388 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

nye vacciner ? nye vacciner ?

Nu har jeg læst nogen forskellige stedet at folk vaccinere deres heste på ny?

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan og hvor ledes det hænger sammen?

Mine drenge blev alm vaccineret den 31/8 uden at dyrlægen nævnte noget om nye vacciner?
Og da de begge er stævne heste vil jeg gerne vide hvad det er for vacciner oig hvorfor de skal vaccineres på ny? så jeg ikke kommer ud til et stævne og ikke kan starte fordi de ikke har de nye smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nye vacciner ?
  • #1   2. jan 2012 og de skal have de 3 vicciner inden du må starte stævner i 2013 - det er ikke nok at være påbegyndt at vaccinere efter de nye regler. Først når de har fået den 3 vaccine, må de starte stævner i 2013

• #2   2. jan 2012 den de fik i august kan ikke bruges til noget.

De skal have en ny vaccine - derefter revaccineres indenfor 21 - 92 dage efter første vaccine, og derefter revaccineres igen mellem 5 måneder og 6 mdr og 21 dage efter vaccination nr. 2 - først herefter må de starte stævner i 2013.

Og efter de nye regler skal der gå 7 dage, fra de er vaccineret, til de må komme på stævnepladsen

• #3   2. jan 2012 Med mindre de er basisvaccineret FØR 2005.. altså har fået begge vacciner inden, så slipper de... Heldigvis for mig smiley

• #4   2. jan 2012 min ene hest er fra 1994 og den anden er fra 2004 og de begge er vaccineret fra føl?
    Vil det sige de ikke behøver de nye vacciner eller hvordan?
    og selvom de ikke har de her vacciner må de gerne starte i 2012 eller hvordan ?

• #5   2. jan 2012 hvis de er basis vaccineret før 2005 og der ikke er huller i vaccineringen - dvs man har glemt en vaccination og derfor revaccineret igen efter 2005, så kan de starte stævner i 2013 uden problemer.

I 2012 er der ingen problemer da man her starter stævner efter de gamle regler

• #6   2. jan 2012 Øv øv så skal vi igennem det hele igen smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 783
    #7   2. jan 2012 Ja jeg forstår sku ikke hvad meningen er, når dem efter 2005 skal og ikke dem før.
    Ren pengemaskine :O(((((((((

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 783
    #8   2. jan 2012 Har der været store epidemier efter nogle arrangementer hvor mange heste har været samlet
    Eller er det medicin selskaberne der skal tjene lidt ekstra, ligesom Post Danmark ?
    Jeg har ikke hørt om død syge heste i større tal, som skulle give grund til at ændre reglerne.
    Syntes det her er under alt kritik,mærkeligt det kan vente til 2013

Kommentér på:
nye vacciner ?

Annonce