{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Ville i have gjort det? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg har jo sat min højtelskede pony tilsalg da mine ben er for lange.. Hun har været hos en del ejere efterhånden, dog har ikke alle været lige søde ved hende.. Hun er ikke begejstret for alle fremmede, det kommer lidt an på hvilken situation man møder hende i.. Hun er bestemt ikke glad for sadler. Hun har gjordkramper, og bliver sur så snart hun mærker sadlen på sin ryg. Hvis man ikke spænder gjorden med forsigtighed og omtanke blir hun meget sur og spænder helt vildt i maven, dog er det ikke så slemt at hun gør noget mod en. Sommetider påvirker det hele vores ridetur fordi hun er så anspændt. Hun bliver en smule stresset når hun skal ny steder hen, og jeg er en smule bange for at hun bliver kastebold. Jeg har ikke selv mulighed for at have 2 heste, havde jeg var hun blevet beholdt. Hun er lidt speciel men meget sød og flink... Jeg tænker så bare lidt, om det er det rigtige at sælge hende, da der er en del ting man lige skal være opmærksom på? Hun har aldrig været slemt halt eller syg, men hun er meget spændt i maven pga. sin gjordkrampe, og jeg er bange for at der ikke bliver taget hensyn til det hos de nye ejere, selvom jeg gør dem opmærksom på det.. Havde i solgt hesten, eller hvad havde i gjort? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville i have gjort det?
  • #1   20. nov 2011
    Er hesten tjekket for smerter?
    Man ser jo tit at gjordkrampe skyldes at hesten er øm ved brystkassen eller ryggen. Samt at hvis hun ikke er glad for sadelen - passer den så eller har hun gået med en sadel som ikke passede i lang tid?
    Måske dyret har ondt i ryggen, som hun så kan mærke når sadelen kommer på?

Besides det, så findes der en ejer til alle også de lidt mere specielle.

• #3   20. nov 2011 Vi er igang med at lede efter en sadelmager der kommer til Bornholm. Jeg rider ikke så ofte med min sadel, da hun er sødere uden fordi hun så ikke spænder så meget i maven. smiley Selvfølgelig findes den rette ejer til alle heste, men der kan også gå en masse tid før den person kommer.. smiley

Jeg har også tit tænkt på, at det ville være bedst for hende da hun ikke skal opleve det helt store i sit liv, fordi hun jo er lidt ældre.. Men hun løber rundt og er glad på folden, og elsker at give den lidt gas, så jeg føler stadig hun kan, og hun er altid en super frisk og glad pony, når man ikke tænker på hendes "problemer".. smiley

• #4   20. nov 2011 Jeg ville nok tænke at at størstedelen af grunden til hendes "særheder" bunder i smerter fx fra en sadel der klemmer. Specielt når du skriver hun er sød når du ikke har den på. Så hvis du finder en der vil ofre de penge der skal til for at finde en god sadel der ikke gør ondt, så tror jeg såmænd ikke det bliver så slemt for hende at få en ny ejer. Men du bestemmer jo selv hvem der skal have hende- du kan jo bare sige nej, hvis ikke det er en du kan lide og hvis du kan se hun er utryg ved personen.
    Samtlige heste bliver stresset ved flytning- det er meget normalt. Det gælder jo bare om at finde nogen der har forståelse for det.
    Hvis det ikke kan lade sig gøre at finde den person du mener er den rigtige, ja så ville jeg give hende fred. Så kommer hun ikke til at opleve mere smerte eller blive kastebold og så ved du hvad der sker med hende.

• #5   20. nov 2011 Hun ser nu rigtig dejlig ud, men du er ærlig og beskriver hende som du gør. Du har taget beslutningen at du ikke kan beholde hende og med hendes alder og personlighed/skavanker ville jeg takke for den tid i har haft sammen og få hende sendt værdigt afsted til hestehimlen så hun netop ikke ender som en misforstået kastebold og sælges videre billigere og billigere fordi folk ikke vil ofre penge på en aflivning. Det ses jo desværre ofte med de mindre blandingsponyer.

