Skæv i kroppen?? Skæv i kroppen??
Hejsa.
Jeg har i al den tid jeg har haft min ellers dejlige Windsor Elite sadel, bøvlet med at jeg aldrig har kunne sidde lige - eller i hvert fald føle jeg gjorde.
Derfor er vi begyndt at finde ud af problermne, om det rent faktisk er mig som er skæv i kroppen. Når jeg står foran et spejl, kan det godt ligne min højre hofte er placeret længere oppe. Også når jeg går eller sidder, føler jeg, at jeg knækker mere i den højre hofte.
Vi havde sadelmager den anden dag, da min pony har stået stille siden midt i december. Hun kunne ikke finde noget på sadlen, men både hende og en del andre kunne godt se, at jeg sad skævt til venstre og knækkede sammen i højre side. Ligemeget hvad hun puttede under sadlen, følte jeg, at jeg sad møgskævt til venstre, hvilket jo selvfølgelig er rigtig træls. Og så er det pludselig forståeligt nok, at ens hest ikke rigtig har ville samarbejde.
Så nu håber jeg, at sadelmagerne i næste uge kan finde en løsning, efter utallige mislykkede forsøg den første gang med vores egen sadel.
Og så ville jeg høre om der var nogen, der har stået i samme situation på et tidspunkt? Jeg aner nemlig ikke rigtig, hvad jeg kan gøre, for jeg vil jo højst sandsynligt også sidde skævt i en ny sadel eller gøre den skæv. Er der nogen der har nogle erfaringer eller gode råd?
Mvh. Sissel.
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.166
mar 2005
Følger: 164 Følgere: 158 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.220
Mit ene ben er bare små ½ cm kortere end det andet, det kan man se ved at mine hofter sidder skævt og har derfor en mild form for slidgigt i hofte og ryg. (det gør det så ikke bedre at jeg har haft brækket ryggen!)
Jeg har en sadel med indbygget gelesæde som kompenserer for min skævhed.
Kan varmt anbefale en kiropraktor og hvis det er kronisk så kan du bruge et gelesæde hvis sadlen ikke har det indbygget
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.504
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Derudover gik jeg til lægen i sommers, da jeg havde vildt ondt i ryggen. Hun sagde jeg havde flere års spændinger til, at sidde og gav mig en henvisning til en fysioterapeut. Det har hjulpet rigtig meget og jeg kunne allerede efter første behandling mærke forskel.
Vi er både i træning center og alt muligt, for at jeg kan blive rettet ud.
dec 2005
Følger: 75 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 200 Svar: 1.947
Kan man simpelten blive rettet op selv? Jeg havde hørt det, men kunne ikke helt forstå det. Men det må jeg hellere få prøvet
Skæv i kroppen??