{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel hest!
  • #1   22. aug 2011 Nogle gange er alder jo kun et tal - så der er man nødt til at mærke efter smiley

FØLES han gammel? Træt, udslidt? Han skal selvfølgelig ikke overanstrenges, men hvis han har det godt og fungerer, som han skal, så burde du snildt kunne ride dagligt på ham - altså fornuftigt og alt med måde, men det gælder ikke kun ældre heste jo smiley

• #2   22. aug 2011 Hvis den ellers er frisk, rask og rørig er det da bedre for ham at blive holdt i gang Men jeg skal ikke gøre mig klog på noget jeg i grunden ikke har forstand på, syntes bare det lyder sundest at holde ham i form.
    Så længe i begge nyder det, lyder det da bare som en hygelig og god vane at have

• #3   22. aug 2011 ja så længe hesten er sund og rask vil jeg da også sige bare ud og rid..
    måske lige en markfræser hver dag. men ud og rid

min den gamle der blev 24, jamen han blev næsten sindsyg i hovedet hvis han ikk blev redet dagligt

• #4   22. aug 2011 tusinde tak for de gode råd:o)
    -det er bare her på den seneste han er blevet meget svær at hold i gang især i galoppen hvor han ellers bare normalt løber afsted.

• #5   22. aug 2011 Hvis han virker til at have det skidt skulle du måske få din dyrlæge til at tjekke ham? hvis han bare er sløv, så drop de hurtige ture en gang i mellem (:

• #6   22. aug 2011 okay tak igen :o)..

• #7   22. aug 2011 Du kan sagtens stadig ride, selvfølgelig ikke ligeså hårdt. vi havde en gammel dreng der blev 34 år, han blev redet hver dag smiley

• #8   22. aug 2011 Jeg rider Kavello hver dag, og han er fra 92 smiley

• #9   22. aug 2011 Giver i den foder lavet til ældre heste? ligesom ældre mennesker har ældre heste brug for nogen andre tilskud end yngre heste smiley
    Hvis den ellers er frisk, og ikke ligefrem ser gammel ud kan jeg ikke se noget problem i at i rider den smiley

Og team gunnestrup - hold da op! Det er godt nok imponerende! Var lige inde og se billeder, hold da op den pony holder sig godt.

• #10   22. aug 2011 Kan jeg da godt forstå. Sej lille mand smiley

• #11   22. aug 2011 Hvis ikke han fejler noget og han stadig har lysten til at komme med ud at ride, så vil jeg bare sige: "kom igang"

Min vallak på 14 var blevet lidt stivbenet og gammel og gad faktisk ikke mere. Han stod stille en hel vinter da han kom på pension, da jeg troede det var det bedste for ham at være en bette foldbums og bare blive hygget med. Han tabte sig, han tabte alle sine musker og han faldt sammen! -ikke noget specielt rart syn...

Det bedste jeg har gjort for den pony nogensinde er at få ham redet op efter vinteren og få ham holdt igang. Han bliver redet ca. 2-3 gange om ugen og han har fået muskler, huld og humøret tilbage.

Det værste man kan gøre er at sætte hesten på pension eller bare lade den stå, hvis den har været vant til at blive brugt, for det er ikke alle heste der kan acceptere bare at være foldbums smiley

• #12   22. aug 2011 tænder, ekstra foder osv kan sikkert hjælpe. ekstra vitamin tilskud nu vejret svinger. Man skal naturligvis være ekstra obs men syntes nu ikke 20 er for gammel.

Kommentér på:
Gammel hest!

Annonce