897 visninger
|
Oprettet:
Dilemma.. Aflive eller ej? :( {{forumTopicSubject}}
http://www.heste-nettet.dk/forum/5/613252/613252/
- Nej i skal IKKE træffe valget.. Men hvad havde I gjort? Jeg kunne bare tænke mig at vide om det er helt forkert af mig at aflive ham og give ham fred og spare for mulige lidelser..
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Han er halt, men....
Kan ikke holdt til, men...
Jeg elsker ham jo, så...
Ja.. Jeg har så lavet en pagt med mig selv om jeg ALDRIG igen beholder et dyr for min egen skyld, hvis der bare er den mindste chance for at den har ondt..
Det er mit job at sige fra, da dyret ikke kan..
Hvis man er sikker på at dyret ikke lider, har ondt og man selv har mulighed/man gerne vil have dyret gående, jamen så gør man det..
Ellers ja så tror jeg næsten man kan gætte min holdning
nov 2010
Følger: 53 Følgere: 49 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 189
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
nov 2010
Følger: 53 Følgere: 49 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 189
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 1.309
En hest halter ikke med mindre noget gør ondt...
Jeg står selv i den situation at jeg skal aflive min dybt elskede hest. Han har problemmer med ryggen.. Og kan fungerer ok som foldbums indtil smerterne tager over om nogle år.. MEN nu er han på smertestillende og jeg kan se en bedring i ham.. En lille bitte bedring.. Men det beviser bare overfor mig, at selvom behandlerne siger at han godt ville kunne gå på en fold igennem nogle år, så har han altså stadig smerter... Og et hesteliv med smerter er ikke et hesteliv...
Når man har hest, har man taget det ansvar, at man handler på dyrets vegne. Har dyret ondt, ringer man efter dyrlægen... Vil dyret altid have ondt, også selvom det bare er en lille smule, jamen så er der kun sprøjten/slagtning tilbage... Man lader på ingen måde hesten lide, fordi man ikke kan/vil sige farvel...
Håber du vælger det bedste for din hest... Held og lykke med beslutningen...
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
Hvis hesten ikke kan bruges til arbejde og heller ikke bare kan løbe rundt på
folden selv, så er der sgu ikke meget ved at være hest.
nov 2006
Følger: 82 Følgere: 79 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 111
hvis han ikke har så behold ham til hygge og nussen
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Han halter pga. han blev forfangen i 2008 hos låner.
Han elsker at løbe rundt og lege - men det er på de gode dage, og ikke så længe som andre.. Eihj Har simpelhen bare ikke lyst til at aflive ham når han fungere fint 5/7.. Men det er jo hellere ikke fair på nogen måde at han bliver, hvis det kun er for min egen skyld.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Op til dig hvor længe du vil trækken pinen. Jeg kunne fornemme på min den ikke helt var så meget med på folden. den kunne ikke holde til en ridetime. i blødt tempo uden at blive halt/øm af det. altså det man gik til sidst og ventede på var han blev dårlig, så man kunne sige farvel. Man mistiede lysten til at besøge hesten. for kunne ikke rigtig ride, kunne ikke rigtig komme vider med noget. når folk spurgte til hesten hvordan går det, ja hvad kunne man svarer hesten blir jo aldrig rask når den er kronisk syg. altså enten drejet hovben/ eller gigt. Det går kun en vej.
Det din beslutning, hvornår det skal være. Jeg besluttede vi sidste år vi havde haft en god sommer sammen, og sagde farvel inden jul/ vinter perioden. Ikke fair mod mig, at skulle være så ked af at være hesteejer. ikke fair mod hesten, kun at vente på den bliver dårligere. Så hellere aflive mens den stadig er ok frisk og har det godt.
Så Beslutningen er helt op til dig, men det du ved at den kommer, spørgsmålet er hvornår. og om du og hesten har godt af at i trækken den. eller det reelt er bedre at tage tårende nu. Som mange skriver hesten er ikke mere eller mindre ked af at blive aflivet idag. eller om ½år. Beslutningen er din, som hesteejer følger den med. Selv om den er tung.
nov 2010
Følger: 17 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 124
Dilemma.. Aflive eller ej? :(