Er der håb? {{forumTopicSubject}}
Mig og min mor har en hest vær.
hestene har den samme mor, og de har kendt hinanden ligesiden Rød kom på fold.
Men problemet er (faktisk er der to) at Min hests far Blue hors Leredo er jo en dressur hest. Og min hest (Letrix) har fået de fantastiske evner til dressur. Men nu er det jo bare jeg heller vil have en spring hest.
- Kan det lade sig gøre at Letrix kunne lære at springe?
Plus at Letrix har en mega f'ølsom mave. Bare her inden for de sidste tre måneder har den haft ondt i maven eller endu værre kolik. Flere gange. Vi har lige fundet ud af at den halter når den går på et hårdt underlag.(Is, frosnet jord og sne). Ikke fliser ?
Så vi planlægger at den måske skal have sko på.
-Syntes i det?
P.s. den er bliver 4 år til sommer og det er en DV hoppe
dec 2006
Følger: 117 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 383 Svar: 2.300
men altså alle heste kan spring, det er kun et spørgsmål om deres tekning og sådan, så ja det ka den da...
tja sko lyder da som en go ide måske er forsko nok..
dec 2011
Følger: 28 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 143 Svar: 1.816
Om der var håb med en god spring-fremtid
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Men det kan være fordi hesten ved hvordan jorden er, så går den hen og bliver øm. Det kan godt være de blot er pylret;)
Følsom... Har den stråfoder konstant? Har i tjekket foder...
dec 2011
Min mor går også meget ind i fodre. Men det er sikkert fordi den har gået i løsdrift, to af dens første år. Også flyttede den i i en boks, hvor den gik ude i 7 timer udendørs. Og om vinteren kun 6 timer på jordfold. Derfor skal den også flyttes ud på en anden gård hvor den har mulighed for mere fold tid 1. feb.
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Om den kan lære at springe? Det er vel bare at prøve. Afstamningen har ikke så meget at sige der, i grove træk. Min vallak, var efter Blue Hors Soprano (også dressur) men sprang faktisk rigtig godt.
De fleste heste kan springe, det er bare et spørgsmål om teknik og træning :b
sep 2009
Følger: 111 Følgere: 104 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 135
Men det som ville bekymre mig mest ville være helbredet, men når den ikke er ældre skal det nok blive bedre
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Mht. den halter. De fleste heste 'halter' når de går på fx frossen jord, sne osv. men ville ikke kalde det halte, for det er mere at de 'ømmer' sig, når jorden fx er frossen og derfor hård og knoldet.
Det er noget langt de fleste heste gør, og det er meget normalt.
dec 2011
Min mor var lige oppe ved dem her ved deres aftensmad tid. hun sagde af den haltede voldsomt nu. Også inde i ridehallen...
Er der håb?