{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

Sikkerhed i trafikken ! {{forumTopicSubject}}

Igår aftes var jeg ude og ride en,lille tur på bella da vores ridebane er/var frosset. Jeg havde et MEGET lysende reflexdækken på og reflex på armen ud mod vejen. Men jeg red så afsted og der kom så tre biler og de så mig med det samme og tog self farten af og slog det lange lys fra så det var helt fint men så kommer der en lastbil/lastvogn som ser og tager det lange lys af og sætter farten ned og det er jo lige så fint men så tre meter fra os tager han det lange lys på og gasser op og begynder at råbe og skrige og bella flipper self ud og hopper ud på vejen og han køre tættere og tættere på og gasser endnu mere op og begynder at skrige og prøver at få ham til at stoppe men han bliver ved tilsidst får jeg bella ned af en stejl skrant/bakke og ind i en have. Pludslig råber han "SKRID DOG HJEM RIDETØS I HAR INTET AT GØRE UDE PÅ VEJEN". Jeg er jo self i chok og begynder at græde men får da nogenlunde styr på bella og får ringet til min mor som har en med der går med tilbage til stalden. Imens er min,mor kørt ned for at snakke med ham men han er sindsyg og bliver med at sige at vi er en flok dumme ridetøser og at min mor er en,dårlig mor når hun bare lader mig ride i mørke og at vi kan ride på ridebanen eller marken og at næste gang han mødte en hest og rytter ville han bare sætte farten op og hæbe at hest og rytter endte i grøften. Er jeg den eneste der syntes at han syg i potten og burde meldes til politiet ! Han har flere gange kørt sådan overfor andre opstaldere der hvor jeg står. Er stadig meget i chok og ret ked af det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikkerhed i trafikken !
  • #1   24. jan 2012 Hold da helt op! Jeg synes bestemt i burde melde ham! Det er jo sindssygt det der og sådan en opførsel kan koste liv!
    Husk iøvrigt at du skal have ridelygte og reflekser på alle 4 ben efter solnedgang..

• #2   24. jan 2012 Ham der er stalden sagde også at han ikke stopper føre der er en der er kommet til skade så tror ikke jeg vil nærme mig vejen de næste fire mdr !

• #3   24. jan 2012 Kan desværre sige at det åbenbart er sådan mange lastbiler kører... Jeg er begyndt på at hoppe af hesten og trække ud på markerne når jeg møder lastbiler, simpelthen fordi jeg er blevet ramt to gange (eller ramt og ramt, snittet, stigbøjlen fløj lang p*kker i vold den ene gang og den anden gang fik jeg bare en dyb ridse i den).

• #4   24. jan 2012 meld ham... det er det eneste rigtige og gøre, jo flere der er om det destu bedre. altså hvis I kan finde flere der har haft ubehaglige opleversler ude på vejen med ham, så skal I gå sammen til politiet

• #5   24. jan 2012 Det er bare lidt svært for der har jo ikke været nogle vidner overhovedet ! Og hvad kan vi anklage ham for ?

• #6   24. jan 2012 Vil til hans forsvar sige at et refleksdækken ikke er ret tydeligt bagfra eller forfra - det virker godt fra siden af, og en refleks på armen og et refleksdækken syntes jeg ikke er meget når man rider ud i tusmørket/mørket. Når jeg rider ud, har jeg reflekser på alle 4 ben + en blinkene refleks på de venstre ben (rider i højre side), har selv en blinkene refelks på venstre ben, refelsdækken, jeg har en jakke med reflekser som jeg også har på og sidst men ikke mindst har jeg en hvid lygte pegende frem og en rød lygte pegende tilbage i min hjelm.
    Men at reagere på den måde som han gør er på ingen måde okey - og syntes det var super din mor fik snakket med ham. Selvom han virkede sur kan man da håbe det bare var for den gang... Men har også oplevede sindsyge lastbilchauffører. Det er desværre ikke alle der tager lige stor hensyn til andre... Håber i er kommet over det og både dig og hesten er okey igen smiley

• #7   24. jan 2012 Kan du huske hvilket firma det er??

Fortæl om "ruten".... Han bliver garanteret fyret - især hvis det er frode laursen - de har en klageafdeling, og chaufførerne bliver fyret hvis de er super super uhøflige.

