Jeres hestehistore - hvor står i ? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg er nysgerrig og keder mig også lidt.
1) Jeg vil høre hvornår begyndte i at ride? (hvor gamle er i nu)
2) Hvad begyndte i at ride på?
3) Hvor mange heste har i haft?
4) Hvad rider i (spring/dressur og hvilket niveau) ?
5) Hvad er jeres mål?
Nu kommer mit svar:
HÅBER I VIL LÆSE DETTE
Jeg begyndte at ride skovture på min mors gamle araberhest fra jeg var omkring 7 år, men det var kun ca. 1 gang om mdr.
Så i 2005 i maj fik jeg min 3" pony Elvis Pony han var 7 år og jeg var 11 år. Han havde kun prøvet et gange at have rytter på ryggen. Hverken han eller jeg kunne ride! Så der gik adskillige mdr. hvor han var ved at smide mig af og bare løb frem uden jeg kunne gøre noget! Så den. 16. august 2005 begyndte jeg til holdridning på en gammel elevpony (Kiwi som var 18 år) Der red jeg i 4 mdr. uden rigtigt at komme nogle vegne, jeg lærte fx at sidde i nedsidning?!, jeg lærte de grundlæggende ting!
I januar 2006 fik jeg min elskede Elvis Pony ned på Broholm Hestecenter og fik undervisning af en anden, beridereleven, han var umenneskelig strid, og de første klubstævner jeg red (LC1- LC2) fik jeg omkring 53%.
Men det gik bedre...
12. Marts 2006 fik jeg min første springundervisning hos Thomas Jensen. Vi sprang omkring de 30 cm... KRYS!
Jeg begyndte så småt at springe højere... han sprang vand uden noget og vi efter ca. 5 mdr. sprang vi MA baner 100cm fejlfrit!!! Ude til stævnerne ( stadig klub) fik vi så småt nogle rosetter... bare i i dressuren... endnu.
Så i oktober fik jeg min første dressur-rosset i LC2 70,63% = første plads
Samme dag var jeg ude og kigge på vidunderponyen!!!
Little Queen II (kat 1 pony, stort hop for mig!!! 123cm til 149 cm ) !!!!
Jeg blev forelsket og vi købte hende.... Hun blev nulstillet for point og jeg begyndte med lc - lb til et klubstævne. Vi startede vores første C-stævne (ring og rid) og jeg fik en 4 plads i Lb'en.
Den 15.01.07 købte min mor Øxenborgs Papagena (som er/var en dressur pony jeg er ved at lave om til springpony.)
Vi havde en god kemi sammen og det kørte bare.... Vi rev den ene første plads hjem efter den anden i La'erne.
Jeg fik min første fejlfrie mb i den første mb jeg startede! Men så kunne vi ikke få flere de løbende 7 mb jeg startede... Jeg fik nu de to sidste i jylland og blev b-rytter d. 07.07.07
Jeg starede nu landstævner, men først i okt. jeg skulle lige ride lidt flere fejlfrie mb'er, så jeg kom i form. Jewg fik en 2 plads ud af 83 i fredericia.
Jeg startede så nu min første ma til Chrismas Show og blev fejlfri i hovedrunden.
Jeg starter nu en masse landsstævner og til marts har jeg sprunget i 2 år.
- Jeg startede på en lille 3'er sprang 30 cm.... og nu rider jeg Ma til landsstævner på en 1'er med plac. i mb. Alt dette har jeg nået på under 2 år!!!!
Jeg regner selv med at nå at komme til Dm indv. i 2009 (håber jeg) det er jo trods alt SA
jul 2007
Følger: 97 Følgere: 90 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 249
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 281 Svar: 1.520
2) jeg red på n shetlandspony > min første hest-malene
3) ialt + familien 4 heste 2 før, 2 nu
4) at komme langt i hms,med mine heste/hest opnå et godt forhold og vinde hans tillid fuldstændig(Filur) , han knytter sig ikke særlig hurtigt. At få mine heste 100% trafiksikre og andre tin inden for hms. ..
feb 2007
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 1.145
Jeg fik en shetlænder i dåbsgave, og fik trække ture derpå da jeg var 1-2år. ved egentlig ikke hvornår jeg begyndte at ride rigtigt.
