{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Hvor står jeres heste? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vi skal til at flytte, så min hest kan ikke stå hjemme længere. Jeg have egentlig tænkt mig at flytte han til den lokale rideskole, som ligger 4 km. fra vores nye hus, men der er næsten aldrig nogen der og det social samvær omkring hestene er vigtigt for mig. Der er heller ikke specielt gode tur muligheder. Til gengæld er der ridehus. Jeg har så fundet et opstaldningssted som ligger 60 km. fra os (har selv bil), det er langt, men kan under alle omstændigheder ikke komme ud til ham hver dag. Det nye sted har et godt social samvær og rigtig gode tur muligheder, men intet ridehus. Det er en smule billigere. Hvad ville I vælge og hvorfor har I valgt at have jeres hest der hvor I har den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor står jeres heste?
  • #1   27. okt 2011 min står på min efterskole, og det er super dejligt at have hende tæt på smiley så det ville jeg vælge, og det bliver oigså rigtig dyrt hvis du skal køre så langt et par gange om ugen. så ville vælge nummer 1 så du er tættere på og så kan du jo spørge om de måske kender et godt tur sted smiley

• #2   27. okt 2011 Mine står hjemme ved mine forældre og bor lige ved siden af dem, så de står jo dejlig tæt på. Jeg ville vælge det første sted 60 km er skisme langt at køre det kommer jo snildt til at tage en time hver vej og det tror jeg ærlig talt du bliver træt af.

• #3   27. okt 2011 Min pony står på en lille privat gård 10 min. på cykel og 2 min. i bil væk fra hvor jeg bor(-: Det er virkelig dejligt at have ham så tæt på, men ville selvfølgelig ønske at jeg boede på egen gård så jeg kunne have ham lige ved siden af mig(-: Håber du får besluttet dig!(-;

• #4   27. okt 2011 Det er vel i virkeligheden ikke billigere hvis du skal køre 60km hver vej? så skal du bare betale det ekstra i transport..

Jeg har selv ligget og kørt langt efter hest og langt i det tilfælde var "kun" 25 km hver vej. Det er besværligt, specielt hvis vinteren byder på ligeså meget sne som de sidste par år.. Så tager det pludselig meget lang tid at køre..

Tror du ikke du kan finde en mellemting?
    Hvor i landet bor du? måske nogen kender nogle gode steder? smiley

• #5   27. okt 2011 Jeg har min i haven. smiley

• #6   27. okt 2011 Mine står privat, da det ofte er billigere end at stå på rideskole.
    Vores nærmeste rideskoler er det gamle SMIR og en rideskole i faldsled. Der hvor vi står er der mulighed for at ride ned i en nærliggene skov. der skal vi blot over marken også er vi i skoven. Der er en halv times ridt langs vejen og ca. 20 min. over marken. der er ikke så meget trafik omkring os, der er selvfølgelig noget men det er ikke meget.
    Jeg giver 1.100 om måneden og har kun 800m. til min hest

• #7   27. okt 2011 Min står privatopstaldet, med 1 times rid til skov, og udendørs ridebane - men med to ridehaller på hver side af gården, hvoraf den ene må benyttes. Jeg foretrækker privatopstaldning, selvom det måske ikke er det mest sociale, men så kan du også have ro om hesten sammen med smiley
    Jeg har ca. 25-30 km. til opstaldningsstedet, men det er også lige overfor mit arbejde, så derfor har jeg valgt det bl.a.

60 km. lyder af meget at køre ''hver dag''? Selvom det er billigere, bliver det jo væsentlig dyrer når du skal transporterer dig hver dag.

• #8   27. okt 2011 Jeg er også bange for at køreturen bliver for meget i længden, men på den anden side - åhh hvor ville jeg så gerne et sted hen med gode tur muligheder. Der er ikke så meget her ude af hvor vi bor. Det er meget private gårde. Benzin udgiften betyder ikke så meget for mig, det vigtigste er at det er et dejligt sted. Dog ville jeg nok komme til at savne en ridehal.

• #9   27. okt 2011 Jeg ville vælge det første sted. Tror simpelthen du bliver træt af at skulle køre 120 km hver gang du skulle besøge din hest, også er det negativt at der ikke er ridehus.

• #11   27. okt 2011 Jeg bor i Kongerslev. Men er faktisk lige kommet i tanke om et sted inde ved Poulstrup Sø (for dem af jer som kender det, skønt sted) hvor det både er vildt billigt og godt. Har taget kontakt til stedet nu. Der er kun 20 km. ind, det er jo en ret stor forskel og så er det i Aalborg, hvor vi alligevel ofte er inde.

• #12   27. okt 2011 Jeg ville nok vælge det sted med ridehus.. Med de vintrer vi har haft de sidste år, kan det godt komme til at betyde du får svært ved at komme ud til din hest, og hvis du endelig kommer derud kan du nok ikke ride pga. frosne baner..

