Hvor meget skal der til et læskur. Hvor meget skal der til et læskur.
Jeg har øjnet en lille mulighed i at beholde mine heste i og med at jeg har fået lov at låne en mark ikke langt fra hvor jeg bor..
Men men.. Jeg vil flytte mine 2 ponyhopper derud og de skal selvfølgelig have læskur.. Mit spørgsmål er om dette er godt nok?
http://www.jemogclix.dk/Butik/Haven/Redskabsrum.aspx?pid=14123
Folden ligger "i en skov" dvs. der er træer som giver naturlig læ på 3 sider og de har mulighed for yderligere at gå ind på en anden lille mark hvor de er i læ fra den sidste side/for oven også.. Jeg tiltænker at lægge gummimåtter i bunden til isolation og så halm..
Der er bokse til rådighed på stedet hvis det bliver rigtig koldt, men som udgangspunkt skal jeg bruge læskur da boksene skal renoveres og tømmes for skrammel..
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.403
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.069
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.658
feb 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 7 Emner: 97 Svar: 844
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 177 Svar: 1.005
maj 2007
Følger: 72 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 260
Stk. 2. Stk. 3.
Den ansvarlige for et hestehold skal sikre, at heste, som går ude i vinterperio- den og i perioder med vinterlignende vejr, kun er ude i mere end 12 timer i døgnet, hvis de har udviklet et kraftigt og tæt hårlag og er ved godt huld og har adgang til læskur eller bygning, hvor alle dyr samtidig kan hvile på et tørt, strøet leje.
I læskur eller bygning skal gulvarealet opfylde arealkravene i § 8, stk. 1. Læskur eller bygning skal placeres på et sted med tilstrækkelig afvanding.
§ 8
Ved gruppeopstaldning skal gulvarealet opfylde følgende arealkrav: For de første fire heste skal der være mindst (2,0 x hestens stangmål)2
pr. hest. For hver yderligere hest skal der være mindst (1,7 x hestens stangmål)2 pr. hest.
maj 2007
Følger: 72 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 260
Stk. 2. I stalde, som benyttes til opstaldning af heste med et stangmål på ikke over 1,45 m, skal loftshøjden være mindst 2,20 m i frihøjde over eventuel strøelse.
Stk. 3. I stalde, som benyttes til opstaldning af heste med et stangmål på ikke over 1,55 m, skal loftshøjden i stalden være mindst 2,30 m i frihøjde over eventuel strøelse.
Stk. 4. I stalde, som benyttes til opstaldning af heste med et stangmål på ikke over 1,65 m, skal loftshøjden i stalden være mindst 2,40 m i frihøjde over eventuel strøelse.
Stk. 5. I stalde, som benyttes til opstaldning af heste med et stangmål på over 1,65 m, skal loftshøjden i stalden være mindst 2,60 m i frihøjde over eventuel strøelse, jf. § 6, stk. 1, i lov om hold af heste.
Hvor meget skal der til et læskur.