3) Hvor mange heste har i haft? Mange-15 måske 20stykker.
4) Hvad rider i (spring/dressur og hvilket niveau) ? På Lazio(5 års.) dressur LC klasser pt, vi springer ikke endnu. Min gamle spring hest er pensionist.
5) Hvad er jeres mål? At blive bedre og bedre- ellers bare at have en dejlig og harmonisk tilværelse med mine heste
aug 2005
Følger: 92 Følgere: 90 Heste: 5 Emner: 66 Svar: 471
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
<b> Jeg var 3 år da jeg startede, på ponyrideklubben i Haderslev. og nu er jeg 17 år, 18 om 2 måneder d:</b>
<b>Jeg begyndte på en lille blanding d: hehe Som hed Asterrix d: hehe og senere hen kom jeg hen på en der hed Nutela og zagla som var en fjordhest</b>
<b> Jeg har haft 3. min første pony hed Absalon som var en haflinger. min anden heste var en Pinto som hed Imagine. og min tredje hest som jeg har nu hedder Athene K og er en DV.</b>
<b> Jeg har på en rideskole hest sprunget LA-MB. og på min første pony red jeg LA dressur og LB spring. og på min anden hest red jeg ingen stævner. på min nye hest Athene rider jeg LB-LA i dressur. og hygge springer.</b>
5) Hvad er jeres mål?
<b>Mit mål er at starte en MB1 om 2 år, til distriksstævnet på Riisgaard. og jeg håber jeg kan være med på kraft cup holdet i år eller næste år, til Distrikstævnet på RISK.</b>
jun 2007
Følger: 83 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 35 Svar: 240
svar: Jeg begyndte rigtig og ride da jeg var 8-9 år eller sådan noget, jeg var selfølgelig ikke særlig øbet fordi jeg lige være startet.
jeg bgegyndte og ride på en pony der hedder flittig på den rideskole jge er på nu >FRRk , ,men den smed mig så af og så fik jeg nærmest en halvpart, ude på en går på en der hedder birkevang's aske ( kan også findes herinde!)
Jeg har ikke selv haft nogen heste XD
jeg rider i elevskolen lige pt, og der rider jeg på øvet hold, jeg springer også med de 'store'
5) Hvad er jeres mål?
mit mål er og komme så langt i ridningen som jeg kan på peter, og når jeg er komemt så langt er jeg ved at være for stor til ham ;S
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 106 Svar: 2.039
2) Rideskole.
3) En, den jeg har nu.
4) Rider begge dele. Men er mest til dressur. Skal snart starte LB1 i dressur og starter LC i spring.
5) Mit mål er at ride LB1 og LB i spring inden jeg sælger hende her til sommer.
jul 2007
Følger: 139 Følgere: 129 Heste: 4 Emner: 266 Svar: 1.065
En der hed skak xD
1 . og 3 halv parter
Øh . tror godt kunne starte lb dressur og kun le i spring ;D
5) Hvad er jeres mål?
At komme langt
aug 2005
Følger: 146 Følgere: 132 Heste: 13 Emner: 77 Svar: 1.921
2) Enfjordhest ved navn Pirat
3) 4
4) lidt af hvert
5) At have glade og tilfredse heste i min stald.
apr 2006
Følger: 140 Følgere: 132 Heste: 6 Emner: 381 Svar: 2.045
Ja jeg sad første gang på min kusines gamle hoppe, da jeg var 2 år og ja, så har jeg skritte rundt på forskellige små ponyer..
Begynde først rigtig til ridening da jeg var ca 8 år..
Er 22 ½ år nu..
Der red jeg først på nogle rideskole ponyer og ja, ca 1 år efter så red jeg på en stor hoppe, på ca 175 eller højre.. Og ja, så fik jeg en fast hest og ride på, som der hed Sabrina på aalestrup rideklub, hun var bare skøn.. Kender ik racerne på dem..
Omkring 1997 der fik jeg min egen hest, en fjordhest, som jeg os ha herinde..
Uh har både ponyer og heste + jeg har haft en fjordhest og miniature som der er solgt..
Så med dem jeg har + dem der er solgt, så er jeg oppe på 7 hypser..
Rider både dressur, spring, turridening.. Ska til og igang med og ride distance og køre ponyere :o)
5) Hvad er jeres mål?