Min står hos ejeren privat.. men håber lidt på han kommer over på det ridecenter hvor vi alligevel kører over hver dag for at ride.
    www.vasehusridecenter.dk

• #13   27. okt 2011 min står på en fin lille gård i fakse smiley

• #14   27. okt 2011 Folk ser meget forskelligt på transporttid. Du skal nok gøre op med dig selv hvad du bruger mest, tur eller ridehus.
    Jeg bor 30km fra min hest, og tager offentlig transport. Fra min skole og til min hest er der 45km, tager igen offentlig. Han står på en privatgård med gode bokse, folde og ridebane. Der er mulighed for tur, men man skal over lidt vej, så det er kun hvis man gider ride en lang tur.
    Jeg har altid stået steder med ridehus, på nær da jeg havde parter. Og ja der er dage man ikke kan ride når man intet hus har, men det gør ikke mig noget, og tror også min hest er ligeglad.
    Der ligger ikke en privatgård tæt på den rideskole? Så kan man jo benytte ridehuset en gang imellem.

• #15   27. okt 2011 Min står på den lokale rideskole af den ene grund, at jeg skal kunne cykle op til hende, hvis mine forældre ikke kan køre mig..
    Og der er store bokse, min er med vindue, 3 store udendørs baner, to udendørs springbaner, kæmpe græsfolde, jordboldene osv.

• #16   27. okt 2011 Mine fire står hjemme - jeg går ikke synderligt op i det sociale; selvfølgelig er det hyggeligt, men det er ikke derfor jeg har hest (så var jeg begyndt til håndbold eller sådan noget)
    Så jeg har valgt at have dem lige udenfor døren - for så skal jeg ikke så langt når jeg skal "heste". :o)

• #17   27. okt 2011 LAN: Jeg sætter pris på sparingspartnere og andre at tale med som har den samme interesse som mig smiley

• #18   27. okt 2011 ville ogs vælge rideskolen

du kunne evt spørge nogen af de andre privat heste ejere om de ville med ud og udforske området smiley og måske finde en hyglig tur uden for meget trafik

• #19   27. okt 2011 På det lokale ridecenter. Jeg har ellers været en del i små stalde, men keder mig tit. Det er sjovere, når der er lidt mere samspil mellem mennesker og heste - at der også er flere heste på foldene, så man ikke skal lade en hest være tilbage på folden, når man skal ud at ride, som ofte i de små stalde.

• #20   27. okt 2011 Mine står hjemme, vi har et lille privat opstaldningssted med ridehus, bane osv.
    Ville klart vælge det første! ridehus er guld til vinter og det andet er langt væk at køre så tit, synes jeg :-)))

• #21   27. okt 2011 jeg har lejet en stald tæt på hvor jeg bor.Så står for det hele selv rigtig dejligt også er der ingen sladder og ingen rideskole her.

• #22   27. okt 2011 mine står på en lille rideskole, og jeg vil gætte på det er billigere end de fleste steder (: Der er dog intet ridehus, kun lidt væk (:
    men jeg synes faktisk vi har godt samvær ved os (:

• #23   27. okt 2011 Min står omkring 27 km fra mig. Det tager omkring 30minutter fra mit hjem, og lige knap en time fra mit arbejde (hvis jeg tager direkte). 60 ville jeg ikke kunne klare. Især ikke til vinter

• #24   27. okt 2011 Min står på et ridecenter (der er kun rideskole én gang om ugen i 3 timer)
    Jeg er enormt glad for at være der og vi har det helt kanon socialt - på tværs af alle aldre.

Vi vægter det sociale højt og der skal være plads til alle smiley Jeg bor 5 km derfra, så det tager omkring 10 min. i bil derhen...

Udover at det er et rart sted at være, er det selvfølgelig også et sted med hal, baner osv. Vi har ikke så store turmuligheder, men jeg er konkurrencerytter, så jeg vægter ridehuset højere end skoven smiley

Hvis jeg var dig ville jeg godtnok også overveje den lange køretur! det er langt når man kommer træt hjem fra arbejde og egentlig måske bare gerne ville et hurtigt smut ned til hesten...så er 2 timers transport lang tid! smiley

• #25   27. okt 2011 Jeg ville nok vælge den der er tættest på, fordi du spare tid og penge på transport + der er ridehal, og det synes jeg er en dejlig ting smiley Det sociale kan jo komme smiley

Min står på et ridecenter omkring 800meter fra der hvor jeg bor smiley
    Der er ridehal, to udendørsbaner, roundpen, udendørs springbane om sommeren, store folde (dog dejligt mudrede her om vinteren), ok bokse, fine tur muligheder og et godt socialt sammenvær sammen med de 22 andre opstalede smiley
    Se evt. mere på www.morsheste.dk

Kommentér på:
Hvor står jeres heste?

Annonce