Grime VS. Halsrem Grime VS. Halsrem
Hvad går jeres hest(e) med og hvorfor?
Skal flytte min pony ud på en rideskole her d. 1. marts og der skal hestene have grimer på om morgen hvis man vil have dem på fold, så min kommer jo til at skulle stå med grime hele dagen...
Min mor er ved at snakke om at jeg kan give ham halsrem på så han ikke er så indpakket hele tiden, men ved ikke hvad det er og hvorfor men jeg er bare ikke så vild med de der halsremme:/
Hvad ville i bruge i den her situtation?
jun 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Heste: 5 Emner: 108 Svar: 777
De får ikke skavmærker eller noget og er ikke irreteret over dem.
Så vi tager dem ikke af hele tiden
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.843
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 930
maj 2010
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.843
mar 2005
Følger: 165 Følgere: 159 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.222
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.504
aug 2010
Følger: 168 Følgere: 62 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 111
Hun står ikke med grime i boks, og kommer heller aldrig til det! Hun har hængt fast en' gang, og det var tæt på det gik helt galt (hun var ved at blive kvalt) - så never ever more!
Vi er heldigvis en lille stald, og har alle det samme synspunkt med at grimen ej skal på i boksen, af sikkerhed for vores heste!
Mange havde nok valgt de ikke skulle have den på ud på folden også (især de piger der har Islænder) men iflg lovkravet fra forsikringen, så skal de have grime på ude på folden - og mener også de egentlig skal have i stalden, i tilfælde af brand o.l
Hvis jeg stod i din situation, og min hest skulle have grime på i boks, så ville jeg ofre på en god sikkerhedsgrime, så hesten kan komme fri, hvis den hænger fast - de koster dog lidt mere, men hellere det, frem for evt fatale skader eller det der er værre!
Kan ikke give en mening om halsrem, da jeg aldrig har brugt det - men igen, se om du evt ikke kan finde en hvor der er sikkerhedsring i (aner ikk om man kan få det!?)
Tredie mulighed er at du evt spørger personen der lukker ud, om du ikke kan få hende til at give den grime på når den skal lukkes ud, hvis hun får et lille beløb pr uge/måned for det!?
Mvh Carina
apr 2007
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 18 Emner: 166 Svar: 1.729
Den er kun farlig i det øjeblik, at hesten ikke er vant til noget, og du så BARE binder den i halsremmen.
Men i dit tilfælde vil jeg købe en grime der passer som den skal, uden at skarve i din hest, da det jo også er ved lov at hesten skal have grime på, på folden. Ellers dækker forsikringen ikke, hvis den løber gennem hegnet, og forsager en ulykke.
maj 2010
Han har allerede ødelagt almindelige grimer på staldgangen så tror ikke han behøves en sikkerheds grime;b
Grime VS. Halsrem