{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.453 visninger | Oprettet:

Hest der trækker hovedet ned {{forumTopicSubject}}

Jeg har problemer med at hesten trækker tøjlerne ud af hovedet på mig, når jeg skridter. Jeg holder igen så godt jeg kan, og driver hende fremad.
Nu har jeg læst lidt om gag-biddet, som ifølge nogen trækker hovedet opad (godt til heste, der tager hovedet ned og løber).
Men er det for voldsomt? Skulle nødig ødelægge hestens mund.
Vil det overhovedet kunne hjælpe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest der trækker hovedet ned
  • #1   27. jan 2012 kender ikke gag-bidet, men jeg ville nok vælge at opdrage min hest istedet for at ty til hjælpemidler smiley (ved ikke hvad du har prøve for at få den til at lade være?)
    Min pony gjorde det meget en overgang men han har lært at lade være

• #2   27. jan 2012 Hvordan opdrage? Jeg synes jeg er lidt blank, når det ikke hjælper at holde igen og drive frem...

• #3   27. jan 2012 Er tænderne blevet tjekket?:-)

• #4   27. jan 2012 Jeg har samme problemmedmin mojo har har prøvet at holde igen osv som dig og han gør det stadig han tænder og mund fejler intet, og selvom man sidderklar til den hiver kan man skuikkeholde den igen det giver et volsom ryk

• #5   27. jan 2012 Lige præcis..

Tænderne er TIP TOP, lige tjekket smiley

• #6   27. jan 2012 Jeg beder konsekvent min pony om det, ved at ligge hænderne på hans manke så han kan få strukket ud. Men når jeg ikke har hænderne på hans manke må han ikke. sådan har han lært det. smiley

• #7   27. jan 2012 Red en rideskolehest en gang som gjorde det samme, det hjalp at 'sparke' den frem lige med det samme.. og ikke når du først havde fået fat i tøjlerne igen.. der skulle ikke mere end en 3-4 rideture så var det problem holdt op, fordi hesten fandt ud af det sq ikke var skide rart.. Husk på hesten er vanedyr og udnyt det, ligesom man normalt træner hesten, at den skal forbinde stimuli og respons. Den gør sådan, det sker der så det ved..
    Så holder det op.. I stedet for at skifte til nyt bid, så prøv med lidt opdragelse først smiley

• #8   27. jan 2012 og det jeg mener med at sparke frem er altså ikke at drive frem.. Den skal virkelig finde ud af det ikke er en rar respons der kommer på den lille nummer..

• #10   27. jan 2012 Måske strækker din hest sig fordi den har brug for det ? smiley

• #11   27. jan 2012 Vær obs på de signaler hun sender lige inden hun gør det, og i samme øjeblik at hun gør det laver du et kort nøk i biddet(evt høv hænderne lidt). Hvis hun får den respons hver gang går det hurtigt over...

Synes det vil være synd at ty til stærkere bid når det kun er i skridt atr hun gør det;-)

• #13   27. jan 2012 vil lige sige min bliver bestemt ikke holdt for hårdt, vi kan ride med helt løse tøjler og han gør det stadig. så holder bestemt på min har det som dårlig vane har haft dygtig rytter på ham og han gør det stadig. så at han ikke får lov at strække sig holder ihvertfald ikke ved min mojo

• #14   27. jan 2012 Gagbid er et af de skarpeste bid der findes, så det synes jeg da vil være en rigtig dårlig løsning.

Men som du skriver at du forsøger at holde igen alt hvad du kan, så får jeg fornemmelse af at du har en hård hånd. tillliden mund-hånd skal jo gerne gå begge veje. I skal begge kunne stole på at den anden ikke pludselig rykker i tøjlen.

• #15   27. jan 2012 Jeg var til et fordrag med Susan fra BBH.
    Der fortalte hun og en pony, som nærmest rev sin rytter af, fordi den tog biddet og rev hovedet ned.

De fik den vænnet fra, ved at træne den fra jorden.
    Nu er det ved at være 1 år siden, så kan ikke huske præcist hvad hun gjorden, men hun havde ponyen med i ridehallen - med trense på.

Når hun tog lidt i trensen tog ponyen hovedet ned, og med det samme den gjorde det, begyndte hun at bakke den.
    Sådan blev hun ved. Og efter lang træning, lærte ponyen at den ikke skulle tage hovedet ned, for den var "træt af" at skulle bakke hver gang smiley

Dette kunne evt. være en løsning?

• #16   27. jan 2012 "Når hun tog lidt i trensen" skulle have været "når hun tog lidt i tøjlen" - altså så der kom kontakt til biddet.

• #17   27. jan 2012 Hej, jeg har det helt samme ' problem ' men jeg har nu indset at det ikke er et problem som sådan, min hest gøt det kun fordi hun hellere vil have noget at bestille, jeg holder hende igang i munden sidder og lirker lidt smiley
    Det ernoget de vender sig af med, hvor gammel er hesten du rider på? smiley

• #18   29. jan 2012 Til dem, der skriver, at hesten bliver holdt for hårdt.
    Nej... Det er IKKE derfor.
    Jeg kender min hest og ridning bedst, hesten gør det ikke fordi den har ondt/mangler frihed.

Det er en DÅRLIG VANE, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal træne den væk.
    Tak til jer, der kom med konstruktive råd! smiley

Kommentér på:
Hest der trækker hovedet ned

Annonce