829 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Handler fra england Handler fra england

Jeg har haft en henvendelse fra en englænder på min pony.

Han skriver at han vil udstede en personlig bankcheck til mig og han har en privat skibsagent som vil tage sig af alt det med told og diverse ting.

Hvad tænker I umiddelbart om dette og er der nogen som har prøvet at sælge på denne måde?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handler fra england
  • #1   17. nov 2011 en lignende eller samme har kontaktet mig med min springsadel... sadlen stod til 4.000 han ville sende en bank check på 25.000 også skulle jeg give fragtmanden resten... Det er fup og fidus... da jeg skrev det til ham efter et par mails frem og tilbage så hørte jeg ikke mere...

• #2   17. nov 2011 Her har han blot spurgt om hvad min pris er og at han gerne vil have tilsendt nogle flere billeder samt lidt video.

• #3   17. nov 2011 Det er FUP !

Du har to muligheder:
    1) hold dig væk - lad være med at svare
    2) Gå til politiet og kør sagen helt ud...

Den check du får er falsk, men den er så godt lavet at banken ikke kan se den er falsk. De indløser den - du betaler ham differencen tilbage (som oftest til en ven, kollega eller lign.`) - checken kommer retur falsk - banken kræver pengene af dig.
    Ergo - du mister differencen.

Manden er ikke interesseret i din "vare" - han er kun ude på at få dig til at sende penge. Han siger oftest først at der kommer en og henter varen, dernæst skal du pludselig overføre pr paypal eller lign. Så kan pengene nemlig IKKE spores.

Vi har haft en og vi valgte at køre den hele vejen, med politiet i ryggen...

Checken der kom - var iøvrigt fra Nigeria, selvom manden hævdede at være fra England mener jeg.

• #4   17. nov 2011 Det er bare første step ... næst tilbyder han dig en højere pris end forlangt.... men så er der en der skylder ham penge - et højere beløb osv osv....

Hvad du end gør UDBETAL ALDRIG PENGE med mindre du står med cash fra ham i hånden eller pengene er overført direkte til din konto.

Til info - det tager ca 14 dage for banken at cleare checken. I den tid havde vi ham i røret mange gange + truende mails...

Så tænk dig om !

• #5   17. nov 2011 Har I nogle navne ?

Det kan jo ligeså godt være en som faktisk har rent mel i posen.

Man kan jo selv sætte nogle krav og hvis de ikke går med til disse, så er de enten ikke interesseret nok og ellers må man antage, at det er fup

• #6   17. nov 2011 FUPPPPPPPPPP

Pas PÅ !

• #7   17. nov 2011 Når du så får checken er den udstedt på for meget og du skal sende kontanter retur til ham, der er så meget svindel i øjeblikket.
    Og hopper man i er der ikke noget at gøre.
    Og checken er også falsk

• #8   17. nov 2011 Det er jo ikke sikkert det er fub, sig du ønsker telefonisk kontakt mv og at hesten først forlader opstaldningen når du har pengene smiley

En af mine venner har solgt itl England hvor alt gik som det skulle.

• #9   17. nov 2011 Det er fup. Hold dig fra det. Oplevede det også med min hest for 3½ år siden. de ville så skrive en chek på noget mere end det han var værd, så skulle jeg bare give resten af pengene til ham der hentede ham, det var til flytnings omkostninger transport osv. Så jeg kunne have stået tilbage med en gæld på 35000 og uden hest.

Diablo var dressur afstamning, og var 3 år, og hen venderen havde springheste og skulle bruge en springhest. hmmm tænkte jeg bare. Da jeg forlangte kontant afregning hørte jeg ikke mere.

• #10   17. nov 2011 Er også det jeg tænker. Manden kan ligeså godt have rent mel i posen, men hvis der er nogle som har navne på nogle af dem som svindler, så får jeg da gerne dem.

• #11   17. nov 2011 det er da mærkeligt at sende sin pony til England uden nogen har set den??????
    Og at manden bare vil udstede en check?

• #12   17. nov 2011 Forlang at aftenteren skal have kontanter med. Tror ikke på det der.

• #13   17. nov 2011 Det er ganske let... du siger bare at du ikke vil modtage check og at pengene skal overføres til din konto istedet, ellers vil du ikke handle.

• #14   17. nov 2011 FUP OG SVINDEL.. og de skifter navne hele tiden! Du finder det ikke underligt at han / hun allerede inden de har fået mere relevante oplysninger om din pony.. er parat til at sende dig en check??? HOLD DIG LANGT FRA DEM !!

• #15   17. nov 2011 Anna F
    Det er også det jeg siger. Man kan jo selv stille nogle krav og hvis de så ikke går med til det, jamen så skal e bare ikke købe hesten.

Der er mange fra udlandet og folk der rider på højere plan, som ikke komme og prøver hestene, men bare køber dem ud fra billeder og video.

• #16   17. nov 2011 Christina Lodberg * : hvad er det for en pony de har henv. sig på??

• #17   17. nov 2011 Det er min pony.
    Den jeg har til salg herinde.

• #18   17. nov 2011 Kan ikke lige se du har nogen annoncer smiley

• #19   17. nov 2011 Nå, men det er den pony der hedder Silver Jawos

• #20   17. nov 2011 Lige præcis denne er jeg ikke i tvivl om er fup, da jeg flere gange har modtaget disse mails... og de alle lyder som dine... Sidst var det på en sadel(4 uger siden), og troede ellers den var ok da der skulle være betaling over Paypal, MEN så skrev hun noget med noget shipping agent også videre, da jeg skrev til hende at jeg ikke gad deres fup hørte jeg ikke mere...

Har osse for sjov accepteret at modtage en check og derefter smidt den til politiet sammen med mails'ne... Sjovt nok var den falsk....

• #21   17. nov 2011 og de kører under MANGE forskellige navne, og prøver både på det med heste, udstyr, biler mm...

• #22   17. nov 2011 jeg har lige haft kontakt med en john zarr
    Jeg sagde at - da beløb er under 30.000, skulle hesten betales kontant, evt ved at fragtmand havde pengene med eller ved bank overførsel, hvor hest blev udleveret når min bank havde godkendt det.
    Hørte så ikke mere.
    havde også en - Mike Dowell from Liman Horsing
    ham hørte jeg intet mere fra, da jeg spurgte hvor han havde set mine salgs heste. Han påstod nemlig han ingen pris og billeder kunne finde

• #23   17. nov 2011 Ofte kan du se det ved det meget dårlige engelske.

• #24   17. nov 2011 Dette er super godt engelsk og der har endnu ikke været tale om, at de ikke ville komme og prøve ham.

Han har set billeder af min hest og har spurgt hvad mindste prisen var, præcis ligesom alle danskere gør.

• #25   17. nov 2011 vil ikke tage modet fra dig, men ham John sputgte også mig hvad mindste pris var og jeg sagde han jo kunne byde, hun står til 17.000,-
    Han spurgte så igen, da han ikke ville - gøre mig ked af det - hvis han underbød

• #26   17. nov 2011 Det du skriver her:
    Han skriver at han vil udstede en personlig bankcheck til mig og han har en privat skibsagent som vil tage sig af alt det med told og diverse ting.

er nøjagtig det jeg har prøvet... MEN det skader jo ikke at skrive mails, og se om det er fup eller fakta:-)

• #27   17. nov 2011 men spørg ind til ham så meget du kan og se hvordan han reagere.
    Som du selv siger, det kan jo godt være en reel køber smiley

• #28   17. nov 2011 Har også fået sådanne en mail på min hest fra en Martin.

Kommentér på:
Handler fra england

Annonce