27. dec 2010 Følger: 123 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 765
Ville i have gjort det? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen. Jeg har jo sat min højtelskede pony tilsalg da mine ben er for lange.. Hun har været hos en del ejere efterhånden, dog har ikke alle været lige søde ved hende.. Hun er ikke begejstret for alle fremmede, det kommer lidt an på hvilken situation man møder hende i.. Hun er bestemt ikke glad for sadler. Hun har gjordkramper, og bliver sur så snart hun mærker sadlen på sin ryg. Hvis man ikke spænder gjorden med forsigtighed og omtanke blir hun meget sur og spænder helt vildt i maven, dog er det ikke så slemt at hun gør noget mod en. Sommetider påvirker det hele vores ridetur fordi hun er så anspændt. Hun bliver en smule stresset når hun skal ny steder hen, og jeg er en smule bange for at hun bliver kastebold. Jeg har ikke selv mulighed for at have 2 heste, havde jeg var hun blevet beholdt. Hun er lidt speciel men meget sød og flink... Jeg tænker så bare lidt, om det er det rigtige at sælge hende, da der er en del ting man lige skal være opmærksom på? Hun har aldrig været slemt halt eller syg, men hun er meget spændt i maven pga. sin gjordkrampe, og jeg er bange for at der ikke bliver taget hensyn til det hos de nye ejere, selvom jeg gør dem opmærksom på det.. Havde i solgt hesten, eller hvad havde i gjort?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Er hesten tjekket for smerter?
Man ser jo tit at gjordkrampe skyldes at hesten er øm ved brystkassen eller ryggen. Samt at hvis hun ikke er glad for sadelen - passer den så eller har hun gået med en sadel som ikke passede i lang tid?
Måske dyret har ondt i ryggen, som hun så kan mærke når sadelen kommer på?
Besides det, så findes der en ejer til alle også de lidt mere specielle.
dec 2010
Følger: 123 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 765
Jeg har også tit tænkt på, at det ville være bedst for hende da hun ikke skal opleve det helt store i sit liv, fordi hun jo er lidt ældre.. Men hun løber rundt og er glad på folden, og elsker at give den lidt gas, så jeg føler stadig hun kan, og hun er altid en super frisk og glad pony, når man ikke tænker på hendes "problemer"..
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 944
Samtlige heste bliver stresset ved flytning- det er meget normalt. Det gælder jo bare om at finde nogen der har forståelse for det.
Hvis det ikke kan lade sig gøre at finde den person du mener er den rigtige, ja så ville jeg give hende fred. Så kommer hun ikke til at opleve mere smerte eller blive kastebold og så ved du hvad der sker med hende.
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
dec 2010
dec 2010
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
så har man også afsluttet det på en værdig måde, og man er sikker på hun har haft det godt til sidst, og du ved hun ikk bliver kastebold, eller kommer ud til nogen hvor hun ikk får det godt..
samtidig har hun afsluttet livet værdigt, og godt. afsluttet det i mens hun har det godt, og haft nogle gode sidste år
dec 2010
dec 2010
Men jeg er virkelig i tvivl..
dec 2010
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
Så er du helt sikker på at hun ikke ender som en kastebold (som mange af de små blandingsponyer desværre gør) Kan godt se hvad du mener med at hun jo har det godt - men er det ikke bedre at hun får fred mens hun har det godt, fremfor hun skal rundt forskellige steder, og ikke have det godt?
dec 2010
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Jo billigere til salg jo flere sløsede købere tror jeg i vil støde på, da det jo er hverdagen der koster og ikke købet i sig selv. Når hun viser sig fra sin bøvlede side vil de så kæmpe, vil de sørge for dyrlæge, kiropraktor, sadelmager eller hvad hun har behov for mht. at finde ud af om hun har ondt? eller vil de opgive, indse det ikke var noget og forsøge at få den billige pris de har givet ind igen ved videresalg - de tanker skal du tænke grundigt igennem.
Hvis det kommer til at i sælger hende videre så vær sikker på at alt hvad hun kan finde på af unoder står beskrevet i kontrakten så i ikke skjuler noget for køber.
hvis i ikke sørger for hun bliver udredt med henblik på smerter i ryg, nakke, ben i forhold til hendes opførsel specielt under med sadel på, står i rigtig dårligt i forhold til hvis køber så undersøger dette og der rent faktisk er noget galt med hende - så ryger hun direkte retur til jer.
hendes alder taget i betragtning er det ikke helt usandsynligt at hun faktisk har smerter et eller andet sted og viser det med hendes opførsel
dec 2010
sep 2009
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 417
dec 2010
Ville i have gjort det?