{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Svært at vælge sadel {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med at kigge sadel til min lille hest, men syntes godt nok det er lidt svært at finde ud af hvad man skal have og ikke mindst at finde en tæt på.

Vil rigtig gerne have en Windsor Elite eller en Isabell Werth, og skal være i læder. De der stof sadler er jeg ikke meget til.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært at vælge sadel
  • #1   24. nov 2011 Det kommer jo meget an på hvordan hesten er bygget, fx kan windsoren ikke ligge på heste med lige ryg, da den er buet i bommen, men ligger suverænt på andre.

Det er virkelig et helvede at finde den optimale sadel til sin hest, har selv været igennem mareridtet og skal nok snart igennem et nyt da den nye hest er bygget helt anderledes )o: så skal desværre af med ynglings sadlen

• #2   24. nov 2011 hmm, jeg har været rigtig glad for min Trainer Jessica dressur sadel! smiley
    så den kan klart anbefales! smiley

• #3   24. nov 2011 Han har et godt sadel leje. indtil videre i hvert fald. har haft en kiefer lech profi på ham sidste år, den lå okay.

Drømmen er bare den windsor, har haft den til min gamle hoppe, men måtte sælge den da hun var for smal til den og kunne ikke finde en med smallere bom dengang.

• #4   24. nov 2011 Syntes der er optil flere billige winsor elite tilsalg har da fundet et par stykker til kun 3000, da jeg tror at den nye nok vil kunne gå med sådan en hvis det kun er en 16 1/2.

håber du finder noget (o:

• #5   24. nov 2011 Ja, der er flere billige windsor, men de er bare ikke i mit område, vil ikke købe noget til så mange penge uden at have set den først. De står til 4-5000 i mit område.

• #6   24. nov 2011 Jge kan anbefale bates caprilli smiley super god sadel, til en god pris

• #8   24. nov 2011 Det er da fint nok at ønske sig noget kunne lade sig gøre og være forelsket i en bestemt sadel. Men hvad hjælper det hvis det bare ikke er den sadel som kan ligge godt på hesten? så kan du ende med at gøre ret stor skade.

Få en god sadelmager til at tjekke netop de ønskede sadelmærker pådin hest så du ved om det overhovedet er en mulighed + du finder ud af hvad størrelse du skal have i sadel og bom.
    Lige præcis en Elite er meget ufleksibel og kan ikke tilpasses hesten hos en sadelmager. En Isabell passer langt fra de fleste heste som mange fejlagtigt tror.

• #9   24. nov 2011 Hmmm...syntes det er lidt forskæligt, men min Kieffer wien ligger godt på næsten alle heste!:-D

• #10   24. nov 2011 Det er jeg ret sikker på hestene ikke vil give dig ret i. Personligt ville jeg aldrig udsætte en hesteryg for en Kieffer Wien som jeg synes er stiv, ufleksibel og uden nogen form for plads i kammeret.
    Men der er vi jo så forskellige.
    Vi udsætter hesten for noget så unaturligt som dressur eller spring med rytter på ryggen i en fasspændt sadel - skal hestens ryg kunne arbejde optimalt under de forhold skylder vi hesten at den netop får de bedste betingelser for at arbejde med en sadel der passer og det er godt nok de få der selv er så dygtige at de kan tilpasse en sadel eller se om den ligger optimalt

• #11   24. nov 2011 Hvis du spørger en uddannet sadelmager vil de aldrig anbefale en kieffer, ved godt at de kan ligge på mange men bommen er ikke flexibel og mange kieffere ligger i bagvægt.

Nej er stor tilhænger af silhuette, cliff barnsby, de nye passier, supreme og albion, gode kvalitet sadler med store tilpasnings muligheder, men ligger også i den høje ende af prisklasserne.

Pigen med pintosvesken: har overvejet om det var dem som skal lave min nye sadel (o: men skal lige have en sadelmager ud og kigge på hende den nye når hun kommer hjem for at vurdere mulighederne

Kommentér på:
Svært at vælge sadel

Annonce