hyggeføl.

• #21   12. apr 2013 På heste-nettet, er der lige nu to stk, under bortgives...

• #22   12. apr 2013 Men hvorfor overvejer ingen aflivning eller slagtning i stedet for at bortgive? De fleste bliver kastebolde, som igen og igen kommer "til salg".

Er helt enig i at avl på papirløse heste/ponyer skulle stoppes omgående!

• #23   12. apr 2013 Stutteri Kildevæld:
    Hvis du vidste hvor mange "sorte" shetlænder hingste jeg har haft i min fryser(får kun ca 10 kg pr gang)... der er MANGE der vælger den løsning, men desværre er der bare endnu flere der ikke vælger dette

• #24   12. apr 2013 Jeg må også indrømme, at kan man ikke finde et hjem til sin shetter, hvor man er 100% sikker på, den vil få et godt, kærligt og blivende hjem, så er det bedre at få den aflivet... selv om det selvfølgelig ikke er nogen rar beslutning at træffe.

• #25   12. apr 2013 Kan man nogensinde være sikker på et blivende hjem???

Min unghest er "papirløs" men er avlet til mig selv smiley

• #26   12. apr 2013 Nej, helt 100% sikker kan man vel aldrig blive... for der kan altid ske noget uventet, som forhindrer folk i at beholde hesten. Og det i øvrigt uanset om det er en shetter eller en anden hest eller pony. Men lad mig så i stedet formulere det sådan, at er man ikke kritisk med, hvor man sender sin shetter hen, så man i hvert fald har en sund formodning om, at den får et godt, kærligt og blivende hjem, så ville aflivning sandsynligvis være det bedste valg. smiley

• #28   13. apr 2013 Enig Louise smiley

Kommentér på:
Alle de shettere, som gives væk...

Annonce