2.079 visninger
|
Oprettet:
Astma- hvad gør du for din? {{forumTopicSubject}}
Her tænker jeg KUN ang. medicin. Får din ind imellem binyrebarkhormon + slimløsnende, eller har du en inhalator (hvis ja, hvad koster det om måneden i medicin???).
Hvis din ikke får medicin, er det super, men det er lige ang. medidin, jeg vil spørge ind til.
Min står på træpiller, får wrap, som jeg endda vander, så der kan jeg ikke gøre mere. Og alle vinduer er åbne. Det er dog ikke nok mere.
Vil ringe til dyrlægen i morgen, og høre, om hun kan få binyrebark igen, eller hun vil anbefale en inhalator. Hvad er bedst?? Er der andre ting?
Ting som secreta pro er ellers super, men ikke nok pt.
aug 2007
Følger: 84 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 455
Det virker så godt at han får halm at gumle på til natten i boksen. Han kan også rides (og springes på) uden nogle problemer overhovedet
Jeg har prøvet det der hedder Ventipulmin.. Synes bare ikke det hjalp som det skulle..
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
Hun går i løsdrift, og får hø udenfor. Der er halm i løsdriften.
Hun fungere super godt på det, og mærker ikke rigtig noget til astmaen, dog får hun kiropraktor 4 gange årligt, da hun jo bruger maven ekstra meget til trække vejret med.
Jeg har ingen erfaringer med inhalator.
Sectra pro, og andre pulver og olier i den dur har jeg heller aldrig haft succes med.
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
de perioder hvor det er allerværst har vi overvejet inhalator, men det var en dyr fornøjelse, så jeg satte hende i stedet op i dosis af secreta pro som har hjulpet hende.
Jeg har også prøvet mucolyt fra sct hippolyt, dette hjalp også min i starten, men denne virkning gik meget hurtigt af igen, hvorefter hun kom på secreta pro.
secreta pro er den billigste løsning jeg har fundet og det har været den mest effektive til min hest.
min dyrlæge lavede denne udregning til mig på inhalator:
120 doser i en flaske til 500kr.
den skulle have 8 pust pr gang 3 x daglig, hvilket ville sige der var til 5 dage i sådan en, det er 100kr pr dag det ville koste.
i de perioder hvor det så var knap så slemt kunne hun måske sættes ned i dosis og derved spare på den, men dosering heller til start som jeg har skrevet ovenover.
det er rigtig dyrt i forhold til når mennesker har astma fordi man ikke kan få det tilskud fra sygesikringen når det er til hest.
man kan bruge en inhalator til børn, den er billigere end den til hest.
ved brug af inhalator skal hesten udelukkes af konsum, hvis ikke den allerede er det.
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Heste: 11 Emner: 150 Svar: 1.447
- Hans lunger var ellers fyldte med skidt men efter dette kører han igen
jun 2006
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 109 Heste: 10 Emner: 165 Svar: 1.180
jun 2006
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Har lige haft dyrlæge, jeg skal netop prøve sådan en inhalator.. Så det lyder ikke godt, det er meget dyrt.
Tror jeg skal se, om jeg kan betale mig fra det, ellers skal jeg nok overveje de evige græsmarker med alt det, hun fejler. Stritter bare imod, når folk spørger, om det er for min eller hendes skyld, jeg holder hende i live. Jeg føler mig ikke helt klar til at komme af med hende,
feb 2007
Jeg har ikke hørt min hoppe hoste siden torsdag i sidste uge. Og hun får inspiral.
feb 2007
Hvad fejler hun da udover astma?
jun 2006
jeg håber du vil opdatere med det inhalator om hvordan det går og når du kender pris på det, det kunne jo være din dyrlæge kendte et billigere middel som min bruger, det vil være rart og vide hvis det engang skulle blive nødvendigt, min lider også af slem astma, og skal til de evige græsmarker når følle er fravænnet næste år.
inden hun startede på secreta pro lignede hun hele tiden en som lige havde løbet flere km, sådan pustede hun dengang vi havde dyrlæge første gang, der mente de dog det var føllet der vendte sig, og det hjalp også i tiden efter, der var ikke noget med hende, men nu er det så kommet igen, og først da hun var 4mdr henne fik hun konstateret astma.
Astma- hvad gør du for din?