899 visninger
|
Oprettet:
tør i udlåne hest {{forumTopicSubject}}
hej alle jeg står og har min plag til salg. og er blevet spurgt til udlån i 4 mdr og så penge derefter. ville i ture det. >(vil
selvfølgelig have deres underskrift. på han så bliver betalt. og jeg ikke får ham sent tilbage
jan 2010
Følger: 77 Følgere: 83 Heste: 8 Emner: 51 Svar: 194
man kan jo ikke pille hår af en skaldet mand hvis du forstår og så er du i væreste fald nødt til at tage den tilbage.
kan de slet ikke smide bare en symbolsk beløb som opstart??
jan 2010
Følger: 77 Følgere: 83 Heste: 8 Emner: 51 Svar: 194
Jeg har selv en hest til salg og tilbyder afbetalingsordning, for folk har bre ikke penge i tiden :(((
jul 2009
Følger: 268 Følgere: 2170 Heste: 5 Emner: 138 Svar: 1.543
jul 2005
Følger: 31 Følgere: 103 Heste: 7 Emner: 185 Svar: 1.586
maj 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 61 Svar: 706
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Vi troede Aram blev lånt ud til en ganske sød familie med 2 børn og egen hest(og kæmpe hus, ejendom, og rigtig godt arbejde..)
Aram kom hjem og lignede en død hest i hovedet, og var forfangen og lidt for tynd ..
- Jeg tør kun at udlåne til folk jeg har kendt i længere tid og som jeg ved hvordan de behandler deres hest dagligt.
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
Jeg vil dog lige tilføje at jeg selv har haft en pony hjemme til låns og hun havde det altså som blommen i et æg....havde jeg ikke fået chancen dengang så havde hverken jeg eller mine tøser haft heste eller interesseret sig for ridningen idag....det var en super løsning og jeg er sikker på at hende der udlånte den heller ikke har fortrudt...
Nu har jeg min egen og hvis jeg en dag ikke har tid længere eller noget andet så ville jeg ikke have problemer med at låne den ud, jeg ville sørge for en ordentlig kontrakt med forkøbsret (og aftalt købspris på forhånd), derudover ville jeg så vidt muligt låne ud til mit lokalområde altså inden for en times kørsel og så ville jeg sørge for at dem jeg skulle låne ud til var nogen jeg havde hørt noget godt om...altså at jeg kendte nogen der vidste hvem de var osv.... ;O)
jan 2008
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 8 Emner: 211 Svar: 677
Vi målte blandt andet Hevia med et vægt målebånd og indskrev vægten i kontrakten så der kunne bevises hvis hun blev sultet, tog et billede for at illustrere hvordan hun så ud da jeg modtog hende, osv.
Jeg tror også det er vigtig at man holder en åben dialog og lader begge parter tilføje til kontrakten så der ikke er nogen der bliver eller føler sig snydt. Er hesten tæt på kan man jo komme og se til den, ellers kan man bede om at få sendt billeder en gang om måneden.
Hmm, når det kun drejer sig om 4 måneder ville jeg da tro at de kunne låne pengene i banken eller lignende og i det mindste betale noget på forskud.. Nu ved jeg ikke hvor dyr hesten er, men hvis ikke man kan låne beløbet til at købe hesten så er man jo også på røve ved dyrlægeregninger osv..
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2127 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 250
Jeg har selv lånt en hest, hvor jeg ikke fik at vide at han havde gået som hingst til han var 3½, og at han ikke på nogen måde kunne tåle at der kom en ny hest ind i flokken, så nu her efter 3 måneder er jeg nødt til at sende ham tilbage igen.
Det er altså ikke særlig sjovt når først man har knyttet sig til hesten og er blevet rigtig glad for den.
jan 2009
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 106
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 782
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
jan 2009
jan 2009
dec 2006
Følger: 159 Følgere: 137 Heste: 13 Emner: 265 Svar: 1.377
Dvs. først udlån og så senere køb.
Dette var den største fejl!!!
2 måneder efter fik jeg besked på at hun ikke havde tid eller råd til hesten mere pga. brud med kæresten.
Hun kunne ikke betale den., og havde efterladt den på en gård oppe i nordjylland (hvor der ingen boede) og jeg kunne bare selv hente hesten.
Fik en sød pige til at komme med hesten, og den så mildest talt forfærdelig ud!
Den var SÅ forsømt at det halve kunne være nok.. og fik ikke alt mit udstyr med tilbage eller noget..
så dette tør jeg ALDRIG! igen..
Der var skrevet udførlig kontrakt, men dette hjalp ikke en dyt.
låner/køber var gået under jorden, havde skiftet nummer m.m.
Så nej jeg vil ikke anbefale det.
tør i udlåne hest