{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Hjælp til mishandlede heste! {{forumTopicSubject}}

mine forældre har en lille gård som de købte for 6 år siden og startede med at tage mishandlede eller hunde som folk ikk ville have alligevel ind og hjalp dem på rette vej og fandt nye hjem til dem hvor ALLE stortrives den dag i dag. nu er vi begyndt at tage aflagte og mishandlede heste ind, det skete helt af sig selv, en dag fik vi en traver ind som bare var kasseret og havde stået på en mark hvor dens dækken var groet fast i pelsen på den det har det godt i dag og søger nu et nyt hjem. derefter er der bare kommet flere heste til da rygtet spredes hurtigt at vi hjælper heste med at få gnisten tilbage og finde det rette hjem.lige nu er vi oppe på 5 heste og har ikke plads til flere men flere og flere ringer med heste som ikke har det godt.

vi har snakket om at folk kune lave en donation til de heste vi får ind, lige som når vi donere til fattige børn eller andre dyr, så de hurtigere kan få dem på rette spor og få dem ud til de rette mennesker som kun vil dem godt og bruge dem. lige nu betaler vi af egen lomme men vil meget gerne hjælpe flere heste og meget gerne have hjælp udefra men hvordan starter man det op?
når vi snakker om at donerer noget er det ikke kun penge men også noget som hø, halm, aflagt udstyr, træ til at bygge flere bokse alt mellem himmel og jord. heste er et levende væsen som har lige så meget brug for hjælp og kærlighed lige som vi har.

jeg håber der er nogen derude der kan og vil hjælpe os eller komme med nogle fif hvad vi kan gøre, for at de glemte og mishandlede heste kan få et bedre liv.

diskutere det gerne med mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til mishandlede heste!
  • #2   25. sep 2011 Sikke et godt initiativ smiley
    Problemet kan dog være, at i som en privat familie måske ikke er helt så 'tillidsvækkende' som egentlige organisationer da i, i princippet, bare kan bruge donationer til hvad i har lyst til.
    Så mit bedste råd ville være at kontakte hestens værn eller dyrenes beskyttelse og sprøge om de kan hjælpe jer med hvordan i skal gøre det. For hvis i nu fx hørte under hestens værn ville folk stole mere på det, og det ville formentlig blive lettere at sælge hestene når de var gode igen.

Endnu engang: super godt initiativ og rigtig meget held og lykke med det smiley

• #3   25. sep 2011 prøv at kontakte sara som har shetlænderliv.dk de har noget ligene men de tager dog kun shetlændere ind, men deres køre pga donationer, så hun kan helt sikkert hjælpe jer igang

• #4   25. sep 2011 godt initiativ. Ikke alle har jo råd til det.
    I skal nok momsregistrere jer, og få et navn for at virke seriøse. Og så lave en hjemmeside, hvor I viser hvordan der ser ud.
    Alle kan jo skrive hvad de vil på nettet og tigge penge på den måde.
    Men hvis man kan besøge jer og se forholdene og I kan fortælle hvilken baggrund I har for at kunne klare dette, vil det måske hjælpe. Der er nemli allerede et sted på fyn , hvor dette klares professionelt.

• #5   25. sep 2011 vi er i kontakt med hestenes værn, det kom vi da vi skulle hente en hest som ikke havde det alt for godt, så vi samarbejder med dem, men jeg vil give jer ret i at det er svært år vi er private men vi har ingen hensigt i at snyde folk det der bliver lavet er kun til hestene.

vi bor i 7752 snedsted, skyum på et lille nedlagt landbrug

• #6   25. sep 2011 Kan hestens værn så ikke hjælpe jer så i kan blive et registreret rehabiliteringscenter under dem?

• #7   25. sep 2011 er helt enig med dig pernille A, vi tager også kun de heste ind som kan reddes, vi gør hvad der er bedst for hesten og ikke for vores skyld. indtil videre har vi kun haft heste har fået livsgnisten tilbage og har fået det rette hjem, vi har tit kontakt med de heste der får nye familier, så vi sikre os har de har det godt så vidt muligt.

• #8   25. sep 2011 katrine p det kunne være en idé.

• #9   25. sep 2011 ja, for det er lidt af en gråzon, og vi har alle gode intensioner. Som en jeg kender, hun ville "redde" en lille hund fra en polsk avler og købte den så. Hun har jo tværtimod givet avler penge til at lave flere af de hunde.
    Man skal være seriøs og have noget viden om det man laver. Så I må se at blive registrerede og så få et godt sted op at stå. Og ikke prøve at redde revl og krat, men sortere i de heste I får ind.

• #10   25. sep 2011 vi er helt seriøse, og vil meget gerne have det op at stå, vi redder kun de heste der redes kan.

vores fond vil blive styret af en revisor så det ikke kommer i klemme med vores private, vi prøver at kontakte de forskellige organisationer så vi kan samarbejde med dem og få tillid til fokl. der bliver en hjemme side så folk kan følge med i vores arbejde.

• #11   25. sep 2011 husk at opgive beløb til Skat!

• #12   25. sep 2011 det skal vi nok smiley

• #13   25. sep 2011 det bliver sådan at folk kan komme og se os og hjælpe hvis de har lyst til det. men mange tak zwick for hjælpen, har du en hjemme side adresse elelr noget til dem på fyn, så vi kan få noget inspiration fra dem?

• #14   25. sep 2011 For det første, ville jeg som allerede forslået blive momsregistreret, så ville jeg få en hjemmeside op at køre med dankort betaling smiley

Så ville jeg få reklame banner her på HG, HN og andre heste forums og sørge for at få min historie ud i æteren, lokal avisen, lokal tv få det på HN...

Jeg ville måske ikke gå igennem hestensværn... De har allerede et ry/brand, i har mulighed for at skabe jeres eget smiley
    Det er selvfølgelig meget nemmere at gå ind under dem, for så slipper i for alt det jeg lige har skrevet, men så bliver i også branded som en "del" af hestens værn og må leve med den omtale de får, medmindre i kan/må differentiere jeg fra dem..

• #15   25. sep 2011 http://hestenshaab.dk/nyheder.php

• #16   25. sep 2011 tak for tippet MLC det er helt sikkert noget vi vil arbejde med.

• #17   26. sep 2011 er det virkeligt naivt af os at ville starte dette op, vi har fået meget godt feedback men mange mener at vi er ude på at snyde, allerede nu er det en sej kamp og vi er knap nok begyndt, er der virkelig ikke nogen derude der kunne tænke sig at hjælpe os igang med dette projekt??

• #18   26. sep 2011 Synes ikke det er naivt, men i bliver bare nødt til at vise i er seriøse og feks åbne dørene så folk kan komme og kigge os se, hvad i laver og, hvad det går ud på og hvem i er... Altså en god omgang PR smiley

• #19   28. sep 2011 du kan prøve at kontakte nyt heste liv på nythesteliv.dk de må da kunne give nogle gode tips da de allerede køre det som i gerne vil køre det..

Kommentér på:
Hjælp til mishandlede heste!

Annonce