{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er der måske håb? Brændmærkning..
  • #1   18. mar 2011 Ja jeg har altid synes at det var plat at forbyde brændmærkning her hjemme.

Men tror du har misforstået noget, det var ikke dyrlægen der blev nægtet adgang, men dyrlægen nægtet at lukke føllet ind til den brændmærkning. smiley

• #2   18. mar 2011 Tja jeg må ærligt indrømme at jeg er i mod brændmærkning så jeg håber ikk det bliver genindført

• #3   18. mar 2011 Må ærligt indrømme at det heller ikke er min smag at brændmærke. Jeg kan godt se det ser flot ud osv. Men det er synd..

• #4   18. mar 2011 Det kunne nu være fedt, hvis de lod være med at pylre sådan og lade brændemærkning blive lovligt igen smiley
    Synes det var dybt godnat, at de overhovedet forbød det til at starte med.

• #5   18. mar 2011 Passer mig fint hvis det er forbudt at brændemærke.

• #6   18. mar 2011 Folk, der synes brændemærkning er okay, og kun bruger det som kvalitetsstempel, burde prøve at blive brændemærket i røven og se, om de stadig var af samme overbevisning.

• #10   18. mar 2011 Jeg kan ikke forstille mig at det skulle gøre mindre ondt at blive brændemærket end chippet...

Det med stresshormoner, tja de fleste heste bliver jo stresset når dyrlægen er der, da han som regel ikke bliver forbundet med noget godt og mange gange lugter sært (desinfektion eller af andre ting så som grise)

Jeg ville gerne se, hvis vi feks brændemærkede hund istedetfor at chippe dem, de kan jo ihvertfald udtrykke deres smerte bedre end hesten kan...

Ved godt, man ikke helt kan sammenligne en hest og hund, da det jo er rovdyr og byttedyr og byttedyret altid vil skjule smerten meget mere end et rovdyr ville, den liv afhænger jo af det...

Ved også at man siger at nervecellerne bliver brændt af og derfor føler hesten ingenting, den reagere kun på lyden og lugten...
    Hmmmm jah, det ved man jo reelt ikke, da man ikke kan spørge "Gør dette ondt på dig?"
    Det samme gælder selvfølgelig chipning..

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge til min hest og den skulle ikke brændes smiley

• #11   18. mar 2011 Så enig med BlackPearlBeauty! smiley

• #12   18. mar 2011 Giver også BlackPearlBeauty 100% ret!

• #14   18. mar 2011 hmm nu er jeg s selv brandt i røven som nogle så smukt beskriver det, og ved således af egne erfaringer at det ikke gør ondt.
    Jeg er imod det grundlag forbudet blev dannet på.
    og må ærlig talt indrømme at nu har jeg både set heste blive brandmærket og chipmærket og har set de absolut største reaktioner på chipmærkningen

• #16   18. mar 2011 blanca ida- ja du hade ret men uanset hvad er det plat a de ikke ville lade det være et bevis... vil sku hellere have en hest der er brændt en chippet for det er sku ikke halv så nemt a snyde med... har nu hele 2 gange oplevet en hest der var dobbel chippet.. ;S WHAT!! og nogle herinde har også fået chippet der hest dobbelt altså??

så igen om man er for eller imode, er samme diskution bid vs. bidløs
    og man kommer ALDRIG til enighed...

• #17   18. mar 2011 Wedes: Præcis! Det er et emne, som folk aldrig vil blive enige om.
    Selv står jeg også med en hest jeg resikere der bliver dobbelt chippet, når hun skal have pas her sidst på året.
    Godt nok er hun scannet for chip, men hun kommer fra Spanien, og de har det med at sætte dem alle mulige mærklige steder, så vi kunne ikke finde nogen chip. Så aner ikke om hun har, før vi får hendes papir, og der er ingen garanti for at det bliver i år.
    Og i Spanien bliver de ikke mærket med nummer, som f.eks DV eller Fjordhest, men kun med stutteriet's mærke, så jeg slipper nok ikke for at hun skal chippes.
    Håber så bare ikke hun bliver dobbelt chippet.. o.O

• #18   18. mar 2011 ida. nej og folk der køber heste tror de når noget men får noget andet da chip og pas pludselig ikke passer sammen...

• #20   18. mar 2011 jeg synes det er dejligt at man ikke må brændemærke sine dyr, gu gør det da ondt, dem der påstår noget andet, prøv da at slukke en smøg ned i armen på jer selv, personligt så ville jeg hellere chippes end brændes og det gælder også for mine dyr, med hensyn til brændemærkning så er det jo kun for at vise hvilken race dyret er en chipning er en kode på hvem hesten er

• #22   18. mar 2011 Bliver en hest chippet korrekt, gør det ikke ondt, de blinker dårligt med øjnene.
    Vores nabo kunne dårligt komme til deres brændemærkede ungheste i flere uger - og jeg tror ikke det var fordi at brandsåret kildede.....

• #23   18. mar 2011 En hest er en hest, om den er brændmærket eller ej...
    Kan ikke se hvordan et grimt mærke (som oven i købet har voldet smerte) skulle gøre gavn.
    Altså er valget at brændmærke sin hest i mine øjne egoistisk, da det kun gavner hestens ejer.

Hvad der gør mest ondt, brændmærkning eller chippning, skal jeg overhovedet ikke kunne svare på, men jeg kan huske at Basse ikke syntes, at det var helt sjovt at blive chippet, og hvis han kunne have undgået den smerte, skulle han ikke have haft den, men sådan er det jo så.
    Men jeg ville 10 gange hellere have ham chippet end brændmærket, ingen tvivl om det.

