Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  halsrem vs. grime?
  • #1   9. apr 2009 Joy gik med halsrem i sommers, dog fordi han smed sin grime, men jeg syntes det har fungeret fint (:
    Du skal huske at stramme den tilpas meget, så hesten ikk kan få hoven igennem hvis den klør sig bag øret. (Hundemetoden :b)

Men ellers har jeg kun gode erfaringer smiley

• #2   9. apr 2009 Nadja: har du et billede af hvordan den korrekt skal side? og evt. hvilken "Model" brugte du? smiley

• #3   9. apr 2009 Har desværre ikk lige noget billed, men den skal bare sidde bag kæben, og være nogenlunde stram. Selvfølgelig ikk så stram at den er ubehagelig :b

• #4   9. apr 2009 Kan ikk huske hvad mærke min er. Bare en eller anden billig en, men den virkede fint (:

• #5   9. apr 2009 min hoppe har en rigtig god lege kammarat på folden og han hiver grimen af hende KONSTANT. ved ikke hvor mange nylon grimer jeg har smidt ud hvis ikke han hiver dem af hende er jeg tit kommet til en hest hvor kæbe spædet er flået af. rigtig surt så jeg har købt denne her http://www.heri.dk/product.asp?product=449
    til at prøve om det funger i stedet, den er helt fin og funger godt indtil videre den er da ikke røget af og nu har hun haft den på 1 uges tid hvor de andre gerne røg efter 2-3 dage, den fungere fint og hun irker godt tilfreds og det er hovedsagen

• #6   9. apr 2009 Samme model jeg brugte tror jeg ^^ smiley

• #8   9. apr 2009 Jeg synes der er en del fordele ved halsrem. Fx. tror jeg det er noget rarere for hesten at slippe for remme og spænder i hovedet. - halsremmen kan ikke genere hestens tyggebevægelser på samme måde som en grime kan. - de andre heste på folden har svært ved at få fat i halsremmen i forhold til en grime og hvis der skulle være uvedkommende folk der går ind på folden, så har de betydeligt mindre mulighed for at trække rundt med hesten hvis den kun har halsrem på.

Ulemper er der selvfølgelig også. En halsrem har normalt ingen ringe eller spænder som kan knække hvis der pludselig kommer stærkt træk i remmen fx. hvis hesten er bundet i halsremmen og går i panik eller hvis den får et ben ind under remmen. Når remmen ikke kan knække er der større risiko for skader i hestens nakke.

For at undgå at hesten kan få ben ind i remmen er det vigtigt at den er spændt ret stramt. Den skal være så stram at den ikke kan "falde" ud over ørene når hesten har hovedet nede, hvis den kan det, vil hesten også kunne få ben ind i remmen og hvis den klør sig med sænket hoved og remmen bliver skubbet ud over ørene kan den komme til at stramme meget voldsomt når hesten igen tager hovedet op.

Alle min mors shetlændere går med halsrem da de går i løsdrift og skal kunne bindes i forbindelse med fodring. Når de er bundet i halsrem frem for i grime har de betydeligt større bevægelsesfrihed med deres hoved. Vi har endnu ikke haft nogle alvorlige uheld i de efterhånden 10-15 år de har gået med halsrem, men det kan altså godt forekomme.

• #9   9. apr 2009 tak smiley vl det være en fordel at bruge en i nelon i stedet for læder?

• #10   9. apr 2009 Dem i nylon er nemme at vaske.. Og dem i læder er lidt mere lækre og bliver lidt mere bløde og fleksible med tiden. Når de sidder på hesten det meste af døgnet bliver læderet lækkert og blødt af fedtet fra hestens pels.

Husk at halsremmen skal tages af når hesten bliver redet. Man kommer nemt til at glemme det når den jo ikke sidder i vejen for hovedtøjet men den kommer altså nemt til at sidde i vejen for vejrtrækningen osv hvis man beder hesten om at samle sig..

• #11   9. apr 2009 Læder springer hurtigere end nylon hvis hesten hænger fast..

• #12   9. apr 2009 Og halsremme i nylon er betydeligt billigere! Nogle gange kan de godt finde ud af at åbne hinandens halsremme og så er det en klar fordel med nylon.. Hvis de forsvinder har man ikke mistet flere hundrede kroner og hvis man skulle være heldig at finde den igen så vil det ofte bare være et spørgsmål om en grundig vask før den kan bruges igen, hvor en læder rem godt kan tage slem skade af at blive "glemt" på folden..

• #13   9. apr 2009 DE læderhalsremme jeg har mødt er meget kraftige og af to lag læder.. Jeg tvivler stærkt på at de sprænges hvis hesten hænger fast, men det er muligt at man kan få dem i noget mere spinkelt læder..

• #14   9. apr 2009 Nu har jeg kun hørt godt om sådan en halsrem. Måske skulle jeg købe en til magic?

Men jer med heste med halsrem, jeres heste har dem kun på nede på marken ikke?
    Altså, jeg har i tankerne at købe en til magic, og når jeg så skal hente ham og strigle ham så putter jeg en grime på ham.

• #15   9. apr 2009 Hun skal kun med den på folde, altså ca. 7-8 timer om dagen.

• #16   9. apr 2009 hvis du vælger en halsrem kan du lave dem selv smiley tag en gammel/billig grime og klip hele det foreste stykke af så der kun er det stykke ved ørerne/kæben for så har du en halsrem med hurtigluk i stedet for du skal spænde op og ned hver gang smiley

• #17   9. apr 2009 Jannie: smart smiley det der med lukningen er meget smart, lukker hende nemligt ikke selv ud smiley

• #18   9. apr 2009 ja det er det nemlig smiley

• #19   9. apr 2009 Sødte går med sin på fold og står osse med den i boks. men når jeg binder hende får hun grime på.. hun får den først på inde i stalden men det osse kun fordi hun er så nem at hente fra fold. ,men havde hun været lidt besværlig at trække med, havde hun fået den på når jeg hentede hende på folden, ..

Kommentér på:
halsrem vs. grime?

Annonce