{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

Hvordan rider man hesten frem til biddet ?? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg, jeg har fået ny part som jeg ha redet siden sommerferien. Hun er ret nem at få til biddet hvis jeg tager nogle lange tag i indvendige tøjle, og holder fast i udvendige tøjle, og bruger benene. Men jeg er i tvivl om hun bare bøjer nakken når man bruger den metode, eller man skal ride hesten frem til biddet, og hvordan gør man det??.

Håber i kan hjælpe mig!!-.-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan rider man hesten frem til biddet ??
  • #1   13. sep 2011 "lange tag i indvendige tøjle" ?? Så hun bukker bare nakken for at undgå smerten du påfører hende.

Slip tøjlerne og lær at ride med ben, sæde og vægt smiley

• #2   13. sep 2011 Det skal der en underviser til at forklare dig. Det er også forskelligt fra hest til hest, ingen heste er ens.
    men en ting gælder for alle, det gøres ikke ved hjælp at tøjlerne (:

• #4   13. sep 2011 har brugt et år på at lære min det.. han har været redet med hackamore og det var en stor omvæltning for ham.. jeg prøvede også som du at læse mig til det og få andre til at forklare.. men det går bare ikke hvis du spørger mig.. det er så forskelligt fra hest til hest og alt afhængig af alderen.. hvis en hest som min på 15 ikke har været redet til biddet så er det ikke helt nemt at lære den det.. selvf kan man tvinge en hest til mange ting men det gir ikke det rigtige resultat..
    men en go ridelære eller meget erfaren rytter kan hjælpe dig.. og det er ikke noget du skal forvente der kommer på en uge.. smiley

• #5   13. sep 2011 Jeg vil mene man rider en hest frem til bidet ved at stoppe op på begge tøjler, og drive hesten frem bagfra.. Hesten skal ikke løbe hurtigere, den skal bare tage større skridt..

Jeg vil samtidig mene at formålet med at ride en hest frem til bidet er at den får ryggen, samt bagbenen med. Hvis du tager en dressurpisk, og holder i begge ende kan de se pincippet. Du holder fast i den ene ende, og skubber på den anden, på den måde får du en bue.. Det kan overføres til din ridning.. Stoppe op fortil, og drive på bagfra smiley

Men som andre siger, en ridelærer, eller en erfaren rytter kan hjælpe dig..

• #7   14. sep 2011 okay tak for hjælpen, jeg vil prøve det der med at ride den frem bagfra, men det må jeg se hvordan går for hun er meget frisk:)

-men tusind tak for hjælpen:)

Kommentér på:
Hvordan rider man hesten frem til biddet ??

Annonce