16. mar 2005 Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
Sæt jer ind i sagerne, folkens... {{forumTopicSubject}}
Det er fint at der kører en masse debatter her for tiden, rigtig godt endda...
Men jeg synes efterhånden at man ser flere og flere komme med holdninger, som de ikke kan argumenterer for, og som oftest ikke har sat sig det mindste ind i den sag de kommenterer...
Folk skal selvfølgelig komme med deres mening hvis de har en, men jeg synes der bør være en grund eller noget argumentation for at man har den holdning... Så man fx ikke bare siger, at alle indvandre er kriminelle, fordi det sagde en kammerat engang...
Det vil også være med til at gøre debaterne bedre, hvis der rent faktisk er hold i det man siger.
Fx var der en del i debatten vedr. hestesko igår, der begrundede brugen af disse på heste der blev brugt til højt plan i dressur/spring, var at man udelukkende avlede efter kunnen... Hvis disse havde sat sig lidt ind avlen, bare læst avlmål, for en enkelt eller to af de racer som bliver brugt på højt plan, så ville man se at det netop ikke var tilfældet, og at man avler efter heste med sunde hove...
Vi diskuterede også i en tråd omkring sex før ægteskabet, hvor jeg sagde at jeg mente at alt for mange ikke var klar til tage ansvaret for dette, når det var første gang... Efterfølgende undersøgte jeg det nærmere, og ved hjælp af forskellige statistikker, var jeg i stand til at argumentere for nogen af de ting jeg havde skrevet...
Man skal selvfølgelig ikke undersøge tingene hver gang, men hvis man ikke er imelig sikker i sin sag, eller har bare lidt baggrundsviden om det der bliver diskuteret, synes jeg man bør skaffe sig det, så vi kan få en sund og fornuftig debat frem, uden for mange der blot siger noget fordi, det har de lige lyst til...
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
Jo... Hvis vi fx tager debatten om kongehuset... Der er der mange der siger de bare "nasser"... men hvis folk havde sat sig ind i sagerne, ville de vide at kongehuset i sidste ende er en større indtægt end udgift
mar 2005
jamen... Læs det hele... jeg skriver jo, at jeg mener at for mange har sex for tideligt, det skriver jeg i mit allerførste svar
mar 2005
ja selvfølgelig, men man behøver jo heller ikke bruge statistikerne, hvis man kan gå ind på en fornuftig måde og forklare hvorfor man mener som man gør
Grunden til jeg hev statistikerne, frem var mest for at vise, at der altså er noget galt mht sex-debutten
mar 2005
Det tror jeg heller ikke jeg skriver nogen steder... jeg har vist heller ikke skrevet at jeg går ind for det... Men jeg kan godt se det fornuftige i det
mar 2005
Jeg gætter på at du blot har valgt at læse det du vil, endnu engang
mar 2005
bare det du skriver nu, beviser jo at du ikke har læst ordentligt på lektien...
jeg henviser faktisk til TRE debatter...
jeg henviser til en debat der har været med indvandre
jeg henviser til DIN debat vedr. hesteskoene
jeg henviser til debatten vedr. Sex før ægteskaber(jeg benytter ikke dette som et eksempel, men det kunne jeg sagtens!!!)
men helt ærligt... Når du ikke engang tør stå ved det du siger, så tager jeg det nu ikke så seriøst
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 144 Svar: 1.593
Men det er godt du er så klog og undersøger alt hvad du siger, for så slipper vi andre jo for det...
mar 2005
Igen... Læs hvad der står, inden du siger noget der ikke passer...
Jeg skriver:
<i>Man skal selvfølgelig ikke undersøge tingene hver gang, men hvis man ikke er rimelig sikker i sin sag, eller har bare lidt baggrundsviden om det der bliver diskuteret, synes jeg man bør skaffe sig det</i>
Så det bevsier jo blot at i to tolker noget, som der slet ikke står
Men det er jo godt at i er så kloge
mar 2005
<i>Folk skal selvfølgelig komme med deres mening hvis de har en, men jeg synes der bør være en grund eller noget argumentation for at man har den holdning... </i>
feb 2006
Folk kan jo godt sige noget der er sandt selvom det ikke kan bevises...
mar 2005
Nu er du vel en smule dobbeltmoralsk??? For de to svar du har i denne tråd, brokker du dig
Cæcilie K
Jeg har indtil flere gange læst og hørt at kongehuset tjener mere end vi bruger på dem Så jo... Det kan jeg fakisk godt bruge som et eksempel... Og at sige at kongehuset nasser på danskerne, er lidt latterligt...
For hvis stemningen var for at afskaffe monarkiet var det også blevet det
mar 2005
Og endnu engang... jeg har INTET sted sagt at det man siger skal bevises man skal bare kunne argumenterer for det
mar 2005
Dog kan debatten om Kongehuset dog vise at der er nogen der er fejlinfomeret...
feb 2006
mar 2005
Med fare for at gentage mig selv... I eksemplet nævner jeg at folk mente at de "fine racer" ikke havde stærke hove, fordi det blev der ikke lagt vægt på når man avlede... Det var der folk de tog fejl... For det siger jo sig selv at en hest, for at kunne bruges optimalt, SKAL have sunde hove
mar 2005
Hvorfor er det lige at dette er anden gang jeg forsøger at have en diskussion hvor du skal have det til at handle om mig???
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
Hvis alt skal være så gennemanalyseret vil mange da falde fra her i debatten. Det er da ikke fedt. Synes virkelig det er forkert at sige/opfordre til hvad andre skal gøre og på hvilken måde de skal gøre det. Det er et frit land vi lever i så lad dog folk gøre som de har lyst..........gennemanalyseret eller ikke.....
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
det gavner ingen at andre skal spille "klogere" for det synes jeg også tit du gør/det virker sådan Camilse.....så burde man måske overveje at blive politiker i stedet for at "spilde" tiden på et useriøst forum som dette med folk i alle aldre, vidende og uvidende mennesker med meget forskellige meninger
feb 2006
Sæt jer ind i sagerne, folkens...