{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.961 visninger | Oprettet:

Hjælp min hest er chippet?! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg står i den situation at jeg i dag skulle have chippet, og passet min hest, igennem 8 år. Jeg havde dyrelægen ude, og han scannede hesten for en sikkerhedsskyl... Det viste sig at hun allerede VAR chippet! O_O

Jeg købte hende for omkring 8 år siden af en hestehandler. Jeg vidste på forhånd at hun kom fra Holland (hvilket chipnummeret også viste), men andet ved jeg ikke om hende. Jeg har på ingen måde nogen papirer på hende. Dyrelægen kan derfor ikke lave pas på hende uden videre.

Jeg skal ringe til landscentralen/landskontoret (eller hvad det nu hedder) på mandag og hører hvordan jeg skal forholde mig til det .

Jeg ville høre om der er nogen der ved hvad jeg kan stille op indtil da? Er der nogen steder jeg kan prøve at slå hendes chipnummer op?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min hest er chippet?!
  • #1   16. dec 2011 Nå for søren. Min dyrelæge ville ikke lave pas til en hest der muligvis er forlagte papire på et sted. Troede faktisk ikke det var lovligt. Men lad os håbe at det er så enkelt når jeg nu kommer til at snakke med landskontoret for heste på mandag.

• #2   16. dec 2011 du sprøg hvad du skal gøre indtil da, du skal ikke gøre noget, du skal ride og passe din hest som du hele tiden har gjort.
    du kan alligevel ikke gøre noget før du kan ringe til landskontoret på mandag

• #3   16. dec 2011 Og så kom jeg så til at tænke på den lille mus fra Askepot, der lidt flovt stammer:
    Æh-gggg-glædelig juuuul..
    Simone ved hvorfor.. :o)

• #4   16. dec 2011 Min pony havde også chip men intet var registreret på chippen andet ind at han var udelukket for konsum.. så dyrlægen skrev chipnummeret på sedlen og det er blevet sendt ind..

• #5   16. dec 2011 Rikke blume N: Der var ingen tvivl på noget tidspunkt om at min hest selvfølgelig skulle passes og elskes som den bliver gjort hver dag smiley Jeg kunne blot godt tænke mig at være lidt på forkant med oplysningerne inden jeg skulle snakke med dem mandag smiley ..:

Og det er jeg nu :D!

• #6   16. dec 2011 Jeg købte en Irsk vallak af en hestehandler, så han ikke skulle aflives, da han ikke havde plads til ham - Han vidste ingenting om hesten, ikke andet end at han selv købte den i Holland men født i Irland.
    Den have ingen pas eller lign. Dog var han chippet, jeg ringer til Landscenteret for heste og forhøre mig om hvad jeg skal, de siger til mig at hesten ikke eksistere, og at chipnummeret ikke kunne findes. Jeg går derefter ind på en side der hedder Hestedata.dk
    - Hvor man kan finde de fleste heste på få oplysninger, finder ham inde på denne side, dog står der et andet navn, søgte efter hestens navn samt chipnr på Google, hvor der kom en side op med galopheste og om et stort løb i Irland, hvor han havde været startet, finder så jockyens navn, søger på det over Google hvor jeg osse finder hestens opdrætter, ringer til dem begge i Irland og finder ud af at hesten er solgt som ridehest da han ikke var hurtig nok, men at hans papire stadig lå ved opdrætter, han var heldigvis super sød at sende hans papire og jeg fik styr på det hele igen, det kan virkelig være en lang og hård kamp.

Hvis hesten ikke kan findes ved Landscenteret for heste, kan du få en erklering der hedder en "Tro og love" hvor ham du købte hesten af, skal skrive under på at du har købt hesten, eller opdrætter. Han skriver under på at han ikke ligge inde med nogle papirene og at de er gået tabt, så sender du det ind til Landscenteret for heste med alle de papire du har mm. og så laver de et pas - Har jeg tidligere gjort med en hollandsk hest.

Håber du finder ud af det hele, held og lykke..

• #7   16. dec 2011 Natascha Nyborg M: Tusind tak! Det var særdeles brugbart!

Kommentér på:
Hjælp min hest er chippet?!

Annonce