1.270 visninger
|
Oprettet:
opstaldnings pris {{forumTopicSubject}}
alle derude der har opstaldning !!!
Hvordan kan I KUN tage ca 1000 kr for opstaldning med halm og wrap + andre goder.
Wrap/ hø kan koste op til 450 kr- , halm, ca 200- 300 kr for minibig. så er der lys, vand, reperationer, veligeholdelse af folde, - hegnsartikler koster, det samme gør gødning og græsfrø.--
Enten er I rige eller også har I et kæmpe underskud på heste kontoen !!!!
ja , jeg vil gerne have et råd !!!
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.191
feb 2011
dec 2007
Følger: 205 Følgere: 193 Heste: 10 Emner: 421 Svar: 4.643
- det må blive mit gæt..
okt 2009
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 465
maj 2007
Følger: 47 Følgere: 52 Heste: 18 Emner: 24 Svar: 556
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
Min hests forbrug Per mdr. For min udlejer
Wrap ca. 350 kg a 437,50 kr
TRæpiller 8 poser a 36 kr
Foder 45 kg a 5,80 kr
Derudover kommer der jo også strøm og vand lad os sige 200 kr. Per måned skud.
Det betyder at der er totalitet for 1.186,50 i rene omkostninger
så skal den lukkes ud hverdag og tages ind samt fodres 3 gange om dagen alle dage hele året, ville i gøre det for 200 kr. Per måned og så er der i disse tal ikke taget højde for at man jo også har en husleje at betale uanset man har hest i boksen eller den står Tom.
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.559
Kender et sted også i københavn det koster 1700 med foder/ halm til boks. Der skal man selv lukke ud/ ind, muge ud, købe hø/ wrap
De priser jeg har oplyste er det det ville koste mig hvis jeg havde den stående hos mig selv og ikke tog noget i husleje eller arbejdsløn dvs, som udlejer vil man vel gerne have noget for al den tid man bruger på andres heste samt en basispris på selve boksen.
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 944
Jeg betaler 1550 pr mdr for stor (4x4m) boks m paddock (bruges ikke pt pga vejret), strøelse til boksen (6 ps easy pellets pr måned) samt adgang til ridehal og bane. Jeg betaler selv foder, wrap og hø samt frøgræs til folden. og vi deler vagter op i stalden. Det eneste staldejer står for er morgenfodring og natfodring og morgenfodring (i hverdagene) er uddelegeret til anden bokslejer der så får rabat. Weekendmorgenfodring samt udlukning bliver uddelegeret på os alle så vi har en weekendvagt hver 17.uge.
Udlukning alle hverdage er også en del af vagtplanen.
feb 2011
mit medlemskab koster 300 kr/årligt.
og facilitet er 50 kr pr. måned.
hø: 300 kr pr. måned
mar 2005
Følger: 165 Følgere: 159 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.222
aug 2005
Følger: 146 Følgere: 132 Heste: 13 Emner: 77 Svar: 1.921
Går ikke på kompromis med foder. Hestene får det de har behov for. Men fodrer primært på hø og vit/min.
Bruger også Roepiller + grønpiller til alle.
Har ingen faciliteter.
Har ikke opstaldere for at tjene penge, men for at få lidt liv i stalden
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
Wrappen laver de selv, så det koster dem ikke særlig meget og alle hestene får kun roepiller og vitaminer.
Så det er ikke det dyret for dem nå de selv laver wrappen og foderet koster måske 100 kroner om måneden for alle 5 heste
aug 2010
Følger: 17 Følgere: 14 Heste: 7 Emner: 35 Svar: 269
Der er opnået gode rabataftaler på halm og wrap fordi der købes i ret store mængder...
Mit føl fra sidste sommer går i løsdrift et andet sted sammen med andre føl, og her giver jeg 400,- for foder og wrap; og så er der masser af halm inde i løsdriften.
/Henriette
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.096
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.096
Det er sådanne faktorer der spiller ind. Men også hvor mange står opstaldet.
Men den væsentlige er nok er det sort eller hvidt. Altså med eller uden regning
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 143
hvem betaler for ødelagt hegn ??? vandkopper ????----
hven passser foldene ??. samler klatter, gør foldene sommer/ vinterklare--
maskiner koster penge, både i forsikring og diesel-
jeg tror det bedre kan betale sig , at have en hest opstaldet end have den hjemme + opstaldere !!!!
