25. jul 2005 Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.777
Er der grund til bekymring ? {{forumTopicSubject}}
Hm, skal jeg gå rundt og bekymre mig om mit knæ måske ikke kan klare detr mere ?!
De sidste to dage er jeg knækket sammen, og også når jeg hopper af hesten, knækker jeg sammen ..
kan ikke selv komme op på en hest mere mit ene ben er helt stift.
Idag tog jeg på løbetur med Julia, og efter 2-3 km gjorde det så ondt i knæet og hele vejen op i min hofte , til Julia blev nød til at bære mig hele vejen hjem
Og så her for en time siden stak Shalom af fra mark op til naboens hingst og jeg blev nød til at skynde mig der op, der knækker jeg så sammen igen og vælter hen ad grusvejen. Så nu har jeg hudafskrabninger over alt
Og da jeg styrtede og blev indlagt fik jeg afvide der gik ti år så skulle jeg havde nyt knæ. Og jeg måtte ik ride eller dyrke nogen form for sport mere.
Men jeg kan simpelthen ikke forholde mig til det !!
Skal jeg måske have grund til bekymring, eller er det bare sådan som det skal være efter styrt, operation og alt det. At det ik er helt optimalt mere. ?
Jeg frygter læger, derfor jeg ik tør at tage til læge med det igen !
nov 2005
Følger: 59 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 1.007 Svar: 4.947
Ved desværre intet om hvornår man skal tage det seriøst, har nemlig aldrig selv haft dårlig knæ eller noget..
Men hvis det var mig ville jeg tage til læge .
okt 2004
Følger: 118 Følgere: 123 Heste: 3 Emner: 1.088 Svar: 12.061
ville ikke kunne klare mig uden sport !
jul 2006
Følger: 176 Følgere: 186 Heste: 10 Emner: 74 Svar: 1.690
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.777
Inden jeg styrtede, dyrkede jeg rimelig meget sport.
Gik 2-3 gange om ugen til fodbold, springgymnastik på højt plan 2 gange om ugen .
Og red juller
Nu må jeg ik springgymnastik mere , jeg knækker sammen når jeg røre en trampolin
Og ride må jeg heller ikke, men jeg kan ikke forholde mig til det. Det er svært
men det er godt for mig at svømme, men orker ikke og har heller ik tid til at komme i svømmehallen så tit xD
Godt man har egen pool hjemme, men den er jo ik klar endnu
jul 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 1 Emner: 52 Svar: 2.205
Jeg har selv Knæ problemer, men hr fået en skinne som jeg rider med. Det hjælper meget
Så selvom du ikk kan lide læger. Det er ikk så slemt når du først er der, og de kan måske hjælpe dig ;D
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
det der er virkeligt slemt.
min storebror har det.
af sted med dig!
jul 2005
Og når det er helt slemt med knæet , skal jeg tage sådan nogen store piller til at tage de stærke smerter jeg har i knæet nogen gange..
jeg har det bare svært med læger, hvis det nu pludselig er nu jeg skal ha nyt knæ. Det er mit største frygt !
mine forældre vil os ha mit til læge, men tør ik
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Emner: 92 Svar: 1.355
hvis du ikke må ride behøver du ikke opgive heste helt. du kan jo godt avle, hvilket jeg har indtryk af at du brænder for og du kan vel også ride rolige ture.
nov 2004
Følger: 132 Følgere: 134 Heste: 5 Emner: 231 Svar: 4.020
Jeg ville klart forhøremig ved en læge, for det lyder ikke for godt . !
Jeg selv går til fysioterapi 2 gange i ugen, og laver nogle øvelser hjemme <b>hver</b> dag ! :S Skal måske også opereres. Skal have flyttet begge mine knæskalder .. :S
Det er bestemt ikke noget at spøge med, og det lyder ikke for godt ..
jul 2005
hva skal jeg med ham
Ham elsker jeg at træne og ride dressur på, men hver eneste dag efter træning har jeg smerter
jeg ved det er dumt af mig. men jeg har det bare meget svært med det ..
jul 2005
Puha det lyder ikke rart , du skal ha flyttet dine knæskalder
jeg fik mit rykket da jeg blev opereret, fordi da jeg styrtede var det blevet skævt .. Men knæet er godt medtaget , jeg har hul i midten af knæskalden , en sene stikker lidt ud i siden og hele knæet er revnet
jun 2006
Følger: 162 Følgere: 155 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 1.824
jeg skal til lægen i morgen, med mit håndled er meget nervøs..
jul 2005
Aner bare ikke hva jeg ellers skulle, det er jo det jeg brænder for .
Sadlen er specielt med så store knæpuder så det støtter så meget som overhovedet muligt !
Min læge har ikke anbefalet mig nogen form for øvelser. For han mener det er min egen skyld jeg har det sådan her, (fordi jeg ikke høre efter med ikke at dyrke sport)
men jeg kan bare ikke holde mig i ro !
jeg har gået en del til fysioterapi efter det var sket. måske kunne det være godt for knæet igen ?
nov 2004
puha .. det er simpelthen det værste ..
Hvis det jeg laver nu til fysioterapi ikke hjælper (hvad det ikke rigtig har gjord endnu) har gået til det i 2 måneder, og det var det de mente jeg skulle i det hele, men er ikke oppe og lave alle de øvelser jeg skal endnu, og det har ikke rigtig hjulpet, så det begynder vist at gå lidt derhen imod. :S Jeg er så bange for knive og nåle, tør slet ikke tænke på det ..
Men dine knæ lyder bestemt ikke for gode, så jeg tror det er ved at være tid hvor du skal have snakket med en som ved en masse om det .
jul 2005
Heldigvis er det kun det ene knæ, der er noget galt med. Og heldigvis det eneste der er galt med mig, men det er nok ! Har det rigtig svært med det, og for den sags skyld snakke med nogen om det. For jeg nægter at tro der er noget galt
jan 2007
Følger: 42 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 318 Svar: 1.271
jul 2005
det eneste min læge kan gøre, det er at håne af mig. Hvor farligt det er at ride og blabla. det er min egen skyld det er sket siger han. Så han vil ik hjælpe mig ;s
Hippiehest : Lammeskindsadel har jeg også tænkt på om det kunne være godt for mig. Og bestemt også den sadel jeg anskaffe mig hvis det går helt galt med knæet og jeg slet ikke er i stand til at ride dressur mere.
jeg ved desværre ingenting om akademisk dressur, har prøvet at sætte mig ind i det. Men synes det er svært og jeg har ik rigtig tålmodighed nok til og vil lære det.
Min store hest er blevet trænet meget med det inden jeg fik ham, så det er bare mig der skal overtales til det
Den træningform du anbefaler, kan den søges nogen steder eller skal jeg ud og købe bøger om det ?
- Jeg er bange for jeg skal ændre nogen ting, for det er svært med alle de smerter jeg har..
mange tror det er pjat, sådan som jeg har det. Og ikke selv kan klare og komme op på min hest.
Til stævner bliver der grint af mig, fordi jeg skal be min far om at hjælpe mig op, det er bestemt ikke rart !
nov 2004
jeg har så problemer med begge mine . Jeg har ultra løse led, så det er både figre, hænder, l´knæ osv. som er øver hypermobile . Det er dog værst med mine knæ .
jul 2005
jeg har det her "kun" på grund af skade .
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Anita W
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
Håber du finder ud af noget :o)
Er der grund til bekymring ?