1.351 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hjælp, min hest halter! Hjælp, min hest halter!

Hej HG!
(Beklager, hvis emnet er oprettet under den forkerte kategori!)

Min ellers hårdføre haffelaf halter på sit højre forben. Hele benet er tjekket for puls og varme - der er ingen ting! Hovene er også fine, har lige haft smed, da hun haltede.

Endnu mere mystisk bliver det for, når hun traver ligeudrettet udviser hun ingen smerte og træder lige meget igennem med begge forben og er lige så villig til at gå fremad, som hun altid har været. Problemet opstår når hun laver mindre volter (i trav)... Det er som om, hendes højre forben bliver helt stift og hun 'bevæger' det ikke så meget smiley

Hun har nu været halt i 1½ uge nu. Hun blev halt som et lyn fra en skyklar himmel - hjælp! hvad ville I gøre? smiley

Info om hende:
- Hun er 17 år.
- Har meget galde på bagbenene
- pga. den øgede mængde galde på bagbenene rider vi hende meget på forparten, som i nogens øjne er forkert, men flere fagfolk har vurderet at der er for hendes bedste! (Se billedet)
- hun har altid redet med bomløse eller multi fleksible sadler, for (ironisk nok) at fjerne trykket fra skulderen..
- Sidste gang hun var halt (16 måneder siden), havde hun siddet fast i en halmsnor, hvor vi måtte ringe efter en ostepat og rette hende ud (Det var begnet den var gal med).

Hvad tror I der er galt med hende? og hvordan ville I håndtere denne situation? smiley

(Billedet er af Stella (hafelaffen) og den evig gode part smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp, min hest halter!
  • #1   14. aug 2015 Hvis hesten har været halt i halvanden uge, så går det tydeligvis ikke væk af sig srlv. Ring til dyrlægen.

• #2   14. aug 2015 Tjo, vi har snakket om det smiley Men ville det være bedre at snakke med kiropraktor/ostepat el. lign inden man ringer til dyrlægen? Oo

• #3   14. aug 2015 Jeg ville ringe til dyrlægen

• #4   14. aug 2015 Tak for svar smiley

• #5   14. aug 2015 Når jeg har problemer med mine heste så bruger jeg altid en healer.. og det giver altid fantastiske resultater.. Kunne du evt prøve hvis du tror på sådan noget smiley

• #6   14. aug 2015 UH ja, vi har haft Connie et-eller-andet, til at udøve clairvoyance på min lillesøsters gamle pony. Uhyggeligt, så godt de 'kender' hesten. Tror 100% på den slags! smiley Det ville også være en god mulighed!

• #7   14. aug 2015 Ja, det var da en idé at prøve så smiley men ja det er lidt skræmmende alle de ting de kan fortælle...

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #8   14. aug 2015 Det kunne godt tyde på at der er noget i skulderen/overlinjen.

Få en fysioterapeut ud og undersøg hesten.

• #9   14. aug 2015 Når den ikke halter når den går lige ud, men halter på en volte, lyder det mere som om det er noget galt andre steder end benet. Synes du skal ringe til dyrlægen.

• #10   14. aug 2015 Tak for de mange bud, jeg vil kontakte en dyrlæge og snakke om det smiley

• #11   15. aug 2015 Lyder også som en skulder der er træls. Jeg vil dog foreslå dig til at den næste halvanden uge lave udsteækningøvelser for krikken omkring skulder området (eller kryds), og se om der sker forbedringer. Hvis ikke, så kontakt dyrlægen og bliv rådgivet.

Jasmin har været halt i halvanden uge et par gange pga hun er blevet arbejdet mindre med i den ene side. Vi ventede også knap en måned før vi kontaktede dyrlæge - og det viste sig så til en næsten kappet sene, men vi kunne alligevel ikke gøre noget, og vi havde gjort det rette i at vente og se om det var noget, da hun er med ømfinet over for hendes ben smiley

• #12   15. aug 2015 Jeg ville kontakte en kiropraktor, det kunne godt lyde som et problem der staammer fra skulderen, og ofte har dyrlægerne ikke svaret efter min erfaring. Min egen blev tjekket i hoved og røv da han var halt af dyrlæger røngten og det hele, så søgte jeg kiroprakter og problemet var i halsen smiley Kan anbefale Schumann Horsecare hvis man er fra fyn, eller gider at køre hele vejen for noget der er i orden smiley

Kommentér på:
Hjælp, min hest halter!

Annonce