1.180 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Hvad søger DU i en part? Hvad søger DU i en part?

Hvis du nu skulle søge part, hvilke kriterier ville du have?
- vil også gerne høre jeres svar, selvom I ikke søger smiley

Vi mangler en part til Coda og kunne være rart at høre hvad folk egentlig søger smiley

Mine krav, da jeg søgte, kunne tælles på én hånd. Tror det var noget i stil med: den skal have fire ben og jeg må sidde på den.. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad søger DU i en part?
  • #1   15. feb 2012 jamen da jeg søgte var lidt det samme som nu jeg skal låne/købe.
    alder 7-12 år
    stg 155+
    være stabil i sit hoved
    trafiksikker
    kunne sin grundridning
    rides alene
    læsses og køres i trailer
    har ikke behov for at blive redet hver dag

som part:
    stedet må gerne have min ridebane og turmuligheder
    kunne modtage ugentlig undervisning på i mit sted dressuren god kemi med ejer
    have helt klare retningslinjer om hva man må og ikke må
    gensidigrespekt

lige det jeg selv ville gå efter også det jeg søger til min egen hoppe

• #2   15. feb 2012 Altså jeg søger ikke part, men min hest gør..

Kravene er egentlig bare at personen skal være over 17 og have erfaring med ungheste smiley

• #3   15. feb 2012 den skal stå tæt på mig
    ejer skal være til at snakke med
    den skal ikke være for "kedelig" at arbejde med
    og vi skal passe sammen smiley

• #4   15. feb 2012 Tjae, at jeg kan komme frem og tilbage er en god ting - så busforbindelse.

Højde, alder og race er egentlig ikke det vigtigste - bare at jeg kan lide hesten =)

• #5   15. feb 2012 Hvis jeg skal søge part til mig selv :-):
    At der er ridebane/ridehus på stedet.
    Spring til rådighed.
    Mulighed for at ride stævner(spring&dressur smiley )
    Den behøver nu ikke kunne noget, da jeg skal kan lære den.
    Og til sidst: At jeg ikke skal betale noget for at ride smiley Self. hvis man skal betale ridehuskort ovs. betaler man selv..

• #7   15. feb 2012 Fire ben og et godt hovede så er vi egenligt godt på vej ^^

• #8   15. feb 2012 Min hest søger også part og der søger jeg en kompetent rytter enten inden for dressuren eller springningen.
    Som evt. Kan aflaste mig i dressuren - så jeg også har tid til andre ting. Eller som ønsker at springe seriøst på ham - gerne stævner. Og så skal personen være over 18 smiley

• #9   15. feb 2012 <b>Fam profil *golden sunshine * :</b>
    Nu ved jeg ikke helt om jeg forstår det rigtigt; har du samme krav til part som hvis du skulle købe selv?
    Jeg synes hvert fald det lyder lidt meget, hvis du også har alderskrav på en parthest (hvorfor ikke en 14-årig hest fx?)

<b>*Stald Kastaniely* L</b>
    Det er ikke det der bliver spurgt om, så lad være med at reklamere .

<b>Trine Rafn .</b>
    Lyder i mine øre af meget, hvis det samtidig skal være gratis, men det kommer nok også an på hvor man kommer fra - her ved København er der langt mellem de gratis parter smiley

<b>» Marie-Louise (MGK) </b>
    Skal kørsel være inkl i parten? Burde man ikke selv sørge for det, hvis man ønsker at starte stævne?

• #10   15. feb 2012 <b>Maria T</b>
    Som skrevet til en anden, det er ikke det der bliver spurgt om, så lad være med at reklamere !

• #11   15. feb 2012 Koldblod
    akademisk skolet
    og ikke for langt væk fra mig... ellers ikke det store.

• #12   15. feb 2012 Undskyld jeg blander mig, men det kan sagtens være de to hvor de søger til deres hest, har misforstået spørgsmålet, hvorfor reklamerer de når de siger de søger part til deres hest og siger hvilke krav, de "reklamerer" jo nok ikke med vilje smiley Du gør det jo selv i den første besked. smiley

• #13   15. feb 2012 Jeg ville heller ikke have mange krav. Men et jeg ville stille var at hesten skulle have et roligt gemyt. Da jeg selv er sådan, og desværre ikke helt kan med vilde, eller meget tændte heste smiley , Et andet krav ville være at hesten/ponyen skulle være over 140. Da de ellers bliver for små :))

Jeg synes nu man skal være sød og ydmyg når man kigger efter part. Man skal være til at stole på, så ejeren føler sig tryg, ved at overlade hesten i "andres hænder. "

• #14   15. feb 2012 Jeg syntes nu ikke jeg reklamere! En reklame fortæller om hvad produktet er og hvordan man får fat i produktet - det står der ikke noget om i nogen af dem som har skrevet herinde smiley

• #15   15. feb 2012 Jeg søger en part/udlån

krav til part:
    -enten en rigtig god unghest
    -Eller en uddannet dressurhest der rider stævner.
    -INGEN vilde heste, da jeg mener at man ikke skal ride andres heste op og knokle helt vild uden at få noget igen.. Vilde heste er der nok af smiley
    -Medmindre hesten kan lære mig noget, vil jeg ikke betale for parten.
    -aftale forhold som overholdes
    -mulighed for undervisning ved ham jeg rider ved.
    - mulighed for stævner evt. 1 gang i mdr.

Udlån:
    -unghest= betaling for det/eller at ejer står for ALLE udgifter
    -uddannet hest.
    ejer betaler dyrlæge og forsikring.
    -man skal ikke betale for at låne hesten, men betaler udgifter som smed undervisning, opstaldning osv.
    -mulighed for stævner.

• #16   15. feb 2012 AM - kender forresten Coda - fra da han stod på Frederikssund ridecenter smiley

• #17   15. feb 2012 Jeg søger egentlig bare en dygtig dressurhest at ride på, som er nem at komme til. Transport penge er mig fuldstændig ligegyldigt da jeg har transportkort til alle zoner fra d. 1.

Gerne med ridehus på stedet eller tæt på.

Jeg betaler skam gerne 500 kr om måneden for at få en sød hest at ride på.

• #18   15. feb 2012 Jeg reklamerer da ikke?

Jeg skriver bare hvad JEG søger af part - deri til min hest?

• #19   15. feb 2012 maria-louise :

du har ret. hvis ejeren har en masse planer med hesten, så skal de også selv betale det.

sys efterhånden at alle tror de kan låne deres hest ud for at få den tilredet/redet op helt gratis..

der er en grund til at tilridning og ridning i salgsstalde er så dyre. smiley

• #22   15. feb 2012
    Max 200kr
    Ridebane
    Tilgængeligt med off transport ( max 30min )
    Eller max 5km væk på cykel

Og intet krav til hestens kunnen.

Er ikke sart smiley

• #23   15. feb 2012 Gratis eller billigt :o)
    Ridebane/fold (i hvert fald bare et eller andet indhegnet at træne på)
    Jeg skal kunne komme derhen med offentlig transport el. cykel

Resten er egentlig ligemeget - alder, race, højde, osv. Så længe jeg kan lide hesten :o)

• #24   15. feb 2012
    Hvor meget transporttid ville I max have hen til hesten? smiley

<b>Maria T</b> og <b>*Stald Kastaniely* L</b>
    Men jeg mener jo ikke hvilke krav I har til en rytter, men hvad en (måske hypotetisk) part kunne ønske sig af en hest.

Vil bare gerne undgå at emnet bliver slettet.
    (For jo, der bliver fortalt om "produktet")

<b>» Marie-Louise (MGK) </b>
    Aah, på den måde, så kan jeg godt forstå dig.
    Jeg tænkte bare hvis ejer nu ikke var interesseret i stævner og ikke gik op i det, så ville det være lidt meget (og hvis vedkommende så heller ikke har trailer eller kørekort dertil, at ejer så skulle betale)
    - but I see now smiley

• #25   15. feb 2012 Godt redet dressurhest min. M dressur
    Være mulighed for stævner og undervisning (for min regning)
    Maks 165 cm i stg.
    Gode faciliteter

• #26   16. feb 2012 Hov, glemte lige - at hvis det er en hest, jeg skal ride fast, så skal jeg have tilladelse til at ride bidløst. :o)

• #27   16. feb 2012 Da jeg søgte part, gik jeg egentlig mest efter at det var noget i nærheden af hvor jeg bor. Jeg tjekkede jævnligt både her og på heste-nettet for at finde noget og efter et halvt år stødte jeg på HESTEN.
    Før, da jeg havde part, var det et krav at hesten blev reddet hver eneste gang - det var især om vinteren redt ufedt, da ridehuset var lille og der var mange til at bruge det. Desuden var det lidt en kamp at ride den hest, så jeg opgav hurtigt og fik meget lidt ud af ridningen.
    Så jeg søgte gerne en part hvor der var lidt mere frie tøjler og mulighed for at lave andet med hesten end blot at ride den hver evig eneste gang. For mig er det at have part mere end blot at ride en hest to-tre gange om ugen. Det er lige så meget samværet med det dejlige, fabelagtige dyr og forsøge sig lidt frem med det, man nu har lyst til.
    Samtidig havde jeg ikke reddet i næsten et år da jeg fandt Chili, så jeg ledte også efter en part hvor der ikke var det store dressur-talent påkrævet.
    Det var også vigtigt for mig at få mulighed for at blive omskolet i min ridning, da jeg har lært at ride for biddet og gerne vil lære at ride for sæde og ben. Det var det 100% - Chili er simpelthen den perfekte part til mig.. Ejerne er super søde og der er ikke en lang række regler der skal overholdes.. Samtidig står han et sted, hvor der er så mange søde, dejlige, imødekommende mennesker at man ikke kan andet end at elske det! smiley

Men for at opsumerer:
    - Frihed til at bruge tiden med hesten som man vil, inden for nogle realistiske rammer.
    - Mulighed for at komme ind i det sociale det sted, hvor hesten er opstaldet.
    - Åbenhed fra ejers side til eventuelle ønsker og ideer fra parten
    - Et godt forhold til ejer

Det er ihvertfald nogle af de ting som jeg sætter stor pris på, det er selvfølgelig svært at søge efter det hele som part-ledende, men som ejer af hesten er det måske nogle gode ting at tage med sig smiley
    Håber du kan bruge mit svar til noget smiley

• #28   16. feb 2012 nej selvfølgelig ikke alder på hesten som part

• #29   19. feb 2012 Min datter på 11 ville være glad for en part med lidt undervisning så hun kunne få mere rutine . smiley men de hænger ikke på træerne her i Haslev .....

• #30   5. jan 2013 hesten/ponyen skal være mellem 120-150
    den skal være trafiksikker
    den skal være i frederikssund,ølstykke,ølsted,hørup,slangerup, lynge elller ca der omkring............. da jeg selv bor i frederikssund
    den skal kunne springe,ride dressur og komme i skoven eller på stranden.
    jeg skal kunne få undervisning på den 1 gang om ugen
    jeg skal kunnne ride 2 gange om ugen
    det skal koste mellem 0-1000 med alle kravene

• #31   5. jan 2013 Da jeg søgte part, søget jeg ikke noget bestemt, bare en jeg måtte komme ud til,når jeg havde tid og lyst og ride lidt på smiley

Kommentér på:
Hvad søger DU i en part?

Annonce