{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

sælge pony til en på 74 år.. {{forumTopicSubject}}

hvis i havde en pony til salg og en dame på 74 år henvender sig og gerne vil prøve, syntes det er frisk af hende stadig at ride i den alder, men tænker mere at køber hun ponyen i den lader er der jo også stor chace for med damens alder at hesten så blir solgt videre igen om nogle år..da ponyer jo kan blive rimelig gamle hvis de ikke fejler noget, og ved godt der er masser af heste der blir solgt flere gange i deres liv, specielt ponyer der falder får grænsen til dem der er 16 år.

ville i sælge jeres pony til en dame i den alder ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sælge pony til en på 74 år..
  • #1   24. aug 2011 Hvis jeg kunne købe den tilbage når hun ikke kunne have den mere smiley

• #2   24. aug 2011 Hvis hun kan håndtere den og tilbyde den ordentlige forhold smiley Det er jo også meget forskelligt hvor frisk man er som 74 årig, hvis hun er meget frisk, kan det jo være at hun kan have den i 10 år smiley

• #3   24. aug 2011 nu er hun indforstået med at hende jeg har købt hende af skal have ret tl at købe den tilbage :).

• #5   24. aug 2011 Altså jeg har hørt om en mand på Bornholm, der efter sigende, skulle være over de 90 og han rider stadig rundt på sin hest...

og min mormor er 89 år, sidst jeg ringede til hende for at høre, om hun havde tid til at snakke, så sagde hun: "kan jeg ikke lige ringe dig op i eftermiddag, står lige og er ved at male stuen om" ... hun er frisk som en havørn !

Alder er kun et tal. Hvis hun kan give din pony en god tilværelse og har ordentlige forhold til den, og hvis du, som ovenfor nævnt, laver en kontrakt med hende, om at du får ponyen tilbage, når hun ikke kan have den mere, så kan jeg ikke se noget problem i det smiley

• #6   24. aug 2011 Den bliver sikkert rigtig forkælet hos sådan en dame smiley

• #7   24. aug 2011 ja nu må lige se om det er noget for hende smiley

• #8   24. aug 2011 vil egentlig helst ha beholdt den. men min unghest har kostet en hel del, og ved af erfaring trods sygeforsikring, så får man ikke ret meget ud af det..

• #9   24. aug 2011 Jeg solgte Tornado til en på 74 og det fungerer fint smiley

• #10   24. aug 2011 Den kan ligeså vel blive solgt videre fra en pige på 14 fordi hun ikke lige gad heste alligevel, eller synes det ikke går så godt som hun gerne vil det.

Tror da den bliver forkælet ved en ældre dame smiley

• #11   24. aug 2011 ja det tror jeg også ,men nok bare fordi man ikke har lyst til at sælge hende..men nu lader jeg damen se hende og måske det lige er de 2 smiley

• #12   24. aug 2011 Jeg kender en dame der har egen hest som er godt op i årene efterhånden. og hun er ude og ride de vildeste skovture på den der hest hver dag.. der er jo mange som har super god energi selvom de er ved at være lidt ældre smiley

• #13   24. aug 2011 Kommer helt an på hesten, er det en hygge hest, så ja, men er det en hest der skal ud og vises på stævnepladsen så nej..

Men ham jeg købte amanda af var 72år og meget frisk, kunne sagtens ride stadig og lave alt med hende som han plejede.. han havde bar ikk rigtig råd til hende derfor salget..

Men forstår ikke hvorfor personen som havde den før dig skal have forkøbsret :S burde da være dig og ingen andre..

• #14   24. aug 2011 mn nabo der på det tidspunkt nærmede sig 70 år købte en islænder som jeg havde skaffet hende part på, og hun var godt nok den vildeste skovtursrytter jeg havde redet med, smiley

men det her handler nok også om for mig at jeg ikke har spor lyst til at skulle sælge ponyen ,men er nød til det..

• #15   24. aug 2011 det er fordi jeg ikke behøver forkøbsret ,syntes heller hun skal tilbage til den ejer der har haft hende 10 år..

• #16   24. aug 2011 Vores nobo kone, kom her over for ca 6 mdr og spurte om vi ikke lige kunne lære hende at ride. Hun er 67 og har aldrig før siddet på en hest. Til tros for det kan hun modtage, undervisning i over en time pr dag. Så alder er bare et tal....

