{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Regndækken ? {{forumTopicSubject}}

Hej HG !
Kan man sætte regndækken på en hest om vinteren med vinterpels sådan man bare kan sætte den ud efter den har svedt og det den er IKKE klippet uden der sker noget?

Og kan man give hesten regndækken på om sommeren når det regner selfølgelig uden der sker noget ?

Hilsen Caroline & hremsa <3:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regndækken ?
  • #1   30. aug 2011 Til det første - nej det kan man ikke, hesten bliver kold og klam og tørrer langsomt. Så hellere ud uden noget og tørre den let på udsatte steder.

Om sommeren kan de godt gå med regndækken, forudsat de tørre når det lægges på.
    Men ser ingen gavn af regndækken om sommeren, når temp. er fornuftige.
    Hvorfor ikke bare lade dem få lidt vand - dør de ikke af.

• #2   30. aug 2011 Hvis hesten har lang pels om vinteren og har svedt = stadig er våd ville jeg ikke komme et regndækken på før den var tør smiley

Om sommeren kan du sagtens ligge regndækken på, igen på en tør hest, hvis ikke det er for varmt smiley

• #3   30. aug 2011
    Hvis du vil proppe regndækken på hesten om vinteren for at den ikke skal fryse, så har jeg en "metode" så du kan sætte den ud uden.
    Skridt af i ½ time med tæppe, tør hesten over med et håndklæde hvor den har svedt ( læg krafter i, ikke bare sådan tørre hen over ), strigl den evt. med en våd børste. Sæt den i ½ time med fleece tæppe imens du ordner noget andet.

Så plejer selv Maja med kæmpe pels at være tør hvis man stikker fingrene helt ind. Også er hun kommet ud i snevejr, minusgrader osv.

• #4   30. aug 2011 ja man kan godt gøre begge dele det gør jeg da jeg ikke sætter en våd hest ud på folden så på med et dækken så kan den tørre langsom under dækkenet uden at blive afkølet meget hurtig og risekere nyreslag.Jeg har givet mine heste regn dækken på da vejret er lidt for ekstrem i denne tid og når det bliver varmer for den dækken på uden for i men vil ikke have at mine heste går og taber sig pga af at de skal gå og holde på varmen så på med dækken som hjælper.

Kommentér på:
Regndækken ?

Annonce