{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Hvordan har I tid og råd til 2 heste?! {{forumTopicSubject}}

hej alle HG´er:)

Ja som overskriften lyder, hvordan har I råd til at have 2 (elr flere) heste på én gang?

Jeg har selv en dejlig lilleplag, men har forelsket mig en vallak..

Men ved ik hvordan jeg nogensinde vil kunne få tid og råd til at have to hypper. Synes i forvejen jeg bruger en del tid i stalden. Nu må I ikke misforstå mig, jeg elsker at være i stalden. Men har jo også en lejlighed, kæreste,tre misser og et fuldtidsjob..

Så hånden på hjertet allesammen! Føler I, I bruger nok tid på alle jeres heste? Og hvordan i alverden får I hverdagen til at hænge sammen, med mere en én hest? Og kan pengepungen holde til det? smiley

Håber I vil svare ærligt.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan har I tid og råd til 2 heste?!
  • #1   15. aug 2008 <b>- Team Bilstrup - Nicoline -</b>

Jeg forstår det heller ikke?? Så jeg kigger lige med smiley

• #2   15. aug 2008 Jeg har 3 heste som mine forældre betaler alt for..
    & jeg har masser af tid til dem. smiley

• #3   15. aug 2008 Hej- Jeg har pt 3 heste og grunden til at jeg kan og vil- er at jeg har dem hjemme på egen gård. Jeg kan gå lidt til og fra(o; Jeg må være ærlig at sige, at havde jeg opstaldet ude ville jeg kun have en enkelt.
    Det koster en del at have 3 heste ja- men ´jeg prioterer en del andet fra. Det er min livsstil at være hestegal(o;

• #4   15. aug 2008 Min plag står heldigvis herhjemme ved os selv, så det "eneste" jeg skal bruge penge på er smed hver 3. måned og foldkiks smiley

• #5   15. aug 2008 Jeg er lige PT hjemmegående pga. Et trafikuheld for 1½ år siden. Så jeg bruger meget af min tid på og nusse om hestene, da jeg keder mig når jeg bare er hjemme i lejligheden.. Så Jeg synes selv, at jeg har masser af tid til dem, som de fortjener. Lige nu står de ude ved min kærestes Kusine, og skal ikke betale noget for at have dem der, så det er jo ikke så dyrt smiley

• #6   15. aug 2008 Jeg har to, men jeg har så en halvpart på den store, så vi er faktisk altid sammen derude i hverdagen og så bruger jeg selv tiden i weekenden... Jeg har også to hunde, men de er faktisk altid med derude...

• #7   15. aug 2008 ja mine forældre betaler
    ja tiden kan være lidt svæt, men prøver at få det til at holde sammen, men så må man jo prioter(staves)
    fx. lige nu rider jeg kun på Kasper en gang imellem og Markus bliver slet ikke redet, for har ikke i ridebane i nu, så

• #8   15. aug 2008 Jeg har 5 heste smiley
    - Tiden er knap, men med forældres hjælp går det lige akkurat med gymnasiet (2.g) ved siden af. Alle mine står hjemme og ude året rundt, dvs. ingen betaling for opstaldning og ingen udmugning ;p
    De to af hestene er shetlændere, og kræver motionsmæssigt ikke det samme som de store, så længe de har foldkammerater og masser af plads. Så har jeg en pensioneret 2'er pony (Freja) som mest bare hygger med shetlænderne, og ellers kun en gang imellem bliver redet lidt på bane eller på tur. Så er der Felix, en 1'års som ikke kræver det vilde endnu, og til sidst (men ikke mindst xp) er der Donna. Hun er den der kræver mest tid, ridemæssigt, og det kan være svært for mig at få redet hende miksimalt som hun egentlig helst vil, da hun elsker at arbejde.
    Pengemæssigt ligger jeg selv lidt ud, fx. lidt til smed, dyrlæge og udstyr, men foder, halm og hø betaler mine forældre. Og det er faktisk heller ikke det vilde jeg betaler af det andet xD

• #9   15. aug 2008 vi har fire heste til at gå, men den ene er ikke min det er en jeg har på prøve, og så har jeg bto som der skal sælges, og en der ingen vejne skal (:

• #11   15. aug 2008 Har 4.
    Mine forældre er så dejlig da de betaler alt til dem smiley

• #12   15. aug 2008 Til jer hvor jeres forældre betaler alt:

Glæd I jer bare til den dag i selv står med de udgifter der er forbundet med at have så mange heste smiley
    Tror i får jer lidt af et chok...

