{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Frustreret over skadet hest, tom for ideer. {{forumTopicSubject}}

Nogen ved måske, at min hest har stået skadet i et stykke tid nu - faktisk har hun stået til aflivning. Hun har stået stille i 2+ mdr nu, og den tid har taget rigtig hårdt på mig, fordi jeg selvfølgelig har brugt rigtig meget tid og mange kræver for hende fysisk men ikke mindst psykisk. Det har bla. forstyrret min skolegang en del .. Men det er ikke det det handler om.

Igår, var hendes ben så hævet helt op igen. Det skal lige siges at hun har været ude på en dyrklinik ved skide dygtig fagdyrlæge, og har fået taget røntgen og er blevet ultralydsscannet, hvilket kun gav det resultat at der ikke var noget at se på hverken knogle eller sene, men at hun ''bare'' har en infektion, som skulle behandles. Dog har både mig og dyrlægen været forvirret over den tilbagevendende hævelse, der opstår når hun går på fold, eller når hun står uden bandage.

Men hun er blevet behandlet med noget pencilin, er blevet gået med hver dag, og må også godt rides så længe benet ikke hæver op. Det er jo dejligt.

Men i den sidste månede er jeg kommet i det dilemma der hedder, at hun får mug - hvilket kun gør hævelsen og infektionen værre, men at hendes ben hæver op, hvis jeg ikke har bandage på. Derfor, får hendes mug ikke luft, og går ikke væk ligegyldigt hvor meget jeg behandler.

Men jeg synes bare snart jeg har prøvet alt. Hun har stået stille, hun har gået på fold, hun er blevet trukket med, hun er blevet longeret, hun har gået med bandage, hun har gået uden, hun har haft koldt på, hun har haft varmt på, jeg har haft smed ude, jeg har behandlet med 100 ting mod mug, jeg har prøvet sygefold for minimal bevægelse, hun er blevet scannet, hun er blevet røntgenfotograferet. Jeg har haft dyrlæge ude 5 gange, og så har hun været opstaldet på hesteklinik 2 dage, smeden har beskåret hende for at få hende højere op så hun ikke strækker for meget i senen.

I kan jo selv gætte jer til, hvad alt dette har kostet i dyrlæge, medicin, smed opstaldning osv. Jeg kan bare sige, det har ikke været billigt.

Så da jeg kom op og så et hævet ben igen igår, så havde jeg virkelig lyst til at sætte mig ned og tude. Jeg er så træt, fysisk og psykisk af det, og kan slet ikke overkomme det her hurlumhej mere. Selvfølgelig skal hun jo have dyrlæge igen, men jeg tror også de fleste heste-mennsker har prøvet at pengepungen begynder at strejke lidt.

Det eneste jeg ønsker for min hest på nuværende tidspunkt, er at hun kan komme til at gå på fold, sammen med hendes flok, for det her er ikke et værdigt liv.

Det var så dagens tudeindlæg, er i kommet her til, så respekt ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustreret over skadet hest, tom for ideer.
  • #1   20. dec 2011
    Nej, det er ikke et værdigt liv - men hvis der ingen løsning er på problemet, så er det nok bedst at der slet ikke er noget liv.

• #2   20. dec 2011 Den beslutning er bare ikke så ligetil.

• #3   20. dec 2011 I forhold til det mug hun har, så køb noget tjære på spray, og spray på det. Nogle vil sige at det må man ikke, men det hjælper, hurtigt og effektivt.

Men ellers er du sku stærk, at du bliver ved med at kæmpe. Er sikker på hun nok skal blive go igen. Keep up the faith smiley

• #4   20. dec 2011 Kender jeg godt.
    er selv i en knald eller fald beslutning. smiley

Vores unghest skal rides op er den ikke halt er den en ridehest, er den halt er den en himmelhest. Men vi har opgivet alt håb, og det er sidste chance. og chancen er minimal at han holder.

Men håber alt går dig vel!

• #5   20. dec 2011 Christine: Mange tak, det trøster en smule.
    Jeg vil evt. prøve at kigge på det tjerespray, men hun har et stort sår pt, efter mug, så det bliver først når det groer nogenlunde sammen.

• #6   20. dec 2011
    Nej, men man må vel afklare sig med det, finde ud af hvor meget man vil gå igennem, hvor meget hesten skal udsættes for og en selv, samt om penge tanken snart er tom.

