{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Én vallak, tre hopper... {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Min hest skal med stor sandsynlighed flytte fold her til d. 1. oktober.
Han er en 4års vallak.
Han har gået på fold med to andre vallakker siden maj i år, og det har gået godt. Han fik en seneskade i december sidste år, og har derfor gået med de to rolige vallakker, så han ikke skulle pjatte for meget rundt.
Jeg var nervøs for at lade ham gå med hopperne, da jeg var bange for at han ville blive jagtet rundt med. Men så lærte jeg noget nyt: Hvis der er én vallak på en fold med hopper, så er det vallakken der kommer til at bestemme.
Jeg tænkte selvfølgelig "fedt!" men måtte være lidt kynisk: Min hest er lidt af en kylling, og det at han er stor, har indtil videre ikke haft nogen betydning for hans placering i rangordnen.

Nogen historier der kan be- eller afkrafte dette udsagn? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Én vallak, tre hopper...
  • #1   11. sep 2011 Min vallak kom fra en fold, hvor de kun var 2 heste i alt, og da han sku på fold for første gang, var han liige kommet sig over en skade i bagbenet efter han var landet på ryggen, hvor han sku ud med nogen der kunne være lidt stride. Men min pony, er en kylling og når de andre ville bestemme tænkte Cæsar 'fair!' og så lod de ham være. Self vil de ikke lade ham komme for tæt på i starten, men enten gik de eller lagde bare øre så flyttede han sig selv, (: Så håber det kan afskrække dig lidt

• #2   11. sep 2011 Charlie er ene vallak, med Omira og hendes halvandet år gamle hoppeføl, og han er lavest :b Jeg tror altid han vil være lavest rangeret, da han hellere vil flygte end at sige fra :b

• #3   11. sep 2011 Det er ikke altid valakken der kommer til at bestemme smiley Er en af hopperne mere dominerende er det den der bestemmer smiley

• #4   11. sep 2011 Som oftest siger man vel egentlig at det er en ældre hoppe der er dominerende og er flokkens leder.

Men hjemme ved mig er det min vallak - han går pt. med 2 damer og et hoppeføl. Det går rigtig fint smiley
    Før gik han i en flok med 8 damer og 1 sommetider 2 andre vallaker, her bestemte han også - og også her gik det fint .-)

• #5   11. sep 2011 Som oftest er det en af hopperne på marken der bestemmer og det er som oftest hendes der er ældst og som har fået flest føl, dog kan det variere, men sådan er det som oftest så din vallak vil formentlig ende nederst i hiarkiet smiley

• #6   11. sep 2011 Vi har i lang tid haft kun en vallak på vores fold. Han er nederst i rangordenen, men de har fundet sig til rette og jager ikke rundt med hinanden smiley Han ser ud til at have det fint blandt hopperne, selvom han går med 3 meget bestemte damer. Det er sjovt nok Jasmin der bestemmer selvom hun er den yngste på folden. Det kan sagtens lade sig gøre. Men det er dog ikke altid, at vallakken bliver den bestemmende smiley

Kommentér på:
Én vallak, tre hopper...

Annonce