• #17   24. aug 2011 Mange pony rytter sælger alligevel deres pony videre når de falder for alders grænsen.. så jeg ville ikke ha noget problem med at sælge den til en på den aldre..

• #18   24. aug 2011 ja mange spekulationer, og mange heste blir videresolgt alligevel selvom man laver kontrakter på en masse..

• #19   24. aug 2011 ja også umiddelbart det jeg tror og tænker nok bare for meget..

• Kirsten R
    Kirsten R Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 2 Svar: 7
    #20   24. aug 2011 Altså min gamle ridelærer passede og red stadig på sin varmblodshest da han var midt i 80'erne - det var da det, der holdt ham frisk og rørig.

Jeg kunne dengang godt misunde det overskud (også af tid) han havde - daglige ture ud i naturen, dressuren blev også vedligeholdt og masser af kvalitetstid med hesten. Og der stod man selv og havde dårlig samvittighed overfor hesten, fordi så meget af ens egen tid blev brugt på arbejde.

Jeg ville aldrig fravælge en køber pga. høj alder, bare sørg for en tilbagekøbsaftale med en pæn kontant bod ved misligholdelse, så står du ret godt.

• #21   24. aug 2011 Jeg ville være utryg ved om den fik den rette pasning, hukommelsen svigter vel lidt når man er 74 smiley ellers frisk dame

• #22   24. aug 2011 fededyret jeg tror ikke hun opføre sig som en på 40 nej helt ned på 20

• #23   24. aug 2011 *SPS* < Julie Erbs> E
    det er faktisk bevist indtil flere gange, at selv om hukommelse svigter hos ældre, så glemmer de IKKE deres dyr. De glemmer hvor deres ur er, eller børns fødselsdag og sætter kaffen i kølerskab og mælk i skabet, men kl 7 skal dyrene have deres mad og det for de.
    Dyr har en fantastisk indflydelse på ældre og børn

• Kirsten R
    Kirsten R Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 2 Svar: 7
    #24   24. aug 2011 SPS, mon ikke du har nogle forkerte fordomme om ældre....

Der findes faktisk ikke så få i den alder, der stadig er på arbejdsmarkedet og det også i høje stillinger.

Jeg møder i kraft af mit arbejde en del erhvervsledere, der er over 70 år jeg arbejder sammen med revisorer og advokater, der også har passeret de 70 - mon ikke du har et forkert indtryk af den aldersgruppe - jeg tror måske du tænker på personer, der er endnu ældre....

• #25   24. aug 2011 Jeg havde da solgt min, anset alder... - bare hesten får det godt.. En på 74 kan sagsten bliver meget ældre :-)-- og passe hesten lige så godt som en på 16.

• #26   24. aug 2011 Nu bliver jeg nok upopulær , for at sige dette, men jeg ville faktisk nok være mere tryg ved at sælge til en på 74 end en på 14.

En på 74år. har et helt liv bag sig, og har tit mere ansvarsfølse og erfaring, end en helt ung pige, der bare har fået en pony af sine forældre, og lader den ene dreng/pige efter den anen ride på sin pony. Så bliver hun lidt ældre, og pludselig kommer der fyre ind i billedet, og den lille pony bliver glemt imens andre må passe den, og senere solgt videre.
    Ved selvfølgelig godt at det for det meste ikke er sådan, men det sker dog tit. Så hellere en køber på 74år. : )

• #27   24. aug 2011 Jeg ville sikre mig hun har nogle familiemedlemmer eller naboer der kan hjælpe hende med den daglige pasning

• #28   24. aug 2011 *Fjordlænderen *
    hvis hun er så frisk så behøves det næppe
    Min svigermor har stadig omkring 15-18 heste i stalden - hendes egne + opstalder - og de bliver passet til UG
    Faktisk er der folk som venter at der er nogle der "gider" flytte så de kan komme ind
    Svigermor er 74 og svigerfar er 82

• #29   25. aug 2011 damen var og prøve hende, hun gik ret dårligt altså damen. sådan stift med det ene ben. men ellers rimelig frisk, hendes mand syntes til at starte med hesten var for fremadgående, men man skal finde knapperne på hende så er hun nem..
    men ihvertfald ville de have hende hjem på prøve, og jeg sagde at hun skulle tage at prøve nogle flere da også vende tilbage hvis mon pony var den hun ville prøve igen..kunne høre at hun havde været igennem en del med heste hun havde købt og ikke magtede og derfor først ville have min på prøve..1 md.

Kommentér på:
sælge pony til en på 74 år..

Annonce