• #6   20. nov 2011 Janni H: Vi leder og leder og leder efter en sadel der passer hende perfekt, men hun er møgsvær at finde sadler til.. Jeg vil selvfølgelig vente indtil den rette ejer kommer, men jeg ved jo heller ikke hvornår han/hun dukker op.. smiley Men jeg vil lede videre, både efter den perfekte sadel, og ejer. :o)

• #7   20. nov 2011 Findus og Pedersen P: Ja, hun er en rigtig dejlig pony hvis man lige er obs på nogle ting. smiley Men som de fleste hesteejere, har jeg bare ikke lyst til at tage beslutningen om hun skal aflives eller ej.. For hun er jo glad og fin når hun bare går på folden, eller man tuller rundt uden sadel. Istarten var hun ogsp bare super sød, og gjorde intet når jeg spændte gjorden, selvom hun gjorde hos tidligere ejer.. Jeg må have fundet den perfekte sadel, for måske hun fungere meget bedre med den ( sandsynligvis gør hun nok ) Men hun vil stadig skulle sælges, og det er nok dér skoen trykker..

• #8   20. nov 2011 jeg ville nok også overveje muligheden for at give hende fre, netop så hun ikk bliver kastebold, en lidt ældre hoppe, og hendes særheder.

så har man også afsluttet det på en værdig måde, og man er sikker på hun har haft det godt til sidst, og du ved hun ikk bliver kastebold, eller kommer ud til nogen hvor hun ikk får det godt..

samtidig har hun afsluttet livet værdigt, og godt. afsluttet det i mens hun har det godt, og haft nogle gode sidste år

• #9   20. nov 2011 Jeg vil vende det hele med mine forældre i morgen, for på den ene side lyder det mest rimeligt at give hende fred, og på den anden side har man jo slet ikke lyst til at sige farvel..

• #10   20. nov 2011 Altså, hesten står til en ret billig pris når man tænker på hvad hun kan, men alderen trækker jo ned. Jeg er ret kræsen med hvem der så i sidste ende skal købe hesten, for jeg ønsker hende kun det bedste, og jeg fortæller ALTID hvad min hest kan finde bør, osv. smiley
    Men jeg er virkelig i tvivl..

• #11   20. nov 2011 kan finde på*

• #12   20. nov 2011 Jeg ville nok give hesten fred faktisk.
    Så er du helt sikker på at hun ikke ender som en kastebold (som mange af de små blandingsponyer desværre gør) Kan godt se hvad du mener med at hun jo har det godt - men er det ikke bedre at hun får fred mens hun har det godt, fremfor hun skal rundt forskellige steder, og ikke have det godt?

• #13   20. nov 2011 Jo, jeg synes hun skal have det bedste..

• #14   20. nov 2011 Jeg ville måske se om jeg ikke kunne finde en hestekyndig familie med et mindre barn der måske kunne ride hende i nogle år endnu, og så sælge dertil...

• #15   20. nov 2011 Vi har selv en lille "særling" som har været så redet baglæns, misforstået og voldsomt irettesat på grund af hans reaktioner på at blive misforstået. Vi har kæmpet med ham i to år og har nu den mest vidunderlige pony på jorden, men han er så teknisk svær og let at misforstå at vi på ingen måde vil sende ham videre i systemet. Så han bliver her til han ikke skal være på jorden mere.

Jo billigere til salg jo flere sløsede købere tror jeg i vil støde på, da det jo er hverdagen der koster og ikke købet i sig selv. Når hun viser sig fra sin bøvlede side vil de så kæmpe, vil de sørge for dyrlæge, kiropraktor, sadelmager eller hvad hun har behov for mht. at finde ud af om hun har ondt? eller vil de opgive, indse det ikke var noget og forsøge at få den billige pris de har givet ind igen ved videresalg - de tanker skal du tænke grundigt igennem.

Hvis det kommer til at i sælger hende videre så vær sikker på at alt hvad hun kan finde på af unoder står beskrevet i kontrakten så i ikke skjuler noget for køber.
    hvis i ikke sørger for hun bliver udredt med henblik på smerter i ryg, nakke, ben i forhold til hendes opførsel specielt under med sadel på, står i rigtig dårligt i forhold til hvis køber så undersøger dette og der rent faktisk er noget galt med hende - så ryger hun direkte retur til jer.

hendes alder taget i betragtning er det ikke helt usandsynligt at hun faktisk har smerter et eller andet sted og viser det med hendes opførsel

• #16   20. nov 2011 Jeg tror jeg vil få en dyrlæge ud, og få hans/hendes mening om det, og så få hende tjekket igennem.. smiley

• #17   21. nov 2011 hvad med at sælge hende billigt (eller gratis hvis det helt rigtige hjem dukker op) som selskabshest ? så kan hun nyde sine sidste dage på en fold med andre heste?

• #18   21. nov 2011 Den tanke har jeg også haft, men jeg har nu valgt at beholde hende så jeg er helt sikker på hvad der sker med hende. smiley

Kommentér på:
Ville i have gjort det?

Annonce