664 visninger
|
Oprettet:
Hvilket bid? (: {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg er den lykkelige ejer af en 8 års DV hoppe, vi springer og problemet er nu:
Når vi springer er hun meget fremad gående, men hun er meget følsom så ved bare et lille tag før springet stopper hun op, så vi får de mærkeligste spring, men hvis jeg ikke tager i hende, løber hun nærmest igennem.
Lige nu rider jeg med et 3-delt trensebid, og er sådan set ikke ude efter noget vildere, for hun har en tendens til at sætte af selv så jeg ikke altid er helt forberedt
Så nogen forslag, og det skal siges der selvfølgelig trænes halveparader og en masse afslapning under spring
feb 2009
Følger: 551 Følgere: 595 Heste: 9 Emner: 81 Svar: 1.589
Det handler om træning, så det er bare at træne og træne og træne
For nogle år siden kunne jeg ikke springe uden et jagtkandar, i dag kan jeg uden trense.. Det handler om træning, ikke stærkere bid
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
Også ville jeg sætte spring træningen til side, indtil min hest kunne sættes ned i tempo / stoppes helt op fra sædet. Så anholdningerne, de halve parader og diverse parader ikke kommer fra tøjlen men via sæde og ben, så har bidet nemlig ingen betydning.
jul 2007
Følger: 189 Følgere: 192 Heste: 13 Emner: 20 Svar: 770
http://www.ingatestonesaddlery.co.uk/Horse/Saddlery/Bits/Nathe-Bit-with-Large-Rings-101195.aspx
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
Det kan vi, både med og uden udstyr, og også på enkelt spring, men så snart der er en bane bliver hun meget frisk
Jeg tænkte bare om et muffebid eller hackamore eller lign. måske ville være mere hende? (:
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
Tak det vil jeg da undersøge
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
Jamen så ikke sæt springtræningen til side, så er det med at øve det på springbanen til hun fatter hun skal sætte farten ned fra sædet
Om det så skal tage 1 år, så er det vel også al arbejdet værd
Hvilket bid? (: