{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Utilredet unghest - part? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg går og overvejer at smide min unghest Cody på rideskole.

Han fylder 4 år til maj, og er fuldt klar til tilridning. "Problemet" er bare at jeg er gravid, og derfor ikke kan komme igang med ham, før til sommer hvor jeg har født.
Jeg overvejer dog alligevel at sætte ham på rideskole, da han pt. bare står og hænger hos min mormor og morfar, hvilket jeg synes er synd med en hest i hans alder.
Men da jeg ikke selv vil kunne klare ret meget mht. træning, har jeg tænkt lidt på at få en part på ham.. Denne vil jo så bare ikke kunne ride, men ville kunne lave en masse tillidsøvelser fra jorden, og en masse grundlæggende træning inden tilridning.

Hvor stor tror I interessen for dette er?
Prisen vil ikke være ret meget, da han jo som sagt endnu ikke kan rides, og det vigtigste for mig er at finde en sød pige som ved hvad hun har med at gøre.

Håber på lidt hjælp og feedback smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utilredet unghest - part?
  • #1   13. jan 2012 Hvis jeg var dig vil jeg vente med at flytte den, til den skal tilrides.
    Der er desværre ikke mange som gider, når de ikke kan ride, og hvis de skal betale lidt, så finder du slet ikke noget (tror jeg).

For har bare oplevet så mange som siger de gerne vil, men så snart de skal betale, eller ikke må/kan ride, hopper de fra smiley

Sorry.... men tror du skal overveje at vente med at flytte til du har født smiley
    Og hvis du fandt en, så er du en af de heldige smiley

Held og lykke med det hele.......

• #2   13. jan 2012
    Jeg ville ikke give noget for det, hvis jeg skulle have part på en hest som din smiley
    Oven i part prisen ville jeg nok også skulle betale ridehuskort og evt. medlemkonginent - det skal man ofte.
    Så løber pengene hurtigt op, for at passe en hest man ikke kan ride.

Der udover, så ville det jo være en kæmpe hjælp for dig.

Men ja, jeg ville være int. så fremt jeg ville kunne beholde parten når den blev tilredet og kunne hjælpe med dette smiley

• #3   13. jan 2012 Interessen er ikke ret stor og folk vil nok ikke betale. Men du kan sagtens være heldig at finde en hesteelsker der af den ene eller anden grund ikke kan/vil/tør ride og derfor gerne vil passe en hest som din smiley

• #4   13. jan 2012 Parten ville selvfølgelig kunne være en del af tilridningen, samt fortsat have part på ham efter tilridning! smiley

Ridehuskort er med i prisen på opstaldning.

Men hvis nu det var gratis, kunne det være interessen var større..
    Og ja, det ville være en kæmpe hjælp for mig, så det kan godt være man bare skulle lade det være gratis smiley

• #5   13. jan 2012 Altså, hvis man kunen få part bagefter, og virkelig var vild med hesten, så tror jeg da ikke det er HELT umuligt. Han er jo en flot fyr smiley

Held og lykke med det i hvert fald smiley

• #6   13. jan 2012 Hmm jeg har flere ungheste der ikke er tilredet og som jeg søger part på men tager naturligvis intet for det, der er også en enkelt i mellem der er lidt ældre og som er tilredet men den tager jeg heller ikke noget for du kunne jo gøre det samme (:

• #7   13. jan 2012
    Ridehuskort følger ikke altid hesten, men ofte rytteren, derfor jeg nævnte det smiley

Men jo, jeg ville finde det spændende hvis det var gratis og forblev der under og efter tilridning ( da det jo her stadig ville være kæmpe hjælp ), fordi jeg ville få lov til at følge en hest fra "plag" til tilredet.
    Og få erfaring med det inden jeg evt. anskaffede en selv smiley

• #8   13. jan 2012 jeg har lige nu part på en ikke tilredet unghest smiley Men vil absolut ikke betale for det smiley

• #9   13. jan 2012 Tak for jeres svar! smiley

Jeg må i tænkeboks, for jeg ved at min kæreste og øvrige familie ikke er meget for at jeg skal omgås hestene for meget. De er bange for der skal ske lillepigen noget, og jeg kan selvfølgelig godt følge dem, selvom jeg nu synes de er en smule pivede smiley

Det var da også min kærestes idé med en part, så Cody bliver holdt lidt igang, og ikke bare får lov at stå. Den samme plan har han med Tøsen, men jeg synes nu 3000,- er mange penge for at have to heste opstaldet, når de nu står gratis, og jeg nærmest ikke må nærme mig dem for ham :b

• #10   13. jan 2012
    Du kunne nøjes med at have hesten et sted med ridebane - evt. med lys på nu, når hesten ikke er tilredet, når den skal, så et sted med ridehus :o)

• #11   13. jan 2012 Krikken: Der er desværre ikke de store opstaldningsmuligheder lige her hvor jeg bor, og prisen ville rende op i noget nær det samme, som hvis jeg smider ham på rideskole fra start af. Mener det er 1000,- + foder, hø osv. det billigste sted kun med ridebane, og 1500,- incl. alt på rideskole med ridehus samt masser af baner, terrænbane, skov osv. Så det kan næsten ikke svare sig desværre smiley

• #13   14. jan 2012 Jeg synes at det er svært at finde en part til unge heste som man ikke kan ride på.
    Jeg søger selv en part til vores de unge

• #14   16. jan 2012 Kan du ikke lade hesten blive hvor den ér, og så finde en part til den der? Det er billigere...
    Jeg ved ikke om du skal tage noget for det, måske 1-200 kr bare for at man er sikker på det bliver taget seriøst? Men hvis det er én du stoler på ville jeg ikke tage noget, før det er tilredet. Så kommer der jo flere udgifter, sadel og måske skal der sko på.

Selv er jeg så heldig at passe en unghest som jeg er med til at tilride. Jeg har ham ikke fast, bare når jeg har tid, og jeg giver ikke noget for det, da ejeren bare er glad for han bliver brugt. Så jeg er super heldig! Og det er en fantiastisk oplevelse at være med i processen at tilride, så det skal der da nok være nogen der er med på.

• #15   16. jan 2012 Helene: Der hvor mine heste står, er der desværre ingen transportmuligheder til, det er et godt stykke ude på landet hos min mormor og morfar så jeg tvivler på at jeg finder nogen deromkring, desværre.

Men jeg tror jeg er kommet frem til at vente med at flytte ham, til jeg har født, også se om jeg overhovedet får den tid til det jeg gerne vil have. Også kan jeg finde en part når tid er smiley

• #16   16. jan 2012 Der er heller ikke transport til der hvor ponyen stå men jeg har bil :o) Men fint du har taget en beslutning, han tager nok ikke skade af at daske rundt nogle måneder endnu. Han kender jo ikke andet

Kommentér på:
Utilredet unghest - part?

Annonce