{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Urolig på staldgang, når hun er alene. Råd? :) {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg vil lige hører om i har nogle gode råd:) Min søde hest bliver lidt urolig når hun er alene på staldgangen (altså når jeg tager hende ind fra fold, og stiller hende på staldgangen).
-Hun bliver selvfølgelig ikke ondskabsfuld eller "hopper" på gangen, men står uroligt. og så ville jeg hører om der er nogle er jer der måske har lidt fif til hvordan hun kan lærer at stå stille smiley
-Eller om i mener det kan trænes væk? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urolig på staldgang, når hun er alene. Råd? :)
  • #1   26. dec 2011 Jeg ved ikke hvad man kan gøre for det, men vores ung hest kunne heller ikke lide det i starten, men efterhånden som hun kom ind alene dagligt på blev hun bedre og bedre til det med tiden. Øvelse gør mester smiley

• #2   26. dec 2011
    Tååålmodighed og tid... Kan hesten være alene i stalden 1min uden at blive alene så start der. 1 min alene også ud til de andre igen også øge tiden efterhånden som hesten bliver mere tryg.

• #3   26. dec 2011 Hej Julie,

Da jeg red Zorba, var hun altid urolig på gangen..
    Så jeg tog altid tidligere derop end jeg skulle, for at gøre hende klar;-D
    Jeg startede bare med at strigle, og så nusede jeg hende, og bakkede langsomt væk;-D hun lagde egentligt ikke mærke til noget;-)

Men ellers så hav alt udstyret klar, ved siden af, så du ikke behøves gå væk, men eller så væn hende til at stå alene.. Ha noget hun kan hygge sig med;-D

Eller orden hende i boksen;-D

• #4   27. dec 2011 Tak til alle jer der har skrevet:-)

-Så må jeg igang med at øve mig, hahah smiley mon ikke min søde dame lærer det;-)!

Kommentér på:
Urolig på staldgang, når hun er alene. Råd? :)

Annonce