{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

grund til bekymring? {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Jeg har lige et lille spørgsmål til jer her inde.
Jeg har en pony der går på jordfold pga. forfangenhed. Skal siges at hun står med sit ”føl” på 5 år døgnet rundt. Da han har samme tendenser for at blive forfangen.
her for et par uger siden hvor der var det dårlig vejr, satte mange af hestene i vores stald ekstra pels. (Vel meget normalt?) Alle de andre har tabt deres pels igen da varmen kom tilbage, men mine to har stadigvæk deres?? –Og de fælle ikke engang? Nogen med samme problem?
Ud over det har min hoppe opført sig lidt sært her for tiden. (Sur, mat, doven og hun er ikke snaksalig.) Hun er normalt lige det modsatte. Plus hun er vommet.
min ridelærer nævnte lige sygdommen Cushings for mig i går. Er der nogen af jer der har heste med den sygdom?
Jeg bliver mere og mere nervøs om det skulle være det, men hvad med alderen? hun er kun 9?
Er det mig der overreagere?

P.s. Hvis i intet ved om dette, frabedes jeg venligst jeres svar.
På forhånd tak for hjælpen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grund til bekymring?
  • #1   5. aug 2011 nu kender jeg jo ikke hesten og heller ikke sygdommen men jeg tænkte lige. Når hun nu går på jordfold og de kun er 2 og kun har deres hø/halm at int sig for, ja tænker hun er trist. Har oplevet en pony som reagerede på samme måde da den flyttet til lille fold med kun en legekammerat. Han blev nemlig også mut trist og halvsur. Det med pelsen kan også skyldes tristhed og mangel på vitaminer og eller mineraler. Jeg tror helt ærligt du lige skal prøve lidt forskelligt af før du tænker dissideret syg

• #2   5. aug 2011 Har godtnok tænkt tanken om hun skulle være lidt deprimeret, men alle de andre går på folden ved siden af. Det er hendes 3. år på jord og hun har aldrig opført sig sådan før smiley
    hun får vitaminer og mineraler ved siden af selvfølgelig.
    - men tak fordi du tog dig tid smiley

• #3   6. aug 2011 Det kan være mangel på B-vitamin, når hesten ikke smider sin pels "når den skal"

Kommentér på:
grund til bekymring?

Annonce