{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Pris på hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg passer ikke helt hverken personligt eller højdemæssigt med min nuværende hest! så jeg tænker lidt om at sælge hende på et senere tidspunkt!
Hvor synes i at prisen ville ligge på, da jeg ikke selv har helt forstand på salgs priser af hest?

Hun er 160 i stg, rød og ca 15 år
Hun begynder så småt at lære at gå i en flot stabil holdning og går MEGET til biddet.
Hun vil gerne arbejde for rytter men bliver forvirret nogle gange.
Hun vil i næste måned blive trænet grundigt i galoppen, da hun har været MEGET fremadgående og ikke helt har forstået grundprincipperne.
Hun har lidt svært ved schenkelvining men bevæger sig nemt for hjælperne.
Har startet første stævne og vandt klassen med ro i sindet!
Hun har en gammel skade i bagbenet (knælåsning) men dette mærkes ikke i ridning, ses kun på staldgangen.
Står delvist roligt på staldgang (hvis andre heste er inde)
Hun er en lidt urolig hoppe, men stoler meget på rytteren.
Skriv endeligt hvis jeg har glemt noget! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på hest?
  • #1   23. jan 2015 Det er svært af afgøre når man ikke har set hesten. Du kunne jo evt sætte en pris lidt højere end hvad du finder frem til og så er der noget at handle med for køber.

• #4   23. jan 2015 Så er der kommet billede på!

• #5   23. jan 2015 Tjaaa, jeg solgte en 16 årig Michellino vallak på 157 i stg. med rødt pas for 19.500 uden udstyr. Han gik LA i dressur og LB i spring, men havde ikke startet i noget tid grundet ejers manglende interesse og sygdom. Han var 100% trafiksikker, kunne rides af alle og var generelt nem i omgang - havde ham i ridning i 6 dage før han blev solgt.

• #6   23. jan 2015 Astrid hvad ville du vurdere hende her for så? smiley

• Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #8   23. jan 2015 Under 10.000 vil jeg mene er realistisk. til 10.000 kr burde man få en bund stabil hest der har set lidt igennem livet uden fejl. smiley

• #9   23. jan 2015 12.000 kr.

• #10   23. jan 2015 max 10.000 kr da hun ikke har sin grundridning på plads og hun ikke er en alvshoppe. Da hun også har en skade er du meget heldig hvis du får de 10.000 kr.

• #11   23. jan 2015 Jeg vil sige, sæt hende til 18.000 og så er der plads til at forhandle! smiley

• #12   23. jan 2015 Bare et råd - hvis du sætter den for højt risikerer du at du ikke får nogle henvendelser.

Jeg vil også vurdere hende til en 10-12.000,- på nuværende tidspunkt.
    Med grundridningen mere på plads, måske små 15.000,-.

• #13   23. jan 2015 Hun rider traven utrolig flot og har en lækker holdning som nævnt. Det hun ikke er blevet redet så meget i er galoppen, det er når den er på plads, at jeg vil sælge hende, dvs når grundridningen er på plads og efter stævne start af LC program smiley

• #14   23. jan 2015 Skulle jeg købe den ville jeg byde 8.000 kr. den er ældre, lav, ikke 100% i orden og har ikke vist noget i sporten eller er uddannet tilstrækkeligt til at man ville kunne bruge den som lærehest.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #15   23. jan 2015 Hvad gav du selv får hende?
    Det er trods alt ikke længe siden at du købte den, så det er begrænset hvor meget den er steget i værdi smiley

• #16   23. jan 2015 Hun var stort set ikke redet og var meget forvirret over ridningen, hun er redet i 4 måneder og er kommet meget langt selvom hun er oppe i alderen, hendes sind er som en unghest som flere har påpeget for mig. Mine undervisere er meget overraskede over hendes fremskridt i dressuren, da de selv også har været oppe på hende i starten. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#17   23. jan 2015 Louise: hvad gav du får hende?

En almindelig dressurhest, burde kunne rides i skridt, trav og gallop - holdning er underordnet, det kan alle heste lærer smiley

• #18   23. jan 2015 Hvad jeg selv har betalt for hende er ligegyldigt for mig, når jeg selv ved, at hun har gjort fremskridt, og har mit eget på det rene.
    Ja en almindelig dressurhest kan skridt, trav og gallop. Hun startede af med ingen balance og forvirring omkring ridningen, som hun har sluppet af med nu, hvor jeg, når jeg modtager min sadel, påbegynder gallopen og runder den af. så er hun en "almindelig" dressurhest. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#19   23. jan 2015 Louise: hvorfor vil du ikke ud med prisen, det er jo egentligt for at man har noget at gå ud fra.

Hesten er ældre, har ikke grundridning på plads, er (efter hvad jeg kan forstå) af ukendt afstamning, har knæ låsning, og kan kun stå roligt på staldgangen når andre heste er inde.

8.000 kr.

• #21   23. jan 2015 Jeg havde ikke givet mere end 10.000 kr. for den.
    Den kan mindre end min 4 års, og den er altså 15... Godt nok er den blevet redet i 4 måneder, men den burde kunne stå stille på gangen.

Kommentér på:
Pris på hest?

Annonce