{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Ny i udlån, obs på hvad ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle glade hestefolk smiley

Da jeg om 7 måneder forhåbentlig skal starte en udd. på 3,5 år, håber jeg at jeg kan udlåne min hoppe imens, da jeg ikke vil få særlig god tid til hende under udd.
Men hvad skal jeg være obs på, at der skal stå i kontrakten?
Jeg vil ikke binde hesten hos låner, for hvis jeg synes hesten ikke bliver behandlet ordentligt, vil jeg gerne have mulighed for at kunne hente hende til en hver tid.

Hvis i vil må i meget gerne skrive en liste over, hvad i mener låner skal betale og hvad udlåner skal betale til hesten under udlåning.

Ellers vil jeg meget gerne hører erfaringer omkring udlån og leje af hest, både fra udlejere og lånere af heste smiley

Mvh Michelle

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny i udlån, obs på hvad ?
  • #1   24. jan 2012 Hvis du selv vil være mest sikker, så skal du selv stå for dyrlæge og forsikring..
    Du skal skrive ned hvor ofte du har krav på hun får smed til den, hvad låner må lave med hesten og osv..

Lav evt. et punkt hvor der står, at udlåner har rettighed til at flytte hesten uden varsel hvis er brud på kontrakten eller at hesten ikke bliver passet ordentligt i henhold til kontrakten.. Så husk at å skrevet foldtid, foder osv. ned..
    Og så sig de første 2 måneder er prøve tid, hvor begge parter kan opsige uden varsel.. Så er du også sikker på hesten og låneren passer lidt sammen, inden du lader det fulde ansvar på låneren.. smiley

• #2   24. jan 2012 jeg har lånt 2 heste.

den ene gp hest har en del skader med i bagagen og derfor betalte ejeren alle udgifter undtagen opstaldning. Desværre holdte den ikke til ridningen mere og går nu på løsdrift og ejer betaler alt til ham imens jeg passer ham.

denanden jeg har lånt betaler jeg alt til og har ham som min egen. Vi har skrevet udlån på ubestemt tid, så ejer ikke kan trække ham tilbage når vi begynder at starte b-stævner og derved udnytte at jeg har redet den op. Derimod kan jeg altid sende ham tilbage når jeg ikke gider den mere.

Hvis jeg skulle låne en hest ud, ville jeg have at ejer skulle betale alt, vel og mærke at det er en uddannet hest som man får lov at få. Derimod sys jeg det er svineri at man skal betale for at få en 3års at ride rundt på, medmindre det er en sindssygt god hest (som nok ikke lige bliver lånt ud til andre end prof.alligevel)

• #3   24. jan 2012 Sanne Kolind * Fotograf : Gode råd, tusind tak for det smiley

Camilla L: Mener du lejer istedet for ejer ?(Hvis jeg skulle låne en hest ud, ville jeg have at ejer skulle betale alt)

Jeg vil ikke låne ud i forventningen om at min hest rides mere op, men bare at den kan få opmærksomhed, og bliver retuneret i samme stand som den blev modtaget smiley

• #4   24. jan 2012 Da jeg lånte min ud, betalte låner alt på nær forsikring.

Hvis han skal lånes ud igen, skal låner betale alt på nær forsikring, og spat regninger.

• #5   24. jan 2012 se evt. den lånekontrakt der ligger på Hestenettet.

• #6   24. jan 2012 jeg mener det der står smiley

• #7   26. jan 2012 Okay, tusind tak for hjælpen folkens smiley det var dejligt smiley

Kommentér på:
Ny i udlån, obs på hvad ?

Annonce