{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Sko på 3-års? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

min hest er kun 2½, og hun skal ikke have sko på endnu, men når hovene er udvokset er det enten det, der skal til, eller også skal vi være kreative og prøve Equine fusion boots?

Men spørgsmålet gik på, om hovene er 100% udvokset som 3-års? Ved godt, nogle lægger sko på som 2-års til plagskuer etc.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sko på 3-års?
  • #1   21. jan 2012
    Hvis du kan bruge boots, så ville jeg da helt klart foretrække det :o)
    Forskellige boots passer til forskellige hovformer, men det har ham fra www.hovfokus.dk helt styr på.

• #2   21. jan 2012 Jeg ville høre smeden. Han er uddannet og burde vide hvad der er bedst for din hest (:

• #3   21. jan 2012 Tag en snak med din smed, som kender hestens hove.. Så kan han helst sikkert råde dig på vej..

• #4   21. jan 2012 Jeg ville ikke komme sko på en 3 års...det har jeg gjort og set i bagspejlet har det været med til at give en masse problemer de efterfølgende 12 år... smiley

En hov, et ben og en hest i det hele taget er jo langt langt fra udviklet som 3 års eller 4 års for den sags skyld og jeg tror, det er en meget dårlig ide at sko hesten i den periode. For en kortere periode fx til en kåring - ja, så lad gå, men skoene skal af igen, så hesten kan få lov at udvikle sig færdig.

Min 4 års, som jo snart fylder 5 år - han får ingen sko på forløbig!!

I øvrigt, så har jeg gode erfaringer med Equine fushion boots. Vi har en fuldblodshest med "håbløse" hove...massevis af tabte sko, skørt og blødt horn, der ikke vokser og trods DKs bedste smed og diverse tilskudsprodukter lykkes det ikke med alm sko. Vi afskoede hesten i august 2011 og lod den gå nogle måneder. Nu rides den i dressur og på tur med Equine fushion boots på forhovene, og det fungerer top!! Derudover har jeg brugte samme boot ovenpå en alm sko på fold hos min 15 årige trakehner, der nyder en god gang markræs. Klokker hjælper ikke mod aftrådte sko - men det det gør Equine fushion boots. Det er super, for hestens hove er i forvejen små og skæve og tåler ikke for mange tabte sko.

Det er efter min mening den helt suveræn bedste boot på markedet pt. Så brug den, når det er nødvendigt og lad ellers din unge hest forblive skoløs indtil den i det mindste er fædrigudvokset.....

• #5   21. jan 2012 Hvorfor skal den have sko el. boots på?

Er det smedens vurdering el.
    Hvis den kan undvære er det vel ikke nødvendigt...

• #6   21. jan 2012 Mange tak! Er rigtig glad for at høre gode erfaringer med E. fusion boots. Tror de skal prøves!! smiley

Kommentér på:
Sko på 3-års?

Annonce