Forvirret {{forumTopicSubject}}
Hej Alle!
Jeg står desværre i denne situation, at jeg skal af med min Shagya Araber hoppe på 4 år, da hun ikke kommer til at springe på det plan jeg gerne vil, og hun er bestemt meget bedre indenfor dressuren, derfor må jeg indse at hun skal væk, og har derfor sat hende tilsalg. Det var et rigtig hårdt valg, men det er jo et valg som jeg kunne blive nødt til at tage for at komme videre, og for at hun også kan få en rytter som vil udnytte hendes potentiale i dressur. Men nu skal jeg så ud at have mig en ny hest. Kan bare ikke finde ud af hvad der er mest ''springer'' i. Min far kender en som har en masse heste i Tyskland, og han foreslog Holsteneren, men jeg har også tænkt på en Dansk Varmblod, men jeg ved ikke? Ville gerne have en som er ædel, og en som ikke er ''tung''. Det skal lige siges at jeg skal have en som kan ''føre mig videre'' efter at have redet på pony. Men hvad vil i sige?
Mvh
Louise
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Lad være med at kig på hestens race, kig på hvad den har præsteret istedet for, hvad den har startet, se video osv.
Det kan lige så godt være en knapstrubber som det kan være en sætditlandsnavnforanvarmblod.
okt 2007
Følger: 112 Følgere: 193 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 989
sep 2008
Følger: 173 Følgere: 189 Heste: 11 Emner: 127 Svar: 309
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
men som krikken siger find en hest med de evner du har brug for, og vær så ligeglad med racen
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 776
Hvis den ikke er sprunget er det en god idé med noget løsspringning, for at se hvad den kan. Ellers er det vigtigt at den opfylder dine betingelser med springkapaciteten når du tager ud og kigger på den. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er en unghest eller en rutineret hest du er på udkig efter.
Og ja alle heste kan jo springe, forskellen er bare hvor langt de kan komme. Så er spørgsmålet bare hvor langt du vil frem i springningen.
Forvirret