{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

sæt søerne fri !!!! {{forumTopicSubject}}

har sæt en masse indlæg i den senere tid med folk der vil havde at man skla skrive under på at søerne skal sættes fri..
jeg må desværre advare jer og sige at den underskrift ind samling ikke kan bruges til noget som helst.. for det første fordi man kan skrive under på den selvom man er under 18 (ens underskrift glder først når man er over 18)
for den andet fordi deres oplysninger er helt hen i vejret, og de snakker om metoder der har været forbudt at bruge i mange år i dk.
for det tredje du kan skriver under flere gange. så den kan desværre ikke bruges som offecielt underskrift indsamling.

nu vil jeg så påpege. at du bedre kan støtte frilands søerne. og de svine gårde der går ind for dyrevelfærd ved at enten antonuis svine kød eller frilands svine kød. det koeste mere en det "normale" svine kød. men dyrerne har haft et godt liv.

et andet problem jer ser i at alle søerne skal slippes fri det er hvor skal de være henne i dk?... der er ikke plads nok til at alle søerne og andre grise kan rende frit.
Og s siger den hurtige jamen så må vi bare inddrage markerne og havde mindre grise i dk.
Nej det kan desværre ikke lade sig gøre. så skulle vi til at importere alle grov varerne til dk. og det ville koste så meget at dk ville gå i en finans mæssigt ruin.

mit bedste råd til dem der vil støtte frilands grisene det er køb antonuis kød eller frilands kød. og kig nøje på pakken om det er dansk svine kød. da de i udlandene ikke har så stramme regler med dyrevelfærd i svine stalden som vi har i dk

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sæt søerne fri !!!!
  • #1   5. apr 2008 Nøj hvor giver jeg dig da bare ret! Godt endelig at se en der har lidt forstand på det! Det er da så enormt træls at læse at alle de uvidende mennesker / børn og andet her hidser sig sådan op.. ved man lidt om det, ved man også at det ikke er muligt at "sætte dem fri"...

• #2   5. apr 2008 hørt hørt.. ku ikke være mere eninge.. og nu vi er igang glem ikke hønsene..

• #3   5. apr 2008 betina G: ha jeg tror det bedste du selv kan gøre for hønsene det er at købe di negn hønse gård og havde din egne høns... det er ike modernet at kæmpe deres sag lige i øjeblikket... nu er det modernet at sige sæt køerne og grisene på græs.... og snart er det et andet dyr der er modernet at være forkæmper af

• #4   5. apr 2008 hehe okay hehe jamen så venter jeg lige på at de bliver på mode igen

• #5   6. apr 2008 Christine J: kan kun give dig så meget ret...

• #6   6. apr 2008 Synes i vores dyr har det godt i DK? Jeg er chokket.. synes vi behandler dem skidt i mange henseender, om det så gælder høns, køer eller grise.. Og det er da godt, der er nogen, der prøver, at gøre noget ved det. Hvis I var medlem af Dyrenes beskyttelse ville i også kunne læse, udover det med grisene , også om alt det, der er blevet bedre..

Som fks, at deres ni års kamp for slagtekyllingerne har givet bonus. Dette på baggrund af, at der blevet lavet en lov i 2002, som skyldes en rapport fra Dyrenes beskyttelse, og Det danske fjerkræråd. (derfor de ikke er på mode lige nu, som i skriver, fordi der rent faktisk, er sket en forbedring). Og så lad dog være, at spare de kroner på, at købe buræg..

Og det er da forfærdeligt, at køer aldrig kommer ud- det sku lige være jeres hest.. Og en ko har jo ikke bare mælk i yveret, nej den har haft en kalv, og den bliver sendt på en lang transport til Holland, for det betaler sig bedst pengemæssigt..Så vælg dog en mælk fra køer på græs, som derudover smager meget bedre..

Og sikke noget..ja..svineri at en so skal ligge fikseret i op til 6 uger, og er frarøvet enhver mulighed for at udfolde sit moderinstinkt. Hver 4 so ender på destruktionsanstalten. Livet som fødemaskine i et intensivt produktionssystem er nemlig så hårdt, at hver fjerde so enten dør eller pådrager sig en skade eller sygdom, så det gør det ulovligt, at fragte den til et slagteri. At sætte søerne fri.. betyder jo nødvendigvis ikke, at de skal løbe rundt på alle bondens marker, men, at de får noget frihed til at bevæge sig, og der bliver lavet specielle farebokse.
    Det er der også lavet forsøg med det- resultatet:- med skrå vægge, et hulrum under væggen som pattegrisene kan gå under, når moren lægger sig ned, kan det lade sig gøre, uden at soen er fikseret på noget tidspunkt!
    Ja vil give jer ret i, at alle burde helt sikkert købe det kød der er mærket, kalvekød, hestekød, økologisk mælk og æg fra fritgående høns, men så nemt er det desværre bare ikke.......

• #8   6. apr 2008 Hanne O: jeg er skam medlem af dansk dyreværn... heldigvis er det ikke rigtigt det du hentyder til med hensyn af danskernes måde at behandle dyrerne på...
    køerne kommer lige præcis på græs 90% af de danske køer kommer på græs hvert år... og sjovt at du reffere til den måde vi holder heste på... har lige været på et praktik sted hvor hestene ikke kom på fold. og dem der gjorde kom på en fold der mindre end en tønde. og der var mudder op til knæene på hestene....
    jeg kan pænt spørge dig om du har været på en svine besætning inde for de sidste 5 år ????
    eller en kvægbesætning ??????
    du vil hurtig opdage at de danske produktions dyr har det meget bedre end hvad dyrenes besyttelse og dansk dyreværn udstiller det som

• #9   6. apr 2008 Ellen H: synes det lyder meget fornuftigt det du siger... men hvordan skal landmændene havde råd til at indrette deres gårde sådan.. når vi som danskere ikke vil give mere for kødet og vi samtidig vil skære landbrugsstøtten væk ?????.... desværre er der mange danskere der vil havde at dyrerne skal havde det meget bedre men de vil ikke betale for det

• #10   6. apr 2008 Christine J: lige præcis... det er lige som med de nye hesteregler... det kommer i etaper... problemet nu er jo bare at folk vil ikke give mere for kødet og samtidig vil de havde fjernet landbrugs støtten----- hvordan f*nden skla landmændene så havde råd til at lave bedre forhold for søerne og grisene ??????

• #11   6. apr 2008 Vi har fået hvalpe K: det er sundt at debattere og man lærer jo noget af det... tror ikke at denne diskusion for nogen ende, der desværre er folk der er ikke vil se tingene fra den andens side eller omvendt (heldigvis er der ikke så mange af dem her som på andre sider...
    jeg er egentligt bare rigtig glad for at folk vil stille spørgsmål tegn ved tingene... det viser vel egntligt bare at de interessere sig for emnet og geren vil lære/høre mere om det og lægge deres egne argumenter på bordet.. på den måde kan man jo drage sig en konklusion

• #12   6. apr 2008 Vi har fået hvalpe K: står 100% med dig.... synes egentligt at det er tegn på uvindehed at folk tordner sådan frem.. har også skrevet en klage til dyrenes beskyttelse... jeg vil også megte gerne give en rundvisning på mit gamle arbejde... og hvis der er nogen der kan finde en so eller gris der har det skidt. så give jeg en omgang på dne lokal

Kommentér på:
sæt søerne fri !!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce