{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Når nu man gerne vil have etableret hestehold {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er
Når nu man går og leger med tanken om at få sine heste hjem af stå på ejendommen...;)
Der er plads til at lave 2-3 boks herhjemme. Vi har adgang til folde, ja faktisk lige hos naboen.
Men rent praktisk, så skal man jo have købt hø/halm hjem...;) Men mit spørgsmål går engtlig ud på, om der er nogen herinde der har nogen ide om hvordan man bedst, nemmest og billigst kommer af med mødding...
Nogle der har nogle gode ideer, erfaringer, gode råd at dele med mig?

MVH
Christina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når nu man gerne vil have etableret hestehold
  • #1   22. aug 2011 Træpiller til strøgelse, hvis du vil nemt af med det igen... Det er der mange landmænd der gerne vil ha. og så er det faktisk også billigere end halm...

• #2   22. aug 2011 hmm man kan jo bort give møddning, mod at folk selv henter det, da der er mange der gerne vil bruge det til deres have, eller lave en aftale med en af de lokale landmænd

• #3   22. aug 2011 vælg en nem løsning smiley .. spåner og tørv giver mindre mødding.. hvis man er heldig kan man komme af med tørv-mødding til have gødning eller den lokale lodseplads..
    vi har en aftale med en lokal bondemand..

hø/wrap laver vi selv.. har nogle marker i byen hvor vi bor som vi får lov at slå.. det koster wrapningen..

så ud og snak med de lokale bønder smiley ..

• #4   22. aug 2011 Mange tak for maange og hurtige svar....;) Ja jeg må ud og stemme dørklokker hos de lokale landmænd...;) Hvis nu vi er ude i spåner, er der så nogen der har kendskab til nogen der sælger spåner, helst så billigt som muligt, helst gerne på sydsjælland...;) Ja jeg har kigget en del på dba, mht hø/wrap, og det kan man jo nærmest få kastet i nakken... Men det ville jo være dejligt at finde en lokal landmand som ville have interesse i at aftage mødding og at man så samtidig kunne købe hø mm. hos ham....;)

• #5   22. aug 2011 Til team gunnestrup:
    Må jeg spørge hvor mange heste du har stående, og hvor opbevarer du mødding indtil det bliver afhentet?

• #6   22. aug 2011 Line - Må jeg spørge om hvad sådan noget ca. koster?

• #7   22. aug 2011 Du kan da helt sikkert spørge dine lokale landmænd om du kan købe halm og hø af dem:)

• #8   22. aug 2011 Har ikke kendskab til nogle tæt på dig - men vi får spåner ganske gratis fra et savværk.

Vi må komme og hente alt det vi vil - normalt betaler de for at komme af med det.
    Så hvis i har et savværk i nærheden kan du jo spørge dem smiley

• #9   22. aug 2011
    Vi har 5 heste hjemme og bruger halm da vi får det fra min mands arbejde.. og da ærligt indrømme at vi brænder den af med jævne mellemrum for at undgå rottrt bla. og asken kommer på marken når den skal pløjes.

• #10   8. maj 2012 hej hg'er..

jeg har lige et spørgsmål omkring mødding når de går på spåner... hvis der er nogle der har et link eller et eller andet hvor man kan finde reglerne for mødding med spåner eller piller? om den skal oberdækkes når man fjerner klatter hverdag eller om det har nogle betydning?

mvh: Mie Rasmussen smiley

Kommentér på:
Når nu man gerne vil have etableret hestehold

Annonce