{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

øv - dårligt udlån. {{forumTopicSubject}}

jeg har lige fået min hest hjem fra udlån idag da de mente hun var farlig og uhåndterlig - hun var super sød herhjemme også ved fremvisningen og de kunne ikke forstå hun var sådan knapt 3 uger efter hun var kommet. de havde healer ude som sagde hesten ikke kunne lide at gå i løsdrift og flyttede hende uden jeg vidste det - jeg fik det afvide 14 dage efter. Hesten har så stået der og vi ringede tit sammen og hørte med hvordan det gik og hvordan og hvorledes, de forsatte stadig trods hesten var panisk og kunne ikke håndteres men datteren var så glad for hende og de ville gerne forsætte. Dett gik bedre med hende, men hun tog ligesom hver 3 treide gang skridtene tilbage til nulpunktet igen og ikke engang kunne de basale ting. Jeg bliver så den 5 Januar ringet op og bliver spurgt om jeg havde plads til hesten da det simpelthen ikke går og de vil ikke prøve mere, da datteren bliver for ked og det, men hun havde en der gerne ville låne den istedet. Jeg får så hende i røret som siger hun gerne ville havde hende også blev hun ikke flyttet igen da hun stod tæt på nu.. hmm igen? ja, hesten blev IGEN flyttet uden min viden ugen før. lånet bliver dog ikke til noget og vi aftaler hesten skal hjem den 1 marts da det er opsigelsesfristen ifølge kontrakten (1 måneds per den 1) og hun vil selvfølgelig passe hesten osv som hun plejer indtil den skal hjem.

opstlader ringer få dage efter og høre om hesten da hun evt kunne være i udlån og oplyser også hesten er lige lovlig slank og låner har fået en ny hest derfor er hesten rykket og de tilser den daglig men kommer ikke meget i hænder, den får ingen stråfoder, dog sørger opstalder for dette..

nu har jeg så fået hesten hjem, en meget meget lettet hest, hun er helt rolig og ligesom har pustet ud efter dette og er kommet hjem til sin mor igen.. hun er meget tynd, langpelset af fejlernæring, grimme hove og ALT klør over alt, jeg tror hun ikke hun har haft dæknet af de sidste ihvertfald 2 måneder da man kan tage pelsen af i store totter så det er urealistisk. jeg har på fornemmelse hun har svamp i pelsen.

derudover har jeg modtaget hende i en ødelagt grime og dækken, hvoraf hendes dækken var spritnyt og grimen af en dyr slags. jeg har lånt et fleecedækken med også jeg ikke har set skyggen af - jeg har endnu ikke ringet til låner da jeg kun lige har set hestens tilstand efter levering.

kan man gøre noget hvad det? evt bare få erstattet de ting hesten fik med? de skulle jo afleveres i samme stand som de fik dem med.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øv - dårligt udlån.
  • #1   25. feb 2011 Ej, en træls oplevelse... smiley

Godt bamsen er hjemme ved sin mor igen! :-)))

• #2   25. feb 2011 Altså da jeg lånte min ud med nyt rambo duo, kom den også hjem med det ødelagt.. men jeg gjorde i hvert fald ikk noget ved det, for man må jo forvente noget slid... og tror ikk man kan få folk til at hoste op med pengene..
    Men ellers godt nok en træls historie, håber det går fremad med hende igen nu smiley

• #3   25. feb 2011 Åh det var godt nok en øv oplevelse. Er jeg ked af at høre på dine vejne. Godt at hesten er hjemme i gode hænder. Giv den et "trøste-klap" fra mig:) Men med henblik på erstatning af tingene, så vil jeg mene at hvis der er skrevet kontrakt på at tingene leveres tilbage i samme stand, så har du ret til dette.

• #4   25. feb 2011 der står hesten skal passes med smed, dyrelæge og foder efter behov på låneres regning, tingene skal leveres tilbage i samme stand og hesten skal trænes min 3 gange om ugen - ingen af tignene er overholdt, dog tror jeg ikke det kan betale sig at lægge sag an mod, men kan jeg lægge oplysninger ud med hende nogen steder uden det er forbudt? de skal ikke havde lov til at låne heste igen!!

der kommer billeder af hesten imorgen.