• #24   18. mar 2011 Pia: du kan ikke sammenligne det at slukke en cigaret på armen, da en cigaret slet ikke er varm nok som en brænder til brændmærkning..
    Ja jeg er brandmærket endda samme sted som man gjorde med heste, og kunne faktisk ikke mærke mere end det nev lidt i starten

• #25   18. mar 2011 Jeg ville nu håber at dette ikke kommer tilbage, og danmark for en gangs skyld kan holde fast i deres meninger, og ikke så modtagelig for alle andres landens.
    Brændmærkning er noget snobbet pis, og folk der inde for det skulle selv få en, så kunne de fortælle at det bare kilde.

Og forskning viser også ''sjovt'' nok det gøre mere ondt at blive brændmærke end chip (efter min mening dybt underligt dette ikke giver sig selv)
    Link: (link fjernet)

• #26   18. mar 2011 Jeg har holdt flere heste, der er brændemærket, og de har alle reageret overraskende lidt...ingen af dem, har haft synligt gener efterfølgende.

I stedet for at fokusere på den ENE gang, hesten udsættes for ubehag ved brændemørkning, synes jeg at folk skulle bruge deres energi på at hjælpe de heste, der hver eneste dag blir udsat for mishandling og misrøgt...for det er synd!

Brændemærkning er faktisk meget mere sikkert som identitets mærkning end chippen...den kan ikke fjernes eller ændres uden synlige tegn...det kan chippen. Der kan fukses rigtig meget med chipmærkning.

Jeg synes, brændemærkning skulle være lovlig, og dem der har så travlt med hestens velfærd skulle ta at bruge deres tid på heste, der udsættes for daglig eller nærmest livslang mishandling.

• #27   18. mar 2011 Min hoppe sagde absolut ingenting til at blive brandmærket og er glad for hun ikke skulle chippes, da det føl foran reagere værre på chipningen end brandmærkningen. og ja hesten kommer gennem værre ting. Som eks. Ridning( sadel der ikke passe samt bid) som vi også kun gør af egoisme da jeg er ret sikker på hesten er ret ligeglad med at ride, bare den har det godt. Skal lige siges at jeg både rider med bid og sadel bare så ikke tror det er et angreb på dem der rider men et simpelt eks. På at de kan opleve værre smerte end det at blive brandmærket. Og nej tror bestemt ikke de mærker smerte da nerven bliver brændt over.

• #29   18. mar 2011 Jeg er 100% enig med k A

Heste reagere overraskende lidt ved brændmærkning, hvor man har hørt om flere tilfælde hvor hesten er panikket ved chipning.
    Ja, man burde fokusere mere på heste der lider hele tiden, end på heste hvor der er UBEHAG i måske 2 sek, og så har de glemt det igen.

Personligt kan jeg virkelig ikke se, hvorfor det er SÅ forfærdeligt at en hest bliver brændmærket?

Har jeres heste nogle gener på låret hvor de er blevet brændt? - Min har ikke, og kender ingen heste der har.
    Har jeres heste fået nogle mén efter at være blevet brændt? - Igen, min har ikke, og kender heller ingen der har....

• #30   18. mar 2011 DISTURBIA - gud en gang plat pladderpis at lukke ud.. det har intet med mærkningen at gøre..

Hvorfor har alle de heste jeg kender, voksne som føl der er mærket, aldrig haft mén eller været ømme efter en mærkning??

• #31   18. mar 2011 Jeg er for at man brandmærker fordi det er en bedre identifikation for hesten. Ved en chipning kan du bedre svindle idet det er noget nemmere at fjerne en chip end et brandmærke. Hvis den virkelig ikke kunne vandre kan jeg ikke forstå hvorfor at der er heste der skal chippes flere gange. Burde ikke være rigtigt når det er så sikkert som de siger.

• #32   18. mar 2011 Har du f.eks en DV, Fjordhest, eller andre racer hvor de har et nummer brændt også, skal du ikke tilkalde dyrlæge for at finde et chipnummer, f.eks i tilfælde hvor stambogen er bortkommet, så kan du jo blot ved hjælp af dette nummer kontakte avlsforbundet som hesten nu tilhører, og sige, 'ved du hvad, jeg har den her hest, jeg har ingen stambog på den, men den er brændmærket, og har nummeret .... på låret, kan du slå den op, så jeg kan få lavet en ny stambog...'
    Og med racer som ikke har noget bestemt brændmærke (som f.eks PRE, som har avler's egen personlige mærke), er deres brændmærke et bevis/garanti på at hesten kommer fra det og det stutteri. Hvilket faktisk kan være til stor hjælp kan jeg lige oplyse! Havde min hest (som er spansk), nu bare haft et "alm" brændmærke som DV's, havde jeg ALDRIG fundet frem til hvor hun kom fra. Dette kræver selvfølgelig at forbundet har en oversigt over alle registrede avler med eget mærke, som den spanske har.

• #33   18. mar 2011 BlackPearl: Nu må jeg så sige, at personligt, synes jeg IKKE at brændmærkning hører til på lanse mærket, halsen eller sadel lejet.

Men hvordan i alverden ville du fuske med et brændmærke??
    Altså ændre på det??

• #34   18. mar 2011 Det er vist at gå i meget små detaljer. Idet at det er på et billed og det er længere væk. Og jeg vil også stadig holde på min mening om at det er den bedste identifikation af hesten hvem hesten er.

• #35   19. mar 2011 Jeg kan virkelig ikke se hvorfor folk har ondt i røven over brændemærkning, de kan jo bare undgå at få deres egen hest mærket.. Men folk har sgu så travlt med hvad naboen laver, sikke en trist tilværelse!

Kommentér på:
er der måske håb? Brændmærkning..

Annonce