I lære som jockey. {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg er en pige på 15 år, som går i 9.klasse. Jeg har haft denne store drøm om at blive jockey i mange år nu, men tvivlen kommer altid frem i mig.
Jeg har en galoptræner inde på Klampenborg galopbane, som jeg har været hos i to år nu. Jeg arbejder mest for ham i ferierne, og i nogle få weekender. Jeg laver staldarbejde, rider hestene, og hjælper med at vise hestene frem til løbene.
Han ved godt min drøm er at bliver jockey, og har derfor spurgt ofte, om jeg har tænkt mig at gå i lære efter jeg har afsluttet 9.klasse. Han er meget optimistisk, og det lyder som om han regner stærkt med mig. Han har også tilbudt mig at komme over på en jockeyskole i London i en uge, og få undervisning, men det var i skoletiden, så kunne desværre ikke lade sig gøre.
Så er mit store spørgsmål bare: Hvad synes i jeg skal gøre? Jeg vil rigtig gerne være jockey, har vil være det ligesiden jeg begyndte at ride. Men jeg kan ikke undgå at tænke på, hvad nu hvis jeg falder og styrter 7 år frem, og skal sidde i kørestol resten af mit liv - Ja hvad skal jeg så, så er hele min ridekarrier ligesom ødelagt. Har også lige fået afvide, at en fransk jockeylærling dødede for ikke særlig lang tid siden i et styrt, han blev kun 21 år. Det er virkelig fustrerende for mig, for jeg vil jo rigtig godt, men er det dét værd at spirnge ud i? Min mor bryder sig ikke om tanker hvis der sker mig noget, men min største drøm er uden tvivl at blive det! Jeg har heldgvis også en okay god størrelse til det, er 163 cm høj, vokser ikke mere, og vejer 52 kg, har heldgvis rigtig nemt ved at tabe mig hvis det bliver nødvendigt.
Håber I vil give mig nogle gode råd! På forhånd tak!
Victoria.
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.478
men lige lidt off topic - hvordan kan du vide at du ikke vokser mere? du går trods alt kun i 9'ende?
apr 2008
så er jeg nok mere som dreng undrede mig bare for jeg var 160 i midten af 9'ende og jeg 172 nu ca
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Synes det er en fantastisk mulighed du har dig, og hvis dit hjerte brænder for det synes jeg at du skal forfølge din drøm... Du vil fortryde hvis du ikke gør:-)
okt 2008
Følger: 75 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 69 Svar: 452
Til jer der spørg hvordan jeg ved ikke vokser mere: Jeg har været 163 høj i to år nu, har brugt str. 36 i sko i 4 år nu, og bruger stadig de samme størrelse i tøj som jeg ogås brugte for 3-4 år siden, så det går jeg bestemt ikke ud fra, min sundhedsplejske har sagt jeg højeste komme til at vokse 1-2 cm mere
apr 2008
maj 2007
Følger: 112 Følgere: 118 Heste: 1 Svar: 801
Altså min mor er uddannet jockey, og hun stoppede med at ride da hun fik mig (da hun var 25. Det er meget svært at leve proffesionelt af hele sit liv, også hvis du skal se længere ind i din fremtid, med børn og mand. Man tjener heller ikke det helt store. Jeg syntes du skal tage en ekstra uddannelse, hvis du vælger at blive jockey, da du på den måde kan sikre at du kan få arbejde i fremtiden.
okt 2008
okt 2008
Signe og Vicky <3: Jeg lige præcis, men er bare i tvivl om hvilken rækkefølge jeg skulle gøre det i så?
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
nov 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 70 Svar: 535
Ta altid dine forholds regler med heste, for alt kan gå galt. men du kan ligeså godt blive sparket i hovedet når du renser hove. el falde ned af trappen rolig derhjemme og brække nakken
Er nu ikke selv så stor fan af prof galop sport da jeg syns det er forfærdeligt at reglerne for jockyers vægt skal være så lav... dette gør desværre at mange sulter sig selv og ikke har kræfter til at styre de store og stærke heste man nu engang har med at gøre... - her har de været lidt klogere inde for monte sporten. der hedder vægten minimun 65 kg - med udstyr selvfølgelig...
Det er en vægt de fleste kan forholde sig til, og vejer man lidt for lidt er der bly tasker man kan ride med...
Op til løb spiser jeg altid en ekstra mad og drikker noget ekstra vand for at veje nok, men det gør også at jeg har energi nok til at klare løbet, da det er en sindsyg hård sport...
Håber for dig at din drøm går i opfyldelse
okt 2008
nov 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 70 Svar: 535
har selv prøvet at "glemme" og spise og drikke op til et løb hvis jeg har været lidt stresset, og det var da nær gået galt da jeg næsten besvimede under løbet ;( så kan kun lige forestille mig hvordan en galop jockey må ha det...
Victoria: Monte er ride travløb du kan se et klip her hvor mig dreng og jeg vinder løb...
http://www.dantoto.dk/layout/video.aspx?date=2011-08-18&track=nf&race=2
I lære som jockey.