671 visninger
|
Oprettet:
Svært at vælge sadel {{forumTopicSubject}}
Jeg er i gang med at kigge sadel til min lille hest, men syntes godt nok det er lidt svært at finde ud af hvad man skal have og ikke mindst at finde en tæt på.
Vil rigtig gerne have en Windsor Elite eller en Isabell Werth, og skal være i læder. De der stof sadler er jeg ikke meget til.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 608 Svar: 5.404
Det er virkelig et helvede at finde den optimale sadel til sin hest, har selv været igennem mareridtet og skal nok snart igennem et nyt da den nye hest er bygget helt anderledes )o: så skal desværre af med ynglings sadlen
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 351
så den kan klart anbefales!
jun 2007
Følger: 62 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 2.005
Drømmen er bare den windsor, har haft den til min gamle hoppe, men måtte sælge den da hun var for smal til den og kunne ikke finde en med smallere bom dengang.
dec 2009
håber du finder noget (o:
jun 2007
Følger: 62 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 2.005
nov 2006
Følger: 75 Følgere: 73 Emner: 91 Svar: 246
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Få en god sadelmager til at tjekke netop de ønskede sadelmærker pådin hest så du ved om det overhovedet er en mulighed + du finder ud af hvad størrelse du skal have i sadel og bom.
Lige præcis en Elite er meget ufleksibel og kan ikke tilpasses hesten hos en sadelmager. En Isabell passer langt fra de fleste heste som mange fejlagtigt tror.
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 38 Heste: 21 Emner: 60 Svar: 263
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Men der er vi jo så forskellige.
Vi udsætter hesten for noget så unaturligt som dressur eller spring med rytter på ryggen i en fasspændt sadel - skal hestens ryg kunne arbejde optimalt under de forhold skylder vi hesten at den netop får de bedste betingelser for at arbejde med en sadel der passer og det er godt nok de få der selv er så dygtige at de kan tilpasse en sadel eller se om den ligger optimalt
dec 2009
Nej er stor tilhænger af silhuette, cliff barnsby, de nye passier, supreme og albion, gode kvalitet sadler med store tilpasnings muligheder, men ligger også i den høje ende af prisklasserne.
Pigen med pintosvesken: har overvejet om det var dem som skal lave min nye sadel (o: men skal lige have en sadelmager ud og kigge på hende den nye når hun kommer hjem for at vurdere mulighederne
Svært at vælge sadel