• #13   15. aug 2008 Vi betaler for vores datter, hun har to ponyer.
    Vi har kun en indtægt, men har valgt at have heste alligevel, de stå opstallet i en stor rideklub syd for Kbh, og det er dyrt.
    Vi har parter til at hjælpe vores datter med at ride dem, men vi bruger ca. 3 timer på dem hver dag.

• #14   15. aug 2008 Det har vi heller ikke.. Men vi kan ikke skille os af med dem, så vi sparer å noget andet.. ::)

• #15   15. aug 2008 Min mor betaler alt.. Men jeg skal selv betale udstyr som tøj, støvler ovs. Men det går..

• #16   15. aug 2008 Vi har prøvet at sætte Campari tilsalg men vi kunne ikke det.. Vi måtte ringe til køberen og afmelde.. ::)

• #17   15. aug 2008 Jeg har 4 heste de står opstaldet hjemme så det koster ikke andet en slid i opstaldning og en masse arbejde.
    Vi har landbrug så kornet de får har vi selv dyrket men selvfølgelig er det ikke gratis:)

• #18   15. aug 2008 fordi vi ha dem herhjemme.havde 6 heste på stald denne vinter, men nu har vi solgt 4 af dem.

• #19   15. aug 2008 jeg har 2 hypper, 2 børn ,mand 2 biler ,eget hus, lige købt jord,så hestene kan komme hjem, tror det er et spørgsmål om hvad man vil betale,og hvad man spare på .. ville ik undvære noget af det jeg har,,,

• #20   15. aug 2008 Huha, så hurtigt der kom en masse svar, dejligt!! smiley

Altså jeg kan jo så læse at mange af jer får det meste betalt af jeres forældre elr har hestene til at stå derhjemme..

Som de fleste skriver kan jeg godt se det hænger meget sammen prioritering, men nu hjælpre det ik skide meget når man har en kærste som synes heste er ok og det er fint man har dem som interesse, men på den anden side er vant til et meget pænt og rent hjem, hvor maden står på bordet og køleskabet stort set altid fyldt op.. (sådan er det altså - desværre - hjemme hos hans forældre)
    Kan os bedst selv li når der er orden i hjemmet og jeg lige får snakket lidt med misserne hver dag.. smiley

men synes det er flot I der kan have mere end en hest og klare at passe dem alle;)

• #21   15. aug 2008 Har hestene hjemme smiley Men altså tjener over mit frikort op om vinteren, halvdelen bruger jeg vel på tøj, sprut, sko, mad, mobiler osv smiley og resten er så til hestene og opsparing.

• #22   15. aug 2008 Vi har 9 heste.
    Jeg har også kun råd til at have 2 , fordi mine forældre betaler.
    Desuden stiller de også heste til min rådighed.
    Tiden er intet problem længere , da jeg arbejder hjemme på fuld tid.
    Men da jeg gik i skole, og red 3-4 heste , havde jeg virkelig travlt (:

<i> - Jette

• #23   15. aug 2008 vi er et strt stutteri med 30 heste.. ja det tager meget tid.. vi er 4 vokse om det..
    vi bor på egen gård hvor alle hestene går.. de fleste er ungheste og går bare og hygger på foldene. og så har vi nogle ældre avlshopper som også bare går.. vi har ca 10 heste vi bruger og de bliver bestemt ikke brugt hver dag, ca hver anden dag i snit..

vi deles om udgifterne, som foder og lign. vi kan selv ordne hovene, da vi er blevet uddannet af vores gammel smed..

• #24   15. aug 2008 jeg har 1½.. altså jeg har Benzon, som jeg har ståene på den gård hvor jeg bor (jeg arbjeder der også på fuldtid som staldpige) og freja står hjemme ved min mor, og hende rider jeg kun hvad anden weekend når jeg har fri weekender, eller "rider" min mor og lille søster hende, altså skridter hende lidt.. jeg er træt af at jeg ikke kan have begge heste med mig´, men tror ikke jeg ville have tid til dem begge på gården.. desværre.. jeg betaler selv alt.. men heldig vis er opstaldning, hø, foder og undervisning en del af min løn.. så betaler faktisk intet hele dette år.. smiley dejligt

Kommentér på:
Hvordan har I tid og råd til 2 heste?!

Annonce