{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spåner, tørv eller halmpiller til strøelse?- HJÆLP
  • #1   28. aug 2011 Jeg bruger spåner hos mine heste. Der er 32 kg i hver pakke.

Jeg bruger ½ - 1 pakke spåner som opstart i hver boks og ellers bruger jeg 1-1½ pakke spåner til 3 bokse på en uge.

Én pakke spåner køber jeg for 65 kr.

Så kan du jo begynde at regne smiley

• #2   28. aug 2011 Har prøvet halm, træpiller, spåner, tørv og hør. Men træpiller er helt klart det bedste og billigste. Det suger bedst, er nemt at holde og laver en super god bund.

• #3   28. aug 2011 Jeg slutter mig osse til træpiller !

• #4   28. aug 2011 Uden tvivl: Træpiller.
    Det er økonomisk, utrolig let at holde rent og så er det ph-neutral og blødt og tørt for hesten at ligge på. Det er uden tvivl nr.1. smiley
    Vores bokse er ikke så store, så de bliver hurtig våde, men har du en god boks på 9-12 m2, så kan du lave en rigtig god og tør bund, lidt billigere end mig.
    Vi køber paller med 1000 kg og får dem leveret til omk. 1800 kr. Du kan sikkert finde et tilsvarende tilbud oppe hvor du bor.
    Vi har brugt 2½ palle til 4 bokse her sidste vinter - og kun 1/4 tid på udmugning og rengøring smiley Min veninde brugte betydelig mindre end mig, da hendes bokse er større og derfor lettere holdes tørre.
    Pøj - pøj med det smiley

• #5   28. aug 2011 Vi bruger spåner og savsmuld.
    Rideklubben køber det hjem i store mængder fra Tyskland. Jeg brugte næsten kun savsmuld, og er meget positiv over det. Jeg startede med 6 poser i en 3x4 m boks. Der gik et par uger før jeg skulle have nyt ind og efter da har jeg taget en sæk i ugen derind. Jeg har givet 35 kr. pr sæk

• #6   28. aug 2011 Jeg har engang brugt spåner det var jeg ikk glad for, det lugtede meget grimt da jeg fjernede det våde.
    jeg skal til at prøve tørv i år, har hørt meget godt om det selvom det er mørkt, jeg skal nok bruge 4-5 pakker til opstart og så ½-1 om ugen pr. boks. håber det blir godt.
    der er 2 andre i stalden der bruger træpiller, dem er de rigtig glad for men jeg synes bare det støver når man ordner

• #7   28. aug 2011 Er super glad for at høre jeres erfaringer..:)))

Er træpiller og halmpiller det samme?
    Hvor køber i dem henne?

Jeg syntes jeg kan finde spåner på nettet, men træpiller, halmpiller og tørvestrøelse er lidt sværere at finde....

Men super at høre alle jeres erfaringer..
    Hvilken slags er behandlet med staldren eller andet..?

• #8   28. aug 2011 Jeg køber det i land og fritid, skal gi ca. 3000 kr. for 2 paller (36stk) leveret.
    Det man skal være lidt opmærksom på med træpiller, de er meget glatte indtil hesten har trådt dem ud, jeg har været ved at stå på røven da jeg gik ind i en boks med nylagte piller, der er nogen der blander den med spåner når boksen skal fyldes

• #9   28. aug 2011 jeg bruger selv træpiller til min og har jeg gjort i mange år, det er virkelig godt, og drøjt som du jo søger plus det er meget økonomisk smiley

• #10   26. jul 2014 træpiller :)

Kommentér på:
Spåner, tørv eller halmpiller til strøelse?- HJÆLP

Annonce