• #7   26. feb 2011 det er nu også bare mere en princip sag af så erstattet ALT efter sådan en handling her.. hesten er ikke køn og skal have dyrelæge indenfor få dage - intet kritisk men hun har bestemt ikke haft det nemt.

• #8   26. feb 2011 Hej Sofia..
    Sikke en træls historie! Føler virkelig med dig! Det gør jeg. Ved ikke, hvad jeg skulle gøre, hvis jeg fik min hest hjem i sådan en tilstand.

Jeg så godt at du ikke er interesseret i at lægge sag an, men vil nu alligevel have lov til at give dig et råd smiley
    Min kæreste er jurastuderende og driver et firma med en studiekammerat - www.hornskovvindberg.dk. De tager sig af sager som dine (småsager) og det koster et minimumsbeløb - kan ikke lige fortælle dig hvor meget, kan jeg ikke huske.
    Men det de nok ville gøre for dig, var at sende en stævning til låner, og bede hende betale pengene. Ofte hjælper det med et sådant brev smiley
    Jeg synes oprigtig talt, at du burde kontakte dem, nu mens sagen stadig er ny, og forhøre dig om pris og muligheder. - Det koster ikke noget at spørge smiley
    Hvis du udfylder deres kontaktformular med dit telefonnummer skal jeg nok bede min kæreste om at ringe til dig i morgen, hvis du er interesseret smiley

Håber det kan hjælpe dig smiley

• #9   26. feb 2011 Jeg kan simpel hen ikke forstå en låner kan være sig selv bekendt, stakkels hest smiley Jeg ville også lægge sag, især hvis du har lavet en god kontrakt. Og er der ikke noget med at hvis man vinder skal modtageren betale omkostningerne. Jeg håber du lægger sag og vinder stort over dem, så de kan få en lærestreg. Man låner jo ikke sit kæreste eje ud, for at folk kan behandle den som en ligegyldig ting... stakkels dig, godt hesten er hjemme i trygge omgivelser

• #10   26. feb 2011 Alice: jo, hvis man vinder koster det intet. Så er det modparten der betaler sagens omkostninger. Og i en så "lille" sag er sagsomkostningerne ikke ret meget. Det eneste problem der er, er at langt de fleste advokater har ikke tid til den slags desværre. Men så er det godt der findes steder som min kæreste smiley Han har et par sager på Hundegalleri og har haft en herfra også, og så har han denne også:

(link fjernet)

• #11   26. feb 2011 Super af din kærste vil hjælpe smiley

• #12   26. feb 2011 Happy Horse: Jeg kunne heller aldrig finde på at låne min ud, af netop samme årsag. Uf :s
    Det er nemlig alt for få, der tager sig af disse sager, ikke engang politiet er behjælpelig. Det er træls.
    Men er også rigtig glad for at jeg har min kæreste, som tager sig af disse ting. Prøver også at sprede budskabet herinde, da det ikke er alle, der ved man kan få hjælp, hvis man ønsker det smiley

• #13   26. feb 2011 Åhh jeg har prøvet noget lignende, er glad for du har fået din mule hjem igen smiley

• #14   26. feb 2011 hun har kun været lånt ud i godt 5 måneder og har ikke hat smed kan jeg så, hun blev beskåret dagen før hun skulle ned til låner.

hesten er heldigvis rolig i mine hænder men MEGET betænksom i andres, men hun kan virkelig kende mig og virker virkelig som om hun har savnet mig og alligevel og er pisse sur på mig..

der bliver taget billeder har hesten idag, dog er hun knapt så "huld" da hun har fået stråfoder hele dagen.. og dyrelægen kommer på mandag og efterser hestens stand og vurd om der burde gøres ydeligere.

Kommentér på:
øv - dårligt udlån.

Annonce