{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.738 visninger | Oprettet:

Han bliver mobbet {{forumTopicSubject}}

Jeg flyttede min hest til et dejligt sted for nogle måneder siden. I starten blev han nappet lidt af de andre og sådan, men tænkte det nok ville gå væk med tiden, det gjorde det så ikke rigtig. I juli blev stalden tømt og han skulle i træning hos min underviser, der stod han sammen med en anden hest, og de blev hurtigt venner. Han fik ingen sår der, og da jeg skulle have ham hjem brugte jeg 3 timer på at læsse ham da han ikke ville afsted.
Nu (på blot en uge) har han fået 4 sår, hvoraf to af dem er rimelig store og han er helt hævet i et område på 10x10 cm, lige der hvor sadlen skal ligge.
Er der nogen der har oplevet før at jeres hest er blevet mobbet så meget på fold? De andre prøver også at holde ham fra vandet selvom der er to spande. Ville I give det en chance eller flytte igen? Han har ikke mulighed for at komme på fold med et mindre antal heste eller nogle sødere heste, kun når de skal på jord igen deler de flokken lidt op, men alle er jo efter ham..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han bliver mobbet
  • #1   8. aug 2011 jeg ville flytte hesten til et andet sted,hvis det er muligt.. måtte gøre det samme med min hoppe.. hun blev sparket af 3 andre hopper , alle med sko,og hele bagparten var en stor skade .. tog et helt år før de hævelser gik væk

• #2   8. aug 2011 Øvs smiley
    Har bare ret svært ved at finde noget andet der også er godt. Vil godt have fuldpas, masser fold, ok pris, tæt på offentlig transport, og jeg bor i København.
    Synes det er synd for ham, og kan ikke ride med den store hævelse.

• #3   8. aug 2011 ja rigtig øv.. håber du kan finde en udvej

• #4   8. aug 2011 Ja.. Min bliver også "mobbet" han er ikke den der skaber ballade i flokken så han gør bare og forsvarer sig meget sjældent, han hopper bare lidt med bagdelen og bider lidt ud efter andre, sådan lidt "eeej lad nu lige vær" han er asocial især nu, hvor jeg flyttet, så går han bare for sig selv, men alligevel har han reddet sig et par gevaldige spark (en kæmpe hov på flanken) og andre sår..
    Han går meget for sig selv..

Jeg er så "heldig" at den store flok blev flyttet på nyt græs og da min foræder sig og for gæringskolik måtte jeg flytte ham tilbage på pony folden, hvor der er mere ro og fred..

Men han har altid været været den der fik "bank" af de andre.. Det er bare træls at have den hest smiley

• #5   8. aug 2011 Ja det er rigtig øv at have sådan en hest. Han har heldigvis ikke (7, 9, 13) fået nogle store skader. Men hader at se ham sådan. Dog løber han glædeligt ud på folden igen, men hvis han lige støder på en hest bliver han jagtet.

• #6   8. aug 2011 Sådan var det også de første mdr. en ny hest kom ind i flokken der hvor min står smiley Jeg lod det være, da jeg ikke har nogen mulighed for at flytte hende, og efter er stykke tid fungerede det fint smiley

• #7   8. aug 2011 Okay. Jeg tænker også at gi det en chance til, men da han har været der i nogle måneder, må det da snart stoppe.

• #8   8. aug 2011 Min den hvide kan ikke gå i en stor flok. Lige så snart de kun er 3 på folden er hun lykkelig - men i en stor flok bliver hun mobbet, holdt udenfor og bliver den som alle de andre hakker ned på, via sår og skrammer!:-(.

• #9   8. aug 2011 Han har bare altid stået i stor flok uden problemer, ofte hvor de var 10-15 heste. Men lige her kan han ikke li det.

• #10   8. aug 2011 Det er så forskelligt, har kun én gang oplevet Chivas været Badass, det var efter han efter flere omgange havde fået "tæv" af hingsten på steddet og så blev hingsten flyttet på en anden fold, så overtog Chivas..

Så skulle han lige styre de hopper der, uha uha.. Men rart at kunne hente sin hest fra fold, uden at skulle tænke over noget som helst, man kunne bare hente ham, så holdt de andre sig væk smiley
    Det varede dog ikke så længe og var helt ovre da jeg flyttede ham til et nyt sted, så var han den lille igen..

• #11   8. aug 2011 Nu hvor han ikke har været der så lang tid kunne det være at han skulle falde til smiley Når der kommer en ny hest i flokken skal den jo altid lige finde sin plads i flokken, og så er de andre jo også ofte efter den med spark osv. smiley

• #12   8. aug 2011 Nogle heste tager lang tid for at falde ind i flokken. Det tog næsten 2 måneder at få den nye ude i vores stald til at falde ind. Og nu hvor du har haft flyttet din, skal han jo starte helt forfra med at blive en del af flokken, så det var nok ikke lige det optimale tidspunkt at have flyttet ham på?

• #13   8. aug 2011 MLC: Ja der hvor safir var i træning fik han også lov til at styre.
    Nete: Han stod der i 2-3 måneder og det blev ikke bedre.
    JFM: Kunne ikke gøre så meget andet. Stalden skulle tømmes, så kunne vælge mellem en døgnfold i et øde sted hvor alle hestene var og de ikke rigtig blev set til, eller at få ham i træning og vide han blev passet i de to uger jeg var væk.

• #14   8. aug 2011 Nu ved jeg ikke hvor mange den går sammen med.. men har du ikke mulighed for at lukke den på en fold alene nogle dage sammen med lederen af flokken?? måske kan det hjælpe lidt, hvis den acceptere den, så gør de andre måske også. det er så pisse træls at have en hest nederst i hierarkiet, og tilmed synd for hesten, hvis den ingen venner har..

• #15   8. aug 2011 Der er der desværre ikke mulighed for. Han går sammen med 5 andre heste, hvor de to er lidt slemme, men de to flytter måske fold til september.

• #16   9. aug 2011 Jeg er i samme båd! Er lige såmeget i tvivl og har været det i et halvt år nu.. Problemet er at hun står lige ved siden af mig og det er jo dejlig nemt. Jeg kører op og lukker hende ind i sin egen fold om natten og om dagen går hun på den store fold, hvor der er plads nok til at hun får lov at trække vejret. Har nok ca. et sår om ugen, men frygter at der sker en alvorlig skade en dag. Pt. er de 3 heste så tallet er måske heller ikke det mest optimale..

Jeg ville vurdere det ud fra skaderne hvis jeg var dig. Heste er flokdyr og de er barske, men jeg tror samtidig også at de finder ud af det på deres egen måde (og vi er lidt pylrede, da vores natur er at tale om tingene).. Dog hvis du mener at din hest er i fare, ville jeg flytte den..

• #17   9. aug 2011 Ja jeg er ret bange for at det går rigtig galt en dag. De har fået bidt ham to gange i musklerne, derfor er de hævet, men det er dog ikke kommet ind til selve kødet (kun på nogle småskrammer) Passede en gang en hest der måtte aflives pga et spark, så det ligger lidt i mig stadig. Problemet er at det tager mig en lille time at komme derud, så kan ikke hele tiden tjekke op på ham.
    Har ikke noget imod at heste er heste og de slås lidt, men vil ikke ha han ikke føler sig velkommen og måske ender ud med alvorlige skader.

Kommentér på:
Han bliver mobbet

Annonce