{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken på plag
  • #1   7. sep 2011 min mening er at plage ikke skal have dækken på. deres pels skal lærer at vokse så de kan klare sig. vil ikke risikere at min bliver kuldeskær, hvilken den bliver hvis man begynder på alt det dækken fis for tidligt.

kender en, hvis hest sidste år, allerede fik overgangsdækken på 1. september, fordi den var vendt til dækken allerede som 1 års..

• #2   7. sep 2011 LANGT de fleste sunde og raske heste holder varmen helt fint uden dækken -så jeg ville nu blot lade hesten sætte pels, og se om ikke det går.

SKulle dækken være nødvendigt, så giv et "rigtigt" dækken på istedet for regndækken. Regndækkenet varmer ikke. Nærmest tværtimod, da det forhindrer hesten i at varmeregulere selv.

• #3   7. sep 2011 jeg ville ungå det hvis det var mugligt, så ville jeg heller tage den ind

• #4   7. sep 2011 Jeg har forsøgt at have min på sommergræs med selv med intensiv fodring og masser af hø o græs kunne han ikke holde hold. Han står bare ude på folden og fryser.
    Jeg ville også gerne at han kunne nøjes med et regndækken ude, og det er plamen... medmindre han ikke kan holde huld, så får han et overgangsdækken på. ingen vinterdækken

• #5   7. sep 2011 Min dreng på 2.1/2 har regndækken på nu.. Ser ikke at der er noget galt i det smiley sidste år havde jeg dyrlæge 5 gange fordi min hest "frøs" af helved til og gik på "tæer" og hans kroptempratur fuckede totalt ! Et regndækken er ikke varmt men det holder vind og vand ude smiley og han får også vinterdækken på til vinter smiley

• #6   7. sep 2011 jeg kan se på lotus hun sætter pels nu..og håber på hun liner en bjørn om et par måneder..men tror på hun holder varmen for hun er altid varm også selv om det har været koldt mens hun har været ude smiley

• #7   7. sep 2011 Mit udgangspunkt er helt klart, at plage absolut ikke bør gå med dækken på. For det første er det vigtigt, de formår at sætte en god, tyk vinterpels, så de kan holde sig varme ved egen hjælp, og samtidig kan dækkenet også let bliver farligt, når plagene leger og tumler med hinanden - der kan alt for let kommet et ben i dækkenet osv.

Ingen af mine heste har på noget tidspunkt gået med dækken, og de klarer sig fint uden. I perioder med særlig megen kulde, får de bare ekstra meget hø, og så kan de jo også løbe sig lidt til varmen (selv om de selvfølgelig ikke skal stå og ryste og fryse, men det har jeg nu heller ikke set dem gøre). smiley

• #8   7. sep 2011 en plag skal ikke have dækken på

• #9   8. sep 2011 Jeg har forstået det sådan, hvis behov som nogen oplever, at hesten taber sig så dækken på. Men rollers burde heste kunne klare sig uden dækken altid problemet er vi sætter ofte vores heste på små vinterfolde, med ringe mulighed for bevægelse. Men samtidig er heste ISAF avlet på kryds og tværs af racer, så nogen sætter meget pels andre ikke. Vi klipper vores heste for at kunne ride dem i ridehus, det skaber et behov for dækken senere så hvis din hest fryser, taber sig ville jeg give den dækken på. Jeg har så til gengæld hørt at, når heste fryser rejser de hårene som isolering, lidt at la fugle der puster sig op for at skabe en bedre isolering Jo tungere dækken du kommer på, jo mindre kan den rejse hårene og skulle derfor fryse mere.
    Men igen der er ligeså mange meninger som som der er hesteejere, så du må mærke efter hvad der er bedst for dig og din plag.

• #10   8. sep 2011 Hmm en del ordfejl, håber i forstår sammenhængen, er skrevet på IPad og den kan godt være en udfordring at skrive på.

• #11   8. sep 2011 Det lyder som et fornuftigt valg

• #12   8. sep 2011 lige præcis den race er jo temmelig ramt, vil sige min Tinker basse bliver først et problem når jeg begynder at ride ham, sikker på han bliver en teddybamse at se på smiley

• #13   8. sep 2011 Ja den er nu sin helt egen type,

Kommentér på:
Dækken på plag

Annonce