972 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hvor meget skal der til et læskur. Hvor meget skal der til et læskur.

Jeg har øjnet en lille mulighed i at beholde mine heste i og med at jeg har fået lov at låne en mark ikke langt fra hvor jeg bor..
Men men.. Jeg vil flytte mine 2 ponyhopper derud og de skal selvfølgelig have læskur.. Mit spørgsmål er om dette er godt nok?

http://www.jemogclix.dk/Butik/Haven/Redskabsrum.aspx?pid=14123

Folden ligger "i en skov" dvs. der er træer som giver naturlig læ på 3 sider og de har mulighed for yderligere at gå ind på en anden lille mark hvor de er i læ fra den sidste side/for oven også.. Jeg tiltænker at lægge gummimåtter i bunden til isolation og så halm..
Der er bokse til rådighed på stedet hvis det bliver rigtig koldt, men som udgangspunkt skal jeg bruge læskur da boksene skal renoveres og tømmes for skrammel..

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget skal der til et læskur.
  • #1   7. okt 2011 det tror jeg det er. så længe der er læ for blæst og regn, og der er tørt indvendig, og der bliver strøet

• #2   7. okt 2011 Spørgsmålet er om dine 2 hopper kan enes om at stå sammen på så lidt plads?

• #3   7. okt 2011 Det vil jeg tro.. De har før stået i den samme boks (som var en smule mindre på den ene led) en hel nat fordi vi fandt en løs hest som vi tog ind i stalden indtil politiet fandt ejerne.. Der var ingen problemer.. Den ældste hoppe behandler den yngste som sit føl.. Og går det helt galt er der jo bokse.. Der er bare skarpe hjørner jeg gerne vi have væk inden de skal stå der..

• #4   7. okt 2011 hvis du kender en der kan bygge et, vil jeg fortrække det.. fordi tror det vil larme ret meget når det regner,pga de plader og den åbning der er, er for lille, så når det blir mørkt vil de slet ikke gå derind. du kan bygge en løsdrit som den jeg har på mine billeder, den har kostet, ca 2000,- og aspest tagplader, kan sagtens bruges og de kan fåes de fleste steder, for og hente dem. til tag og vi har os brugt dem som bagbeklædning, og kan os bruges til siderne.. også har jeg hentet store plader i tømrehandlen, på indersiden,fordi hvis de sparker, de koster næsten ingenting, når det er rester, eller andensotering.

• #5   7. okt 2011 ser fint nok ud, dog vil det larme meget når det blæser.. husk at sikre så det ik flyver væk

• #6   7. okt 2011 § 19
    Stk. 2. Stk. 3.
    Den ansvarlige for et hestehold skal sikre, at heste, som går ude i vinterperio- den og i perioder med vinterlignende vejr, kun er ude i mere end 12 timer i døgnet, hvis de har udviklet et kraftigt og tæt hårlag og er ved godt huld og har adgang til læskur eller bygning, hvor alle dyr samtidig kan hvile på et tørt, strøet leje.
    I læskur eller bygning skal gulvarealet opfylde arealkravene i § 8, stk. 1. Læskur eller bygning skal placeres på et sted med tilstrækkelig afvanding.

§ 8
    Ved gruppeopstaldning skal gulvarealet opfylde følgende arealkrav: For de første fire heste skal der være mindst (2,0 x hestens stangmål)2
    pr. hest. For hver yderligere hest skal der være mindst (1,7 x hestens stangmål)2 pr. hest.

• #7   7. okt 2011 § 3. I stalde, som benyttes til opstaldning af heste med et stangmål på ikke over 1,35 m, skal loftshøjden være mindst 2,10 m i frihøjde over eventuel strøelse.
    Stk. 2. I stalde, som benyttes til opstaldning af heste med et stangmål på ikke over 1,45 m, skal loftshøjden være mindst 2,20 m i frihøjde over eventuel strøelse.
    Stk. 3. I stalde, som benyttes til opstaldning af heste med et stangmål på ikke over 1,55 m, skal loftshøjden i stalden være mindst 2,30 m i frihøjde over eventuel strøelse.
    Stk. 4. I stalde, som benyttes til opstaldning af heste med et stangmål på ikke over 1,65 m, skal loftshøjden i stalden være mindst 2,40 m i frihøjde over eventuel strøelse.
    Stk. 5. I stalde, som benyttes til opstaldning af heste med et stangmål på over 1,65 m, skal loftshøjden i stalden være mindst 2,60 m i frihøjde over eventuel strøelse, jf. § 6, stk. 1, i lov om hold af heste.

Kommentér på:
Hvor meget skal der til et læskur.

Annonce