971 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Grime VS. Halsrem Grime VS. Halsrem

Hvad går jeres hest(e) med og hvorfor?
Skal flytte min pony ud på en rideskole her d. 1. marts og der skal hestene have grimer på om morgen hvis man vil have dem på fold, så min kommer jo til at skulle stå med grime hele dagen...
Min mor er ved at snakke om at jeg kan give ham halsrem på så han ikke er så indpakket hele tiden, men ved ikke hvad det er og hvorfor men jeg er bare ikke så vild med de der halsremme:/
Hvad ville i bruge i den her situtation?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grime VS. Halsrem
  • #1   13. feb 2012 Vores står med grimer hele tiden smiley
    De får ikke skavmærker eller noget og er ikke irreteret over dem.
    Så vi tager dem ikke af hele tiden

• #4   13. feb 2012 Ser også helst at min står uden grime så meget af dagen som muligt, men man kan ikke forlange at andre skal sørge for grime på-og aflægning. Så derfor synes jeg det er okay med de ordninger. Sådan er det også der hvor jeg står. Havde jeg selv stået for det havde han ikke haft grime på - overhovedet. Kan sagtens styre ham uden.

• #5   13. feb 2012 Veg: Jeg ville også gerne slippe for at han skulle have den på i boksen, men kan bare ikke nå der ud om morgnen også og min mor gider ikke køre der ud om morgnen så han bliver nød til at have den på:i

• #6   13. feb 2012 Hvad syntes i om halsremme?:)

• #7   13. feb 2012 Tror at en grime giver mere frihed, idet den er løsere end en halsrem, som bliver nødt til at være mere fast, for ikke at ryge ned

• #8   13. feb 2012 Halsrem virker så voldsomt synes jeg, en grime som passer hvadenten om den er dyr eller billig burde ikke slide på pelsen.

• #11   13. feb 2012 mine bruger grime, jeg giver dem på om morgene (alle heste i stalden) og den der lukker ind tager grimerne af dem

• #12   13. feb 2012 min står kun med grime på fold, og ryger den af ved grimeleg eller går i stykke, så der ikke noget at gøre ved det -finder jeg den igen - skønt, og ellers er det bare surt! Har dog altid en del i reserve ;o)

Hun står ikke med grime i boks, og kommer heller aldrig til det! Hun har hængt fast en' gang, og det var tæt på det gik helt galt (hun var ved at blive kvalt) - så never ever more!

Vi er heldigvis en lille stald, og har alle det samme synspunkt med at grimen ej skal på i boksen, af sikkerhed for vores heste!

Mange havde nok valgt de ikke skulle have den på ud på folden også (især de piger der har Islænder) men iflg lovkravet fra forsikringen, så skal de have grime på ude på folden - og mener også de egentlig skal have i stalden, i tilfælde af brand o.l

Hvis jeg stod i din situation, og min hest skulle have grime på i boks, så ville jeg ofre på en god sikkerhedsgrime, så hesten kan komme fri, hvis den hænger fast - de koster dog lidt mere, men hellere det, frem for evt fatale skader eller det der er værre!

Kan ikke give en mening om halsrem, da jeg aldrig har brugt det - men igen, se om du evt ikke kan finde en hvor der er sikkerhedsring i (aner ikk om man kan få det!?)

Tredie mulighed er at du evt spørger personen der lukker ud, om du ikke kan få hende til at give den grime på når den skal lukkes ud, hvis hun får et lille beløb pr uge/måned for det!?

Mvh Carina

• #13   13. feb 2012 en halsrem er ikke på nogle måde voldsom, det er en vanesag for hesten, som det var for den at blive vant til grime.

Den er kun farlig i det øjeblik, at hesten ikke er vant til noget, og du så BARE binder den i halsremmen.

Men i dit tilfælde vil jeg købe en grime der passer som den skal, uden at skarve i din hest, da det jo også er ved lov at hesten skal have grime på, på folden. Ellers dækker forsikringen ikke, hvis den løber gennem hegnet, og forsager en ulykke.

• #16   13. feb 2012 Okay mange tak allesammen:)
    Han har allerede ødelagt almindelige grimer på staldgangen så tror ikke han behøves en sikkerheds grime;b

Kommentér på:
Grime VS. Halsrem

Annonce