• #7   20. dec 2011 Mollie: Årh det er jeg ked af at høre. Det er noget træls noget med de heste nogen gange! Håber alt godt for jer alligevel - det har man jo lov til lige til sidste øjeblil!

• #8   20. dec 2011 Jeg er ligeglad med mig selv, jeg må bare kæmpe mig igennem. Men når min hest begynder at lide - udover at hun ikke må komme på fold, så er det slut, Men som det ser ud nu, er hun bare frustreret over manglende fold, og det gør jeg alt for at modarbejde iform af al mulig aktivering på anden vis. Til daglig har hun ikke ondt (øm, nogen dage mere end andre), hun halter ikke. Hun hæver bare op ..

• #9   20. dec 2011 uh.. det kender jeg alt for godt... Min hest stod i 1½ år, hvor vi prøvede forskellige behandlinger både med dyrlæge og alternative... Det var hans ryg den var gal med.. Det endte ud i at jeg aflivede ham, da hverken ham eller mig kunne klare mere til sidst...

angående dens mug, har du prøvet vircon-s ? Min døjede meget med mug, og det var det eneste som kunne få det væk.. og holde det væk...

Håber du finder en løsning som både dig og hesten kan holde til...

• #10   20. dec 2011 Camilla n: Det der er, er jo at mug skal have luft, og det får det ikke foruden når jeg går med hende, fordi hendes ben hæver op eller. Dyrlægen har også sagt, at behandling udefra, ikke hjælper så længe hun går med bandage. Så lige pt. er vi ude i at prøve en pencilin kur igen.

• #11   20. dec 2011 Jeg kender en der har rigtig god erfaring med heste der er halt og mange andre skavanker, prøv at gi hende et kald.
    Hun hedder Lone og har tlf nr 28-262033
    Håber det bedste for dig og din hest

• #12   20. dec 2011 altså, hvor meget hæver det op?

Min hests bagben bliver også tykke i løbet af natten, men det er fordi han allerede har udviklet galle fordi han har stået i et længere sygdomsforløb med boksro og sygefold. Men det er jo ikke noget der plager hesten, og det forsvinder hvis han får staldgamacher på om natten og når han bliver arbejdet med.

Galde er ikke varmt. Det er blødt og sidder ofte i kodeledet og langs piben. Så længe det er blødt, generer det ikke hesten.

Men hvis hesten har ondt og den er varm, er det self. ikke det.

• #13   20. dec 2011 Jeg synes helst seriøst, at du skal prøve at lade hende stå med back on track gamacher om natten. Det har hjulpet på min Kalibras hævelse efter gaffelbåndsskaden, og på min gphest som stod med kæmpe ben hver nat.

Jeg var selv meget skeptisk overfor det i starten, men efter jeg prøvede dem på mit skinneben efter en slem omgang skinnebensbetændelse, er jeg overbevist om at det virker og ikke kun har været held med de gode historier med heste der er kommet sig.

Hvis så det ikke virker, sys jeg du skal tage en snak med din dyrlæge om hvad i gør. Om han sys den skal aflives eller ej.

• #14   20. dec 2011 Jeg kan også anbefale BOT, min hest står med dem på bagbenene hver nat smiley

• #16   20. dec 2011 Jeg har stået med en hest med Sene skade i den dybe bøjesene ): , Han stod på 3 ben i sin boks i 4 måneder ... Og så blev han bedre og bedre . jeg kan ride ham nogenlunde igen nu efter et heeelt år med genoptræning..
    Han fik så muk , og ØV men så fik jeg en dyre læge ud som gav mig en anden behandling. ( jeg havde kæmpet med muk i 2 måneder allerede , meger parat til at give op ): .. ) Men Så sagde hun jeg skulle købe sådan noget frontline spray mod lopper på hunde og katte, og behandle to gange med 8 dages mellem rum. efter første behandling kunne jeg pille lidt efter lidt af. og så eftersidste røg det sidste sku af smiley , og der er simpelthen ikke noget.. han var så hårdt ramt af muk at hans ben var hævede og varme og han var halt ): ! men nu .. er der ingen ting. og det viste sig at være en mide infektion..
    Som nogle godt kan tro er muk ...

Kommentér på:
Frustreret over skadet hest, tom for ideer.

Annonce