{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

Dækken på en plag {{forumTopicSubject}}

Min datter har en fjordhestplag på 2 år. Er det en god ide at give den regndækken på, eller er det bedre for den at vente med dækken til næste år. Mener at have læst et sted at den danner bedst pels hvis den går uden mens den er plag, men er i tvivl.
Lissen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken på en plag
  • #1   6. sep 2009 Jeg synes du skal vente til den er kommet i ridning.
    kan ikke rigtig se hvorfor den skulle have brug for dækken i år - den bliver jo ikke redet og på den måde kommer til at svede meget.
    og en hest er jo født til at kunne klare sig uden dækken om vinteren

-Rikke

• #3   6. sep 2009 kan slet ikke se meningen med dækken til en plag/ung hest der ikke er i arbejde...

lad dog hesten være hest indtil den skal være ridehest

• #4   6. sep 2009 Tak for jeres svar. Det var også mest fordi vi lige blev usikre på om den skulle komme til at fryse.

• #5   6. sep 2009
    Fjordheste burde, understreger BURDE være nogle af de heste der sætter mest pels da de er fra Norge oprindeligt og det er ikke ligefrem fordi de har en blid vinter - hvorfor nogen så ikke gør det, spørg mig ikke.

Men Maja sætter ihvertfald den tykkeste bamse pels og det er jeg sikker på din også vil gøre, andet vil for mig virke meget meget underligt.

• #6   6. sep 2009 Jeg synes nu ikke der sker noget ved at købe et regndækken til jeres plag. Hvis det regner flere dage i træk og der måske er begrænset læ for hestene eller de bare bliver gennemblødte af regn med hård vind, kan de altså godt komme til at fryse. uanset race. Min ic plag har både regndækken men også overgangsdækken, som han for på når vejret er slemt selvom der er læskur. Han sætter fornuftig pels, men hvis den først bliver våd, er den lag tid om at tørre.

Kommentér på:
Dækken på en plag

Annonce