Puha mit mål det er og få et bette hygge stutteri.. Og ja ride en masse distance og køre ponyer... Hehe.. Også få taget mig sammen til og stille op til et spring og dressur stævne.. hehe
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 121 Heste: 1 Emner: 302 Svar: 4.512
2) Hvad begyndte i at ride på? en rideskole der hedder stejlbjerggård
3) Hvor mange heste har i haft?0 men til d.1marts får jeg min låne pony hjem
4) Hvad rider i (spring/dressur og hvilket niveau) ? da jeg red på rideskole var det kun dressur men da jeg fik part var det også en smule spring og når jeg får dona skal jeg også springe niveua synes jeg er svært selv at vurdere
5) Hvad er jeres mål? ikke noget speciel, men bare at få det godt sammen med de heste jeg har og evt lære noget hms
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 367 Svar: 3.206
<b>1) Jeg vil høre hvornår begyndte i at ride? (hvor gamle er i nu)</b>
Har kun redet 2 år xD Så jeg er på begynderstadie vil jeg nok sige Jeg er 15 år
<b>2) Hvad begyndte i at ride på?</b>
Islænder. Har altid redet islændere. Senere her har jeg fået dressur undervisning
<b>3) Hvor mange heste har i haft?</b>
Èn xD Min skønne <b>Oddi</b>
<b>4) Hvad rider i (spring/dressur og hvilket niveau) ?</b>
Æhm .. Islænder? xD Begynder vil jeg mene
<b>5) Hvad er jeres mål?</b>
At få trænet Oddi op igen, til en rigtig god tölt, og selv blive MEGET bedre Måske starte et par stævner, men det skulle absolut kun være for sjov
Blogger
Følger: 221 Følgere: 267 Heste: 8 Emner: 1 Svar: 3.032
2) Red på rideskolehest, den første var en lille pony der hed Tykke Hvide
3) Zero
4) Spring på hyggeplan og dressur på LA-plan (Har IKKE startet højere end LC3 til stævner, pga hestene jeg har redet på).
5) At hygge med hestene og have det sjovt ude til stævnerne.. lære noget hele tiden, men samtidig så det er sjovt for begge parter.
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
2) Hvad begyndte i at ride på? Pony hoppe , en sindsyg en . xD
3) Hvor mange heste har i haft? 5-7
4) Hvad rider i (spring/dressur og hvilket niveau) ? Spring , dressur , tur , distace . Spring kat. 2 LB , Hest LC , dressur ingen ide . distance 25 km .
5) Hvad er jeres mål? Blive bedre og bedre , og hygge med hesten .
maj 2006
Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 12 Emner: 66 Svar: 1.714
Jeg red en måned på en elevhest, men så fik jeg halvpart på en af klubbens heste og den red jeg på i et år.. Og så fik jeg min´egen pony Cocio.. Det vær svært med Cocio for han havde fået tæsk af tideligere ejer, så det tog tid for mig at lære at ride ham. Vi red LA dressur, og fik gode placeringer Så fik jeg hest (Excalibur Fight) Som virkelig bare var drømme heste´n !! Det gik godt de første måneder, men så begyndte det at gå rigtig skidt Meen efter næsten et år, begyndte det at gå rigtig godt igen Vi ´sprang LA og red LA dressur Men så blev han halt.. Han var halt i 9 måneder Så blev han aflivet.. Så fik jeg en ny hest.. Han har stor kapacitet, men lige nu er der lidt problemer med sadel osv., M;en håber snart det går den rigtige vej igen
aug 2005
Team cocao-kooo Calle <3ELSKER DIG SMUKKE<3 V
og siimone B
Tak for nogl eordenlige svar XD
aug 2005
Ja, jeg forstår. Det synes min mor og jeg også er meget vigtigt at man lære hinanden at kende!
jun 2007
Følger: 83 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 35 Svar: 240
sep 2005
Følger: 94 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 73 Svar: 1.535
Jeg startede da jeg var en 5-6 år, er næsten 17 nu
En lille (dengang stor) dartmoor pony
4 stk. + to halvparter
Dressur øhh ved ikk hvad niveau, La vil jeg tro
5) Hvad er jeres mål?
