{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

Græsset nu :-) {{forumTopicSubject}}

Har lige brug for lidt hjælp smiley
Idag da jeg sadlede min pony af mærkede jeg, at hun havde en lille smule puls i det ene forben. Hun har før været meget forfangen så vi holder nøje øje med pulsen. Hun skulle så have været på græs, men jeg valgte at lade være fordi jeg ikke ved, hvordan græsset er når der er frossen smiley

Så bliver græsset "mere farligt" når det er frossent? Fordi der er ikke meget krudt i græsset her om vinteren.

På forhånd tak for hjælpen og rigtig godt nytår smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græsset nu :-)
  • #1   31. dec 2011 Nej - men hvis det har været en varm nat så er selv det korteste græs farligt..

Min mors hest gik på 1-2 cm græs i vinteren og blev forfangen..

• #2   31. dec 2011 okay smiley Ville du så lade hende gå på græs 2 timer idag eller bare lade helt være også give hø i stedet? smiley

• #3   31. dec 2011 Jamen hvis det ikke har været en varm nat(du kan vel tjekke på dmi f.eks om hvor mange grader der har været i nat.)

Men hvis der er frost, så har det nok været koldt - så ville jeg ikke bekymre mig... smiley

• #4   31. dec 2011 Også selvom hun har puls i benet? smiley

• #5   31. dec 2011 Hvor mange grader er der hos jer??
    Og er der meget puls eller er det en svag puls?

Du kan evt lade hende komme ud i en halvtime og være der imens.. Mærk puls før og efter.. Sådan lærer man bedst, om hesten kan komme ud eller ej, og om pulsen ændres eller er magen til. smiley Også kan du give hende noget hø når hun kommer ind igen ;o)

Jeg har efter hånden lært efter nogle måneder i sommers hvornår Aram ihvertfald skulle være inde osv smiley

• #6   31. dec 2011 Ja, men står nemlig i det dilemma at vi skal til at køre til nytårs aften så enten er det ingen græs også hø eller græs og ikke hø smiley Så nu tager jeg op og måler puls, og så bestemmer jeg derfra.

Ja har efterhånden også lidt styr på det med græs og forfangenhed, men kan simpelthen ikke finde ud af det når temperaturen svinger også bliver jeg nemt pylret efter den tur vi var igennem smiley
    Tak for hjælpen og godt nytår til dig!

• #7   31. dec 2011 Forstår jeg godt.. Jeg ringer også til min mor nogle gange og hører ad, fordi jeg stadig ikke har helt styr på det.. Og jeg tror det tager et par år før jeg helt selv kan afgøre hvordan og hvorledes.. Hihihi :o))

- Så lidt.. Hehe.. Godt nytår til dig også! Håber du får en god aften! ;o))

• #8   31. dec 2011 til orientering så kan heste få gær kolik af st spise frossent græs . jeg taler af erfaring . desværre . første gang troede jeg ikke på at det var fordi at græsset var frosset men fordi der var planter som hesten ikke kunne tåle , men samme hest på en anden fold og en gang frosset græs gav lige en gærkolik og et dyrlæge besøg til , det kostede så 1700 kr ikke at tro på dyrlægen ,
    øv øv . men giv ikke hesten frosset græs

• #9   31. dec 2011 En nat med nattefrost, også en hel klar morgen med frost og sol er også farligt !!! Det er faktisk noget af det værste ..

• #10   31. dec 2011 Ja det vidste jeg så ikke at de kunne få kolik af det.. Tihih.. Ved kun at de ikke bliver forfangne igen..

Jamen så lærte man også en ting der :o) nice!

• #11   1. jan 2012 ja man skal lære hver dag , og det at have hest er ikke sådan bare lige . der er mange ting man skal tage hensyn til , . held og lykke med dyret .

GODT NYTÅR

Kommentér på:
Græsset nu :-)

Annonce