Det er underligt at fordi man har heste som hobby så behøver man ikke få noget for sit arbejde, hvis man skulle hjemmefra og arbejde ville man da forlange et eller andet for ulejligheden, kørepenge mm. Som jeg siger og jeg har helt kynisk sat mig ned at sat priser på alt så jeg ved hvad mit hestebid koster og det er ikke små penge vi taler om.
Det er måske der skoen i virkeligheden trykker vi vil ikke vide hvor meget det koster så vi sætter os ikke ned og finder ud af detaljerne i vores hestehold, regnet ud per dag for så tror jeg vi ville se nogen andre priser, der vil stadig være dem der gerne lægger hus og arbejdskraft til for selskabets skyld og det er jo dejligt for dem der ikke har spidsen af en jetjager til at holde hest for.
På et tidspunkt havde jeg en mugeaftale med en veninde der ikke selv kunne, vi aftalte at hun betalte mit foder ca. 300 kr. Per måned og jeg skulle muge hendes boks, tørv med spåner, dette viste sig hurtigt at være en rigtig kedelig butik set fra mit synspunkt for jeg brugte min. En halv time hverdag på hendes boks fordi hesten var et svin og fik sit wrap på gulvet, så jeg arbejdede 15 timer om måneden for 300 kr. Ja også stoppede det ligesom, og hun fik en aftale med stedet om at de lavede lortetjansen mod et beløb ekstra.
Selvom det er vores hobby så er ens tid jo ikke gratis, ved ikke hvad i andre laver når i ikke passer stalden men går da udfra at i må have et arbejde der kan betale huslejen og eget hestehold, jeg har efter jeg har fundet ud af hvor meget tid og hvor mange penge det koster at have andres heste stående fundet ud af at det er meget billigere og nemmere at være kunde i en butik der sælger hestepension
aug 2005
Følger: 146 Følgere: 132 Heste: 13 Emner: 77 Svar: 1.921
Den smule ekstra tid det så tager at have 1-3 opstaldere, det kræver ikke mange penge.
Fodrer som sagt ikke med fancy færdig-musli-blandinger, men blot med vit/min og hø ad lib/efter hvad hesten har behov for.
Udmugning foregår med bobcat, så det tager måske 5 min. ekstra at muge 1 ekstra boks.
Jovist, skulle det hele regnes på at stalden nærmest var bygget og dedikeret til at have opstaldere, så var prisen måske en anden, men det er bare en "sidehobby" at have en ekstra i stalden, og 6-800kr dækker vores udgifter på foder, hø, halm.
Og vi har skam styr på hvad og hvordan vi producerer. Min far er landmand og har altid styr på tallene ned til mindste detalje. Men vi har dog ikke hestene som en indtjeningskilde. Kun som en hobby, så det bliver aldrig noget der tjener noget styrtende ind, men det render rundt og vi nyder at have liv i stalden.
Men for sjov skyld hvad er din fars produktionsomkostninger på en Balle wrap ? Har søgt på salgsprisen og de er meget ens over det meste af landet så det kunne da være lidt sjovt at kende de jyske omkostninger jeg kender de nordsjællandske
nov 2008
Følger: 157 Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 807
Og når jeg feks. Regner min omkostninger ud for min hest så er de alene ca. 1200 kr uden arbejdsløn eller husleje
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Jeg giver 2300kr lidt uden for roskilde og er godt tilfreds. Det dyrt at have hest, men sådan er det jo, har selv valgt det.
dec 2006
Følger: 159 Følgere: 137 Heste: 13 Emner: 265 Svar: 1.377
Det var inkl:
halm
hø
foder
udlukning
Folk skulle selv muge ud, strø og trække deres heste ind fra fold.
Vi fodrede 2 x dagligt, lukkede ud om morgenen og gav hø til aften.
Vi lavede selv vores hø/wrap, vi købte halmen billigt fordi vi selv fik det presset og kørt ind.
Og af foder havde vi havre, byg, vrinsk, vitaminer, majs, roepiller og gulerødder som folk selv kunne sammensætte en foderplan ud fra.
Af hø fik de ca. 4 kg dagligt som var med i prisen.
hvis man selv have foder med, eller ikke ville have halm (fordi hesten eks. stod på spåner) så fik man et lille afslag i prisen.
Det kunne sagtens løbe rundt.
mar 2009
Følger: 171 Følgere: 152 Heste: 4 Emner: 218 Svar: 2.752
dec 2006
Følger: 159 Følgere: 137 Heste: 13 Emner: 265 Svar: 1.377
Vi havde det som en hobby, selvom vi have 10 heste inde ud over vores egne.