At komme til at ride godt
-Nadja
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
- Begyndte da jeg var 11 og er 15 nu. Så 4 år :o)
- CASSIE - aj red lidt tulle-ridning på en gård, og derefter startede jeg på rigtig undervisning på rideskolen.
- Har kun haft Cassie..
- Bidløs ridning, hvad enten man vil kalde det dressur eller ej. Også tur og en sjælden gang spring. Derudover jordarbejde, løsspring, tillidsøvelser osv osv.
5) Hvad er jeres mål?
- At nå langt med Cassie :o)
okt 2006
Følger: 95 Følgere: 73 Heste: 5 Emner: 47 Svar: 693
begyndte da jeg var 7 og er 17 snart 18 nu.
Jeg begyndte at ride på vallensbæk ridecenter (rideskole) og det var på en fjordhest der hed Busser.
kun Bianca
Har altid været dressurrytter, men her efter i sommers er jeg begyndt at springe, da Bianca er springpony. Vi ridder lc dressur og starter 70-80 cm klasser i spring for hest.
5) Hvad er jeres mål? at blive endnu bedre til spring hehe
dec 2006
Følger: 101 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 498 Svar: 2.791
1) Jeg vil høre hvornår begyndte i at ride? (hvor gamle er i nu)
Jeg begyndte at ride som 11 årig, og er 13(næsten 14) nu
Nogle rideskole fjordheste, men jeg red kun på dem i 2 måneder ca. før jeg begyndte på Lotti, som jeg stadig har
3) Hvor mange heste har i haft? 0 Lotti er min fars
4) Hvad rider i (spring/dressur og hvilket niveau) ? Rider mest bidløs ridning, og træner fra jorden på lavt niveau. Men jeg kan også godt ride dressur og springe. Der er jeg nok på Lc niveau, både spring og dressur.
5) Hvad er jeres mål?
At komme til at arbejde som "hestepsykolog/hestehvisker"
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
Jeg begyndte at ride da jeg var 7 eller 8. Jeg er 13 nu, så fem skønne år er det altså blevet tid.
<b>2) Hvad begyndte i at ride på?</b>
En rideskolehest, Rosie hed hun. En lille 2'er eller 3'er, lignede lidt noget dartmoor-blanding.
(link fjernet)
<b>3) Hvor mange heste har i haft?</b>
Asmun er min første egen hest, men før ham havde jeg helpart (hun var faktisk min, bare ikke i papirene) på en lille, skøn pony, som jeg fik startet mange konkurrencer på. Belinda.
http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=61824
<b>4) Hvad rider i (spring/dressur og hvilket niveau) ?</b>
Jeg har redet begge dele - dog med mest interesse for spring. På Belinda var det små klasser, og mig og Asmun har aldrig startet nogen stævner, selvom vi (mindst var på LB-niveau da vi var bedst. Det står på standby lige nu, fordi jeg prøver lykken med bidløs, MEGET eksperimenterende ridning.
<b>5) Hvad er jeres mål?</b>
Mit mål er at have en fuldkommen kontrolleret hest (i rebgrimen), som samtidig er min bedste ven - der er lang vej endnu.
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 321
men jeg startede til undervisning i april 07.. 11, næsten 12, år gammel..
2. min første hest jeg red på var Plette... men den først ejeg ´fik undervisning på var Lemon, en fjordhst..
3. 10 tror jeg.. Alberte, plette, prinzer, benita, dupont, johanne,paw,sputnik, tyra, máni..
4. lidt af hvert.. hvad jeg har lyst til men mest dressur.. og tur..
5 . er at blive en god rytter..
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 321
nov 2007
Følger: 52 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 328
jeg gik til ridning som helt lille 5-6år i et par mdr.
Startede med ridning da jeg var 13 år igen. Er 19år nu
en ung araberhoppe, som jeg sprang 140cm på på. det gik vildt for sig og havde halvpart i hende i 6mdr.
Jasmin(halvpart)
Ultrachal af hvarre(LA)
Schumacher af hvarre(unghest, LA)
Dorina Holmsteen(LB)
Lugano Wonder(LA)
Cornet Byhøj(LB)
Liano(GP)
Højvangs Kalibra (MB)
Letta(LA)
Dressur på M-niveau
5) Hvad er jeres mål?
Dressur på MA
Jeres hestehistore - hvor står i ?