Havde OGSÅ meldt det til politiet.. Reglen er at i jo f.eks skal gå på den rigtige side og have refleks på, bilerne skal sænke farten og slå det lange lys fra smiley

• #8   24. jan 2012 Men ja - hvis du ikke har refleks på alle fire ben så skal du nok regne med at få en røvfuld... smiley

Til næste gang gør dig så synlig som mulig... Reflekser på ben, arme, ridehjelm, vest, dækken og hovedtøj og hale... smiley

• #9   24. jan 2012 Nej det er langt fra i orden, hverken for dig eller nogen anden og bestemt heller ikke andre lastbil chaffører da de i forvejen har meget let ved at komme i dårlig lys også selv om at mange af dem intet har gjordt galt. Men ham der er jo så en af dem der gør det surt for de mange så jo meld ham

• #10   24. jan 2012 Skal lige siges at der er reflexer på min jakke og det var ikk helt tusmmrke men solned gang så det var mere eftermiddag og det med lygter var min ejen fejl smiley han har været ved at ramme en med sidespejlet hun kunne mærke at det snittede ! Han hedder vist nok jens hegner eller sådan noget ? Han er entrapenør (staves?)

• #11   24. jan 2012 Det er også på det tidspunkt det er sværest at se noget på...

• #12   24. jan 2012 Ring ind til selskabet og klag og klag og klag.... smiley

• #13   24. jan 2012 han har jo sagt til din mor at han vil sørge for at en hest og rytter kommer tila skade næste gang han møder en. Det er mere end nok, meld ham til hans overordnet og sig i tager det til politiet hvis det sker igen, men for Guds skyld sørg for at dokumentere alt hvad der sker, detgør det bare nemmere hvis i er nødt til at tage det til politiet smiley

• #15   24. jan 2012 Jeg vil helt klart melde ham til politiet. Alle har lov til at færdes på vejen.

• #16   24. jan 2012 Bettina - desværre er der regler for hvilke veje ridemennesker må ride på.. smiley Nogle veje er det helt forbudt at der færdes med heste smiley

• #17   24. jan 2012 Rosmear - med mindre det er en privat vej, så må heste vel færdes på de samme veje som biler? (self ikke på motorvej og motortrafikvej)

• #18   24. jan 2012 Desværre er det mere reglen end undtagelsen, at bilister tager hensyn, når de møder ryttere i trafikken. Jeg har hørt flere sige "Hvis ikke hesten er vant til at gå i trafikken, skal den slet ikke være der". Jamen hvordan pokker lærer den det så ?? Her hvor vi bor, er der MEGET - og tung trafik dagen lang. De gange jeg har redet langs vejen - for at komme ind på mindre veje og i skoven, er det med hjertet oppe i halsen. Der er ingen rabat, og folk kører rigtig stærkt, og det er meget få, der tager farten af.

• #19   24. jan 2012 Rosemear: Ryttere må færdes på alle offentlige veje.

• #20   24. jan 2012 Nope - det må man ikke.. Der er nogle veje hvor du ikke må ride hellere smiley Men der står ofte en "NEJ" skilt med en hest.. smiley Vi har dem her in hobrooooow, og det er ikke private veje smiley

• #21   24. jan 2012 Rosmear:
    Joh, heste må selvfølgelig ikke færdes på motorveje (og jeg går ud fra det samme gælder motortrafikveje) - men ellers må man ride på alle veje.
    Der er selvfølgelig også private veje, hvor alle uvedkommende ikke må færdes (hvis der er skiltet med det vel og mærket) - men der må billister, cyklister, fodgængere og så videre heller ikke færdes.

• #22   24. jan 2012 det er da vist ham der ikke burde kører i traffiken,sådan en opblæst nar

• #23   24. jan 2012 Der er altså nogle steder hvor både lastbiler og heste IKKE er velkomne, men alt andet er - eller hvor knallert IKKE er velkomne, og det er altså ikke private veje af hvad jeg har set....

• #24   24. jan 2012 Det er ikke forbudt der går heste ved stort set ALLE huse smiley han har faktisk selv heste D:

• #26   24. jan 2012 Lidt nyt: der er blevet snakket med politiet og har nu fået en masse af vide om hvordan og hvilke reflexer jeg skal have på :b manden har nu fået TYDELIG besked om hvordan han skal køre og snakke til hestefolk/alm folk og nu må vi bare håbe at han respektere det men holder mig alligevel lidt væk fra vejen det næste stykke tid ! Skal lige komme mig over chokket smiley

• #28   25. jan 2012 Er der nogle der kan finde en kilde til at man ikke må ride på samtlige veje, med undtagelse af motorveje (som hverken må rides langs med eller krydses) eller motortrafikveje (som dog godt må krydses men ikke rides langs med), for af hvad jeg ved må man ride på alle veje ved mindre der er skiltet med ridning forbudt...

• #29   25. jan 2012 Årh Mia... Har jo for pokker også skrevet - når der er skilte er det forbudt - privat eller ej!

• #30   25. jan 2012 Så er vi enige - sådan har jeg bare ikke forstået dine indlæg, det må du undskylde... smiley

Kommentér på:
Sikkerhed i trafikken !

Annonce