Vi havde fuldtids arbejde ved siden af osv.
Vi tjente ikke det store på det, men satte heller ikke penge til.
Vi have et par arbejdslørdage hvor vi fik samlet sten og møg fra markerne, fik malet hegn osv.
Alle var med til at køre hø og halm ind, og til gengæld startede vi så op i grillen, holdte julehygge med gløg og æbleskiver osv...
jan 2007
Følger: 38 Følgere: 31 Heste: 7 Emner: 49 Svar: 696
Hest : 1850 kr med alt inklusiv - uden mugening, det står ejer selv for.
pony: 1450 kr med alt inklusiv- uden mugening, det står ejer selv for.
Fuldpas med alt = 2300 pr mdr, pr hest
1950 pr pony
jun 2007
Følger: 38 Følgere: 85 Heste: 5 Svar: 184
I prisen er der så halm (som de slev høster på marken), foder, udmugning og udlukning, samt morgen fodring. Dvs. vi selv står for hø / wrap. Synes det er en meget fair pris
mar 2008
en af grundene til at jeg ikke har opstalning mere-- for meget bøvl,, !! Hvis I så tjene over 50 000 kr / årlig skal i moms registreres--- ja en af grundene til , jeg ikke mere har opstaldere !!!
mar 2006
Følger: 136 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 316 Svar: 3.198
Vi lavede hø selv, vores ene nabo slog det ned og vendte det. En anden nabo pressede det. Til gengæld inviterede vi dem hjem til en gang stegt flæsk
Halm fik vi gratis af en nabo som ikke skulle bruge halmen han fik når han havde høstet sit korn.
Af foder fik mine havre og nogle vitamin "piller"
Jeg tror at mine to heste kostede mellem 1000 og 1500 i vinterhalvåret.
Så er der selvfølgelig vand og strøm til hegnet - og her indrømmer jeg gerne at det faktisk var ofte vi ikke havde strøm til hegnet da de gamle krikker ikke løb længere væk end ud i haven hvis de gik ud
Men har man flere heste, så kan man nok heller ikke klare sig på samme måde som vi har gjort
Men det kan altså godt lade sig gøre!
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 112 Svar: 584
Og for min lille pony giver jeg 550,-
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 601
Det er inkl. træpiller som strø, spisehalm, hø, foder og tilskud, samt at de bliver lukket ud og ind alle dage, dog med weekendvagter til pensionærerne.
Det er ikke just nogen lukrativ forretning når man skal forrente en ridehal med stald til over en million!
Vi gør det kun for at få selskab i stalden og vi lever af noget andet
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
De steder, hvor de skal ud at købe hø til 2 kr /kg, plejer det at være dyrere. Jeg tror ikke, det kan løbe rundt alle steder.
Kan se, den løsdrift, jeg har været i, er prisen sat ned til 800 om vinteren med fuld hø og halm, og udmug med maskine. Og 500 om sommeren.
Giver lige pt. 900 for boks, med facilitetskort er det 1250. Med 8 kg hø/wrap og halm. Skal kun give krybbe foder ved siden af, og mine er meget billige i drift.
Der er 80 x 20 ridehal, 2 store ridebaner, skov ved døren, store folde uden mudder , springbane. Synes også, det er vildt, det er så billigt. Det hedder HORC.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Ville lige svare på den. Det regnede jeg mig nemlig også frem til, da jeg var ung, og ovevejede om en gård var en ide.
Det kan være, man sparer 200 kr ved at have dem hjemme, men det er sjældent folk så også har en ridehal.
Og det man sparer, sætter man til i udgifter til lån.. Skulle vi have en gård med grund til, skulle vi give det dobbelte af, hvad vi har givet for vores hus.
Uha, det ville være mange penge i "husleje" hver måned. Selvom man måske sparer en anelse på at have hestene. Men synes da, man skal tælle lånet med, medmindre man er rig.
mar 2008
jeg tænker bare , om folk virkelig ved hvad det koster--- altså opstaldere !!!
havde tænkt at udleje et par store bokse--- ???? men ved ikke om det kan betale sig-- så skulle jeg bare udleje boksene , og opstalder selv betale strøelse og foder og selv passe hesten----
mar 2008
Alt har sin pris ---bare det så bliver værdsat